Hallo allemaal.
Ik heb een bijzonder probleem met twee games die ik graag speel maar niet kan spelen.
Het betreft Age of Empires 2 HD: Forgotten Empires en Company of Heroes 2. Het kan zijn dat het twee individuele problemen zijn maar gezien het beide Steam spellen zijn en ze ongeveer hetzelfde probleem vertonen vat ik ze even samen.
Het komt op het volgende neer: beide games krijgen gigantische framedrops op het moment dat er 'te veel' units op het veld lopen. Beide games lopen eerst goed maar de framerate zakt snel in zodra het drukker wordt op de maps.
Mijn specificaties:
I7 5820 @ 4,5GHZ
16GB DDR4 2133
EVGA GTX970 SC
850Watt Coolermaster voeding
Wat heb ik al geprobeerd om het zelf op te lossen:
- Beide games op Windows 7 en 10 geprobeerd, geen verschil.
- Steam in compatibiliteitsmodus laten opstarten.
- De CPU terug geklokt naar originele snelheid.
- Videokaart van een update voorzien.
- In het geval van Company of Heroes; de grafische opties ver omlaag geschroefd.
- In Steam de initegriteit van de games laten controleren.
- Gekeken of het misschien een temperatuur probleem is, dit bleek niet zo te zijn.
- Windows laten updaten.
Het vreemde is dat games als GTA 5, Cities Skylines en Street Fighter vloeiend lopen.
Ik heb zo'n beetje elke mogelijke oplossing die ik mij heb kunnen bedenken geprobeerd, nu hoop ik dat jullie mij verder kunnen helpen.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik heb een bijzonder probleem met twee games die ik graag speel maar niet kan spelen.
Het betreft Age of Empires 2 HD: Forgotten Empires en Company of Heroes 2. Het kan zijn dat het twee individuele problemen zijn maar gezien het beide Steam spellen zijn en ze ongeveer hetzelfde probleem vertonen vat ik ze even samen.
Het komt op het volgende neer: beide games krijgen gigantische framedrops op het moment dat er 'te veel' units op het veld lopen. Beide games lopen eerst goed maar de framerate zakt snel in zodra het drukker wordt op de maps.
Mijn specificaties:
I7 5820 @ 4,5GHZ
16GB DDR4 2133
EVGA GTX970 SC
850Watt Coolermaster voeding
Wat heb ik al geprobeerd om het zelf op te lossen:
- Beide games op Windows 7 en 10 geprobeerd, geen verschil.
- Steam in compatibiliteitsmodus laten opstarten.
- De CPU terug geklokt naar originele snelheid.
- Videokaart van een update voorzien.
- In het geval van Company of Heroes; de grafische opties ver omlaag geschroefd.
- In Steam de initegriteit van de games laten controleren.
- Gekeken of het misschien een temperatuur probleem is, dit bleek niet zo te zijn.
- Windows laten updaten.
Het vreemde is dat games als GTA 5, Cities Skylines en Street Fighter vloeiend lopen.
Ik heb zo'n beetje elke mogelijke oplossing die ik mij heb kunnen bedenken geprobeerd, nu hoop ik dat jullie mij verder kunnen helpen.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.