Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
Hallo allemaal.

Ik heb een bijzonder probleem met twee games die ik graag speel maar niet kan spelen.
Het betreft Age of Empires 2 HD: Forgotten Empires en Company of Heroes 2. Het kan zijn dat het twee individuele problemen zijn maar gezien het beide Steam spellen zijn en ze ongeveer hetzelfde probleem vertonen vat ik ze even samen.

Het komt op het volgende neer: beide games krijgen gigantische framedrops op het moment dat er 'te veel' units op het veld lopen. Beide games lopen eerst goed maar de framerate zakt snel in zodra het drukker wordt op de maps.

Mijn specificaties:
I7 5820 @ 4,5GHZ
16GB DDR4 2133
EVGA GTX970 SC
850Watt Coolermaster voeding

Wat heb ik al geprobeerd om het zelf op te lossen:

- Beide games op Windows 7 en 10 geprobeerd, geen verschil.
- Steam in compatibiliteitsmodus laten opstarten.
- De CPU terug geklokt naar originele snelheid.
- Videokaart van een update voorzien.
- In het geval van Company of Heroes; de grafische opties ver omlaag geschroefd.
- In Steam de initegriteit van de games laten controleren.
- Gekeken of het misschien een temperatuur probleem is, dit bleek niet zo te zijn.
- Windows laten updaten.

Het vreemde is dat games als GTA 5, Cities Skylines en Street Fighter vloeiend lopen.

Ik heb zo'n beetje elke mogelijke oplossing die ik mij heb kunnen bedenken geprobeerd, nu hoop ik dat jullie mij verder kunnen helpen.
Alvast bedankt voor het meedenken!

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Start de games buiten steam op en pas anders ook de compatibiliteitsmodus van de games zelf aan in plaats van die van steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Op welke resolutie speel je? AoE2HD op Steam is verre van optimized, gebruik trouwens geen comp modus.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
johnkeates schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 16:44:
Start de games buiten steam op en pas anders ook de compatibiliteitsmodus van de games zelf aan in plaats van die van steam.
Net even geprobeerd, ik merk helaas geen verschil.
D4NG3R schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 16:55:
Op welke resolutie speel je? AoE2HD op Steam is verre van optimized, gebruik trouwens geen comp modus.
1920x1080, maar dat zou toch geen probleem mogen zijn?

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04:08
Nou heb ik geen oplossing voor je, ik merk wel dat sinds de op 1 na laatste update dit probleem ook bij mij voorkomt.

Enige remedie ertegen bleek de originele AoE2 te gaan spelen (gewoon, op een cd).

Ik gok dus dat die update iets heeft aangepast, daarvoor had ik ook nooit problemen met het spel qua performance en ik draai het op een laptop van 5 jaar oud (i3 330m 2,13ghz en een HD5165)

• Redax
Het probleem met Company of Heroes lijkt opgelost te zijn. Ik heb anti aliasing uit gezet en nu loopt het spel prima. Nu de vraag hoe het probleem van Age of Empires kan worden bestreden.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 10:40
Staat je CPU en GPU wel op vol vermogen te draaien? Met mijn huidige GPU zag ik dat die maar op 500 MHz draaide ipv de volle 1000.

That said: het kan soms ook gewoon aan de game liggen: elke pc gaat op zijn gat door slecht programmeerwerk. Ik heb zelfs framedrops op mijn huidige pc gezien in red alert 2, puur omdat de enige niet 300 conscripts aankon.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Redax schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 16:57:
1920x1080, maar dat zou toch geen probleem mogen zijn?
Zeker niet, maar zoals ik eerder opnoemde is Age2 nogal slecht optimized voor hoge resoluties, vandaar dat ik er naar vroeg. Het is trouwens niet nodig om compatibility modi te draaien, het spel gaat prima om met Windows 7, 8(.1) en 10.

Maar goed, Age2HD word nogal geplaagd door performance related issues, zeker sinds de laatste paar patch(es).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1