Geheugenkaart onleesbaar, beste manier om te recoveren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-08 21:46
Beste Tweakers,

Afgelopen maand ben ik op vakantie geweest. Tijdens de vakantie is de geheugenkaart (pricewatch: Kingston SDHC UHS-I U3 Card 32GB) bij een kennis in de computer gedaan, en vervolgens eruit gehaald zonder de geheugenkaart op de 'veilige' manier te verwijderen. Nadat de geheugenkaart eruit was gehaald bleek de sd-kaart onleesbaar in mijn dslr.

Eenmaal terug in Nederland heb ik de geheugenkaart in mijn computer gedaan. Op mijn computer kan ik de kaart ook niet lezen. Ik krijg in 'Deze Computer' te zien dat de kaart uit 2 partities bestaat en de partities zijn beide '0 bytes' groot.

Nu vraag ik mij af wat de beste manier is om de geheugenkaart te recoveren? Zelf dacht ik eraan om de sd-kaart te formatteren in mijn camera, natuurlijk niet low-level, om vervolgens met software op mijn pc proberen bestanden terug te halen. Ik vrees alleen dat ik door een onjuiste manier van formatteren de foto's kwijt zal raken.

Hebben jullie andere tips of ervaringen met een soortgelijk probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 20:24
Mijn ervaring op een soortgelijke situatie (een raspberry pi kaartje) was dat het helaas alles weg was.
Maar die was ook niet meer zichtbaar in de disk manager, zelfs onder linux kwam er niets meer uit.
Misschien een raw disk image maken dmv dd onder linux en kijken of je met een recovery tool er nog wat uit kunt peuteren.

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 18:49
photorec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:20

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-08 21:46
Mijn dslr kan de sd-kaart niet formatteren. Eens kijken of het op een andere manier kan... :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Als je hem formatteert is het kwijt. Als je wilt herstellen mag je niets schrijven op de kaart.
Gebrui datarecovery software, zoals GetDataBack FAT. (van runtime.org)

[ Voor 29% gewijzigd door jeroen3 op 24-02-2016 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
Of zet je backup terug ...

Of als je die niet hebt: zie dit als een wijze les. Ga vanaf nu direct backups in de cloud maken, die je na terugkomst goed backupt ...

[ Voor 72% gewijzigd door Renault op 24-02-2016 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 18:49
Is het gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een mooie vakantie in de VS kwam ik er thuis achter dat mijn 32 GB Lexar SD kaart onleesbaar was geworden. De camera gaf een 'onleesbaar' melding en ook mijn pc en laptop kregen geen toegang meer tot dit kaartje. Na wat research op internet kwam ik deze website tegen: http://recoverfab.com/. Omdat ik toch niets te verliezen had en alles te winnen ben ik ingegaan op het aanbod en heb de SD kaart opgestuurd naar Duitsland. Tot mijn grote verbazing kreeg ik binnen een paar dagen bericht van ontvangst en nog diezelfde avond het heugelijke bericht dat de data was teruggevonden. Ten bewijze hiervan was een screenshot beschikbaar gesteld op het portaal met daarop foto's die onmiskenbaar van mij waren. Het is niet goedkoop, maar wel doeltreffend. Een echte aanrader.
Pagina: 1