Op zoek naar Hoster

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:11

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Mensen,

Sinds een aantal jaren host ik mijn eigen server thuis. Eerst was dit één server, ondertussen draait er een VMWare Sphere systeem met een mailserver en een webserver.
Eerst was dit "voor de lol", ondertussen draait de website en EMail van mijn eigen bedrijf en het bedrijf van mijn vrouw er op.

Dit loopt allemaal best lekker. Totdat ik gisteren, op vakantie in Denemarken, er achter kwam dat ik geen response kreeg op mijn domeinen. Het heeft me heel wat worstelen gekost om vandaag weer alles in de lucht te hebben (om nog maar te zwijgen over 2 dagen vakantie naar de knoppen). Uit laten staan was geen optie; het is zakelijk niet handig dat mijn klanten zich niet kunnen inschrijven voor mijn trainingen.

En dus begint de zoektocht naar een betere oplossing. Als het ding er staat om geld mee te verdienen mag het ding ook best wat meer geld kosten om in de lucht te houden. Op zoek naar een goede hoster, VPS of cloud oplossing.
Daar begint echter de uitdaging. Ik wil volledige controle over het apparaat blijven houden. En mijn ervaring is dat een goede mailserver, met Outlook integratie en fatsoenlijke webmail, in de lucht krijgen en houden enorm lastig is (geloof me; ik heb het geprobeerd. Zarafa werkt uitstekend als het eenmaal draait maar de dependencies zijn unmanagable). Ik heb dit thuis aan de gang gekregen met ClearOS. Loopt als een trein! Er zijn echter maar heel weinig aanbieders die dit ondersteunen in hun hosting/VPS/cloud oplossingen.

Kan iemand mij vertellen welke partij in staat is dit mij te bieden? Of mij een optie te bieden dit zelf te installeren op hun omgeving (desnoods via wat voor image dan ook)?

Uiteindelijk ga ik twee systemen nodig hebben (iets met Zarafa draait niet op hoger dan PHP5, de nieuwste CMSen niet op lager dan PHP6 enzo...) Er komt dus één ClearOS systeem en één "kale linux" (Ubuntu over het algemeen bij mij maar overstappen naar iets anders zou geen probleem moeten zijn) die webhosting zal gaan doen.

Wat is mijn beste optie en waarom juist die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:41

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Ik heb een vps bij Hostnet, Hier draait ubuntu op, maar je kunt ook gratis plesk er bij op zetten. hiermee kun je heel veel regelen. bevalt mij erg goed, en dingen als wordpress draaien bij deze hosting echt super, waarbij veel andere hostings optimalisaties nodig hebben loopt het hier als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Dedicated server lijkt me dat de beste optie? alles zelf in beheer !
en geen gedeelde resources.

Heb zelf goede ervaring met ovh.nl, heb daar een dikke dedicated server nodig gehad voor de gameservers die wij draaide. Oa:

64gb ram,
128 gb SSD
en 2 fysieke xeon processors...

Nu heb jij niet zoveel nodig, dus dat scheelt in kosten.

[ Voor 4% gewijzigd door Marsjee op 24-02-2016 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Patrock schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 16:18:
Ik heb een vps bij Hostnet, Hier draait ubuntu op, maar je kunt ook gratis plesk er bij op zetten. hiermee kun je heel veel regelen. bevalt mij erg goed, en dingen als wordpress draaien bij deze hosting echt super, waarbij veel andere hostings optimalisaties nodig hebben loopt het hier als een tierelier.
Maar Hostnet doet niets met ClearOS voor zover ik kan zien. Kan ik daar ClearOS draaien op één of andere manier?
Marsjee schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 16:19:
Dedicated server lijkt me dat de beste optie? alles zelf in beheer !

Heb zelf goede ervaring met ovh.nl, heb daar een dikke dedicated server nodig gehad voor de gameservers die wij draaide. Oa:

Nu heb jij niet zoveel nodig, dus dat scheelt in kosten.
Dedicated is een optie maar gaat een behoorlijke voorinvestering vergen (nee, niet zoveel als wat jij beschrijft maar überhaupt een chassis is al een paar honderd euro) en dat wil ik liefst uitsparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:24

tha_crazy

Mafketel

Je zou een VPS van TransIP af kunnen nemen, hier heb ik zelf best wel goede ervaringen mee.
Deze hebben weliswaar niet ClearOS, maar je kan altijd even contact opnemen of het mogelijk is.

https://www.transip.nl/vps/operating-systems/
Jij bepaalt zelf wat voor besturingssysteem je draait. ArchLinux, CentOS, Debian, FreeBSD, Gentoo Linux, OpenBSD, Fedora, Ubuntu, pfSense, FreeNAS en CoreOS zijn gratis beschikbaar vanuit je controlepaneel. Staat je favoriete besturingssysteem er niet bij? Laat het ons weten!
Een andere optie is mogelijk Azure, hier draai ik zelf een server op en daar ben ik best tevreden over :)

[ Voor 13% gewijzigd door tha_crazy op 24-02-2016 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Nee, zoiest zeker niet. Dat is software om een eigen hypervisor op te zetten op basis van ClearOS, niet wat ik zoek.
tha_crazy schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 16:29:
Je zou een VPS van TransIP af kunnen nemen, hier heb ik zelf best wel goede ervaringen mee.
Deze hebben weliswaar niet ClearOS, maar je kan altijd even contact opnemen of het mogelijk is.
Zeker een optie. Ik zal ze eens contacteren.
Een andere optie is mogelijk Azure, hier draai ik zelf een server op en daar ben ik best tevreden over :)
En hoe ga ik daar ClearOS draaiend krijgen? Ze bieden het zelf niet aan. Daarnaast is het ook behoorlijk prijzig.

[ Voor 51% gewijzigd door Croga op 24-02-2016 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bas-r
Ik heb zelf al jaren een vps bij Linode op basis van Ubuntu. Nooit problemen mee.

Ik zie ook info over ClearOS staan:
https://www.linode.com/stackscripts/view/7560

ClearOS 7:
https://www.linode.com/stackscripts/view/13940

[ Voor 15% gewijzigd door bas-r op 24-02-2016 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007

tha_crazy

Mafketel

Croga schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 16:34:

[...]

En hoe ga ik daar ClearOS draaiend krijgen? Ze bieden het zelf niet aan. Daarnaast is het ook behoorlijk prijzig.
Daar heb ik geen ervaring mee, ik ken niet alle opties van Azure, ik gebruik het namelijk alleen om een Windows Server te draaien.
Maar duur is het inderdaad wel, aan de andere kant is het wel een hele goede service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:39
Ik weet dat mijn ouders klant zijn bij Hostnet, ik hoor ze er nooit over klagen, service is erg goed! Persoonlijk zou ik een e-mailonly pakket nemen, zie linkje hieronder of een webhosting. Gewoon lekker makkelijk houden dan kan er ook weinig verkeerd gaan.

Service van Hostnet is erg goed, heb al een aantal keren contact met ze opgenomen per ticket of telefonisch. Je krijgt een deskundige medewerker.

Qua kosten is Hostnet niet de duurste denk ik maar vooral ook niet de goedkoopste. Dat maakt ook niet zoveel uit als het bedrijfsmatig is. Je moet toch investeren en je voert de kosten gewoon op? Denk dat het belangrijker is dat het gewoon werkt in plaats van een aantal euro meer of minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:32
Croga schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 16:21:
[...]

Dedicated is een optie maar gaat een behoorlijke voorinvestering vergen (nee, niet zoveel als wat jij beschrijft maar überhaupt een chassis is al een paar honderd euro) en dat wil ik liefst uitsparen.
Ik denk dat je marsjee verkeerd begrepen hebt. OVH verhuurt dedicated servers voor 5-10-20-x € per maand. Geen voorinvestering nodig, en je server is gegarandeerd volledig voor jou en naar eigen wens in te stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Croga schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 16:21:
[...]

Maar Hostnet doet niets met ClearOS voor zover ik kan zien. Kan ik daar ClearOS draaien op één of andere manier?
[...]

azerty schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:11:
[...]
+
Ik denk dat je marsjee verkeerd begrepen hebt. OVH verhuurt dedicated servers voor 5-10-20-x € per maand. Geen voorinvestering nodig, en je server is gegarandeerd volledig voor jou en naar eigen wens in te stellen.
Inderdaad; OVH heeft http://www.kimsufi.com/nl/ & https://www.soyoustart.com/nl/essential-servers/ & https://www.ovh.nl/dedicated_servers/ & https://www.ovh.nl/vps/

Ik zou je aanraden om bij SoYouStart te gaan kijken; dan draai je ProxMox of XenServer en daarbovenop virtualiseer je je machines.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:14:
Inderdaad; OVH heeft http://www.kimsufi.com/nl/ & https://www.soyoustart.com/nl/essential-servers/ & https://www.ovh.nl/dedicated_servers/ & https://www.ovh.nl/vps/

Ik zou je aanraden om bij SoYouStart te gaan kijken; dan draai je ProxMox of XenServer en daarbovenop virtualiseer je je machines.
Klinkt interessant. Echter....
Hoe krijg je je eigen software die kant op?
En wellicht nog belangrijker; een Nederlandstalige website die voor 80% in het Frans geschreven is, is niet goed voor mijn vertrouwen in het bedrijf :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:01
Kimsufi heeft o.a. xenserver als "image" al heb ik er zelf voor gekozen om er Xenproject op te zetten zodat ik een volledige Debian install als dom0 heb. Draait opzich prima. Kwam er alleen achter dat ze rescue credentials niet naar je backup emailadres sturen. Dat is nogal lastig als het ding de mailserver is voor je primaire adres. Geen idee of ze dat nog gaan fixen. heb het in iedergeval maar genomineerd voor de ideeënbus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramV
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-10 16:48
Tilaa, Ovh of Digital Ocean. Ze doen het allemaal goed. Tilaa servers heb ik het langst draaien. Soms meer dan een jaar onafgebroken. OVH 1x een onaangekondigde reboot daar was ik niet blij mee. Zoiets nooit gehad bij Tilaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Croga schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:39:
[...]

Klinkt interessant. Echter....
Hoe krijg je je eigen software die kant op?
Hoe krijg je uberhaupt software op een machine, of 'ie nou aan de andere kant van de wereld staat of volledig leeg gekocht op je eigen bureau?

Laten we wel weten; wel op zoek zijn naar een andere hoster maar dan niet weten hoe je bepaalde software/data ergens kan krijgen? Loop je dan niet een beetje uit de pas en moet je eerst een rustig gaan lezen welke zaken je wel/niet kan migreren en op welke manier naar eender welke nieuwe server?
En wellicht nog belangrijker; een Nederlandstalige website die voor 80% in het Frans geschreven is, is niet goed voor mijn vertrouwen in het bedrijf :(
Dat kan; helaas vind ik ze ontzettend betrouwbaar. Hoogste uptime van 1 van mijn machines daar, is dik 600 dagen op een 12.04LTS installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 19:06:
Hoe krijg je uberhaupt software op een machine, of 'ie nou aan de andere kant van de wereld staat of volledig leeg gekocht op je eigen bureau?
Op m'n eigen bureau steek ik er een USB stik in en gaan met die banaan. Met een hypervisor upload ik een image en installeer van daar af de VM. Met een VPS kies ik een image en ben ik ook klaar. Met bare metal aan de andere kant van de wereld hebben we echter met een heel ander verhaal te maken.....
Laten we wel weten; wel op zoek zijn naar een andere hoster maar dan niet weten hoe je bepaalde software/data ergens kan krijgen? Loop je dan niet een beetje uit de pas en moet je eerst een rustig gaan lezen welke zaken je wel/niet kan migreren en op welke manier naar eender welke nieuwe server?
Laten we wel wezen; welke zaken ik wel/niet kan migreren staat hier volledig los van. En "rustig gaan lezen" is er niet bij omdat OVH nergens op hun website hier over spreekt. Dan wordt het toch een beetje lastig. Maar jij weet het blijkbaar wel dus gewoon antwoord geven op de vraag mag ook hoor.

[edit]
Na wat extras onderzoek blijkt Kimsufi/SoYouStart/OVH geen optie. Ze stellen zeer expliciet dat je je primaire mailserver niet op hun spullen kunt draaien aangezien het niet mogelijk is je restore password ergens anders dan op je primaire EMail te krijgen. Wel jammer want tot nu toe is het de enige serieuze optie die ik gezien heb :(

[ Voor 13% gewijzigd door Croga op 24-02-2016 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Croga schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 19:43:
[...]

...Met een hypervisor upload ik een image en installeer van daar af de VM...

En "rustig gaan lezen" is er niet bij omdat OVH nergens op hun website hier over spreekt. Dan wordt het toch een beetje lastig. Maar jij weet het blijkbaar wel dus gewoon antwoord geven op de vraag mag ook hoor.
Blijkbaar heb je de website van, in dit geval, OVH (Nederlands, Engels, Frans, Swahili) dus niet gelezen want er staan meerdere hypervisors genoemd, zoals ik ook in MAX3400 in "Op zoek naar Hoster" al noemde, die je gewoon "from scratch" kan installeren middels een geautomatiseerd proces. Half uur wachten, mailtje in de post met je admin-credentials en klaar. Hierna FTP je je bestaande images van je eigen VMware omgeving naar de andere server, herkoppelt je VMnet naar je nieuwe externe range en je past hier en daar wat A-records/MX-records aan. Klaar toch?

Of ben ik nu alsnog te snel/simpel bezig? Dan hoor ik het graag want je startpost rept over 1 machine ClearOS en 1 machine Ubuntu dus daar lijken me niet heel veel interessante uitdagingen te liggen als je die van A naar B kopieert/verplaatst? En als die uitdagingen er wel liggen, zou je die even moeten benoemen want dan is het misschien ondoenlijk om een "snelle verplaatsing" naar welke hostingpartij dan ook te realiseren.

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 24-02-2016 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 19:59:
Blijkbaar heb je de website van, in dit geval, OVH (Nederlands, Engels, Frans, Swahili) dus niet gelezen want er staan meerdere hypervisors genoemd, zoals ik ook in MAX3400 in "Op zoek naar Hoster" al noemde, die je gewoon "from scratch" kan installeren middels een geautomatiseerd proces. Half uur wachten, mailtje in de post met je admin-credentials en klaar. Hierna FTP je je bestaande images van je eigen VMware omgeving naar de andere server, herkoppelt je VMnet naar je nieuwe externe range en je past hier en daar wat A-records/MX-records aan. Klaar toch?

Of ben ik nu alsnog te snel/simpel bezig? Dan hoor ik het graag want je startpost rept over 1 machine ClearOS en 1 machine Ubuntu dus daar lijken me niet heel veel interessante uitdagingen te liggen als je die van A naar B kopieert/verplaatst? En als die uitdagingen er wel liggen, zou je die even moeten benoemen want dan is het misschien ondoenlijk om een "snelle verplaatsing" naar welke hostingpartij dan ook te realiseren.
Ik heb hem ondertussen gezien, die verstopt in de fora van OVH. Maar zoals ik hierboven al meld (edit toegevoegd terwijl jij aan het posten was ;)) stellen ze daar expliciet dat je niet je primaire mail er op kunt draaien. Anders zou het, volgens mij, inderdaad zo makkelijk zijn als je stelt......
(Hoewel ik waarschijnlijk nog wel wat configuraties zou vereenvoudigen als ik iedere VM zijn eigen externe IP kan geven maar dat is voor latere zorg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ach, zolang je je contracten bij een hoster afsluit op een ander mail-adres dan wat je wil gaan hosten, heb je altijd een fallback als je via een restore/rescue/KVM-oplossing je VPS/dedi moet benaderen? Heb er ook een tijdje een domein/site + mailserver gedraaid op een VPS. Geen greintje pijn zolang alles goed draait. Natuurlijk wel een aantal "admin-accounts" aangemaakt met een mail-adres / achterdeur anders dan mijn domein wat gehost werd.

Hopelijk kom je binnenkort in ieder geval wel goed terecht qua hosting; de schets in je startpost over downtime wil je niet veel vaker hebben. Ik heb trouwens geen idee hoeveel het wel mag kosten per maand (je nieuwe hoster) of hoeveel disks / CPU / RAM je nodig hebt maar oplossingen als AWS/Azure kunnen ook best kosten-effectief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:52
Ik ben zelf zeer tevreden met TransIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Ach, ik kan me er natuurlijk ook niet echt een buil aan vallen.....

Ik heb een server besteld bij OVH. Voor grofweg het geld wat ik op dit moment aan electriciteit kwijt ben staat er dan iets wat snel genoeg zou moeten zijn om beide servers te kunnen draaien. Ik zie wel wat er gebeurt.

Het ergste wat me kan overkomen is dat ik 32 euro kwijt ben om wat te leren over hosting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Croga schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 20:58:
Ach, ik kan me er natuurlijk ook niet echt een buil aan vallen.....

Ik heb een server besteld bij OVH. Voor grofweg het geld wat ik op dit moment aan electriciteit kwijt ben staat er dan iets wat snel genoeg zou moeten zijn om beide servers te kunnen draaien. Ik zie wel wat er gebeurt.

Het ergste wat me kan overkomen is dat ik 32 euro kwijt ben om wat te leren over hosting ;)
Drop ff een DM als je een wazig issue tegenkomt; meeste omwegen bij OVH ken ik ondertussen wel.

Als je trouwens support nodig hebt van ze maar geen "beginnersvraag"; een beller is altijd sneller. Hun eigen ticketsysteem is soms wat traag met reakties.

Hopelijk bevalt het en/of kom je zaken tegen die een duidelijker beeld vormen die jou gaan helpen tot een goede migratie! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben zeer goede ervaringen met www.fxw.nl. Ze bieden ondermeer managed en unmanaged VPS / dedicated servers en bieden maatwerk oplossingen. Ze zullen vast wel kunnen bieden wat je zoekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Na een paar dagen stoeien zijn er een paar conclusies:

- VPS is geen optie. Geen enkele provider biedt ClearOS aan en dat is toch echt een vereiste
- Dedicated is een leuke optie maar nagenoeg iedereen biedt maar 1 IP adres. Da's leuk maar geen enkele hypervisor bied de optie om zinvol meerdere servers te draaien als je maar 1 IP adres hebt.

Ik ben nu aan het vechten met Proxmox. VMware en Xenserver zijn al afgevallen omdat de handleidingen simpelweg stellen "Als je maar 1 IP adres hebt dan vergeet het maar".

Ik zie hier mensen voorbij komen die zeggen dat het kan. Hoe dan? Want ik kan nergens zinvolle informatie vinden over hoe je dit geconfigureerd kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-10 22:44
Croga schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 21:33:
- VPS is geen optie. Geen enkele provider biedt ClearOS aan en dat is toch echt een vereiste
Wat zei TransIP?

En zowel bij Vultr als Pcextreme kun je eigen iso's uploaden, om er maar twee te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-10 08:12
Is het een optie om voor de mail te kiezen voor Hosted Exchange, de kosten voor twee emailadressen zijn denk ik lager dan een VPS met behoorlijke specs. Dan zou je voor de hosting eventueel ook een simpel pakket kunnen nemen of desnoods daarvoor een wel zelf een VPS inrichten.

Dit scheelt veel in onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:02

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

- Dedicated is een leuke optie maar nagenoeg iedereen biedt maar 1 IP adres. Da's leuk maar geen enkele hypervisor bied de optie om zinvol meerdere servers te draaien als je maar 1 IP adres hebt.

Ik ben nu aan het vechten met Proxmox. VMware en Xenserver zijn al afgevallen omdat de handleidingen simpelweg stellen "Als je maar 1 IP adres hebt dan vergeet het maar".

Ik zie hier mensen voorbij komen die zeggen dat het kan. Hoe dan? Want ik kan nergens zinvolle informatie vinden over hoe je dit geconfigureerd kunt krijgen.
Ik weet niet welke providers je gekeken hebt? Ik heb bij mijn dedicated server toch echt 2 IP adressen hoor, ik huur deze bij i3D.net.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie

Meestal kun je er tegen bij betaling wel meer ip's bij krijgen .. maar ipv4 adressen worden schaarser dus dat kan lastiger worden.

Het hangt er vanaf wat voor services je wilt draaien en of meerdere VM's aan dezelfde poort zouden moeten hangen. Met Portforwarding en een proxy (voor http(s) kun je een aardig eind komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als je het laat hosten en het probleem zit in de software (hacks, updates die mis gaan, configuratiefouten etc) kost het je toch alsnog je vakantie? Kun je dan niet beter alles uitbesteden als het alleen om een website en mail gaat?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
"We gaan er naar kijken. Zal een paar maanden duren voordat we überhaupt een mening hebben". Geen optie dus.
En zowel bij Vultr als Pcextreme kun je eigen iso's uploaden, om er maar twee te noemen.
Bij beiden is hier niets over te vinden op de website. Het is niet dat ik je niet geloof maar voordat ik een contract aan ga wil ik wel zeker weten dat ik krijg wat ik nodig heb.
Daarnaast zijn ze, in vergelijking met OVH, minimaal een factor 3 duurder.
rnark schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 22:04:
Is het een optie om voor de mail te kiezen voor Hosted Exchange, de kosten voor twee emailadressen zijn denk ik lager dan een VPS met behoorlijke specs. Dan zou je voor de hosting eventueel ook een simpel pakket kunnen nemen of desnoods daarvoor een wel zelf een VPS inrichten.

Dit scheelt veel in onderhoud.
Als het om 2 EMail adressen zou gaan mischien wel. Maar we praten hier over 4 EMail domeinen. Ik wil niet beperkt zijn in mijn opties voor EMail, ik wil zelf adressen kunnen toevoegen en verwijderen, zelf controle hebben over server-side spam/virus controles. Dat ga ik met hosted EMail nooit hebben.
bvk schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 22:06:
Ik weet niet welke providers je gekeken hebt? Ik heb bij mijn dedicated server toch echt 2 IP adressen hoor, ik huur deze bij i3D.net.
Maar ook i3d.net is weer enorm duur. De €20 die ik bij OVH zou betalen wordt al snel €80 bij i3d.
gekkie schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 22:06:
Het hangt er vanaf wat voor services je wilt draaien en of meerdere VM's aan dezelfde poort zouden moeten hangen. Met Portforwarding en een proxy (voor http(s) kun je een aardig eind komen.
Maar again; hoe werkt dat in VMWare ESXi, Xenserver of Proxmox?
Ik wéét dat, en zelfs hoe, het kan. Ik heb het hier thuis draaien. Maar thuis heb ik de hypervisor achter een NAT/DHCP router zitten. Dat kan ik op de dedicated server niet; daar heb ik 1 IP wat automatisch naar de hypervisor gaat....
Marzman schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 22:35:
Als je het laat hosten en het probleem zit in de software (hacks, updates die mis gaan, configuratiefouten etc) kost het je toch alsnog je vakantie? Kun je dan niet beter alles uitbesteden als het alleen om een website en mail gaat?
Het probleem zit niet in de software.....
En nee, ik kan niet beter alles uitbesteden. Er is geen enkel bedrijf wat mij levert wat ik nodig heb. En als ze dat al wel leveren dan zeker niet tegen de prijs die ik bereid ben er aan uit te geven.

Goedbedoelde adviezen over alternatieven in het "volledig uit handen geven" segment zijn aardig maar die zijn allemaal al achterhaald. EMail hosting en Webhosting zijn simpelweg geen optie; veel te beperkt óf veel te duur. Mijn enige opties zijn VPS met ClearOS of een dedicated server waar ik iets zinvols mee kan. Tot nu toe ziet dedicated met hypervisor er serieus het beste uit. De belangrijkste openstaande vraag is, nogmaals, hoe ik meerdere VMs aan de buitenwereld kan openstellen terwijl er maar 1 IP adres beschikbaar is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Door vanaf de hypervisor gebruik te maken van portforwarding naar een intern privénetwerk. Dat kan met ESXi niet maar met proxmox prima.

Overigens kun je bij Leaseweb gewoon dedicated servers bestellen met meerdere IPv4-adressen. Dat is m.a.w. gewoon een kwestie van je leveranciers goed uit kiezen. (Daar betaal je wel extra voor trouwens maar dat is tegenwoordig overal zo.)

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 28-02-2016 08:00 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
CyBeR schreef op zondag 28 februari 2016 @ 08:00:
Door vanaf de hypervisor gebruik te maken van portforwarding naar een intern privénetwerk. Dat kan met ESXi niet maar met proxmox prima.
Dat weet ik (of ik had in ieder geval een sterk vermoeden). Maar hoe werkt dat dan? Er zijn nergens handleidingen te vinden over hoe zoiets in de praktijk opgezet zou moeten worden.....
Overigens kun je bij Leaseweb gewoon dedicated servers bestellen met meerdere IPv4-adressen. Dat is m.a.w. gewoon een kwestie van je leveranciers goed uit kiezen. (Daar betaal je wel extra voor trouwens maar dat is tegenwoordig overal zo.)
Het probleem is ook niet zozeer het betalen voor de extra IP adressen. Het probleem is dat de prijzen van de machines zelf zo belachelijk duur zijn vergeleken met OVH. Ook Leaseweb vraagt weer rustig €80 voor iets waar ik bij OVH €20 voor betaal, en dan staat Leaseweb niet eens toe dat je daar een hypervisor op draait, laat staan dat je Proxmox of Xenserver draait (die hebben ze niet eens als optie staan). Ofwel: Weer één die afvalt vanwege te beperkte opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Proxmox kun je ook gewoon op een bare-metal debian installeren. Ze staan 't overigens prima toe maar 't is idd niet een van hun standaardopties. Ik geloof dat je een remote console bij die dingen krijgt dus je zou 't eventueel achteraf kunnen doen maar dat weet ik niet zeker. In ieder geval is proxmox zelf ook gewoon debian-based.

En ja, als je een dedicated server huurt ben je wat duurder uit dan als je een VPS huurt. Dat is de aard van het beestje aangezien die hardware eronder (en dus de kosten ervoor) dan niet overboekt kan worden, én het bedrijf erachter er ook nog wat aan wil verdienen. Meestal is de goedkoopste optie op de lange termijn dan ook het ophangen van een eigen server ipv het huren van het een of ander.

Voor wat betreft forwarding; dat werkt gewoon zoals op elke linux router. Je maakt in proxmox een bridge netwerk dat je nergens mee bridget, daarop zet je je VM's. Op de proxmox host moet je vervolgens zorgen dat verkeer vanaf dat netwerk geNAT wordt naar buiten en omgekeerd kun je poorten forwarden.

Dit alles wordt hier uitgelegd: https://raymii.org/s/tutorials/Proxmox_VE_One_Public_IP.html, weet niet hoe dat nou zo moeilijk te vinden is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
CyBeR schreef op zondag 28 februari 2016 @ 08:20:
En ja, als je een dedicated server huurt ben je wat duurder uit dan als je een VPS huurt. Dat is de aard van het beestje aangezien die hardware eronder (en dus de kosten ervoor) dan niet overboekt kan worden, én het bedrijf erachter er ook nog wat aan wil verdienen. Meestal is de goedkoopste optie op de lange termijn dan ook het ophangen van een eigen server ipv het huren van het een of ander.
Maar de vergelijking hier is niet VPS versus Dedicated (overigens is er tussen VPS en dedicated maar heel weinig prijs verschil). De vergelijking is een Dedicated bij de ene leverancier tegen een Dedicated bij de andere leverancier. De prijzen lopen enorm uiteen en Leassweb is de duurste die ik tot nu toe heb kunnen vinden, met de minste opties.
Dit alles wordt hier uitgelegd: https://raymii.org/s/tutorials/Proxmox_VE_One_Public_IP.html, weet niet hoe dat nou zo moeilijk te vinden is :P
Thanks! Ik ga hem bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Croga schreef op zondag 28 februari 2016 @ 08:26:
[...]

Maar de vergelijking hier is niet VPS versus Dedicated (overigens is er tussen VPS en dedicated maar heel weinig prijs verschil). De vergelijking is een Dedicated bij de ene leverancier tegen een Dedicated bij de andere leverancier. De prijzen lopen enorm uiteen en Leassweb is de duurste die ik tot nu toe heb kunnen vinden, met de minste opties.
Tsja, prijsstelling. Meestal zijn de producten niet 100% vergelijkbaar. Krijg je bij die andere toko ook 10TB aan traffic erbij bijvoorbeeld, op een A-merk server, of is 't een paar honderd GB op een asus barebone mobo in een chieftec kast?

Verder is 't enige wat ik daarover kan zeggen, pay peanuts, get monkeys.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 28-02-2016 08:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kauwgomballen
  • Laatst online: 23-06 19:54
Ik zie dat niemand nog www.hetzner.de genoemd heeft. Ze doen hun eerder gebruikte dedicated servers in een veiling: http://www.serverbidding.com/?country=NL
Prima hardware met prima ondersteuning van hun uit, voor een zeer aangename prijs!

Ik ben zelf een jaar of vier geleden naar hun overgestapt toen ik in een vergelijkbare situatie zat. Eigen colo server bij Leaseweb, lag met griep op bed, en server ging plat. Afgelopen vier jaar geen downtime gehad bij Hetzner! Betaal nu iets van 23 28,57 euro ex Btw per maand voor best wel een aardige server. Meerdere IP adressen is geen probleem, deze kun je voor een euro per maand bij kopen.

De vrijheid wat je op hun systemen kunt installeren is vrijwel onbeperkt. Ze bieden standaard images, maar je kunt ook een iso mounten. Het rescue systeem is geweldig, en alles gaat via hun webbased systeem. Wat mij betreft zeker de moeite waard om in de overweging mee te nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
Zoals eerder genoemd kun je bij PCExtreme Aurora (OpenStack based cloud/infra) inderdaad je eigen ISO's uploaden. Heb er zelf ook mee zitten spelen, en ondanks dat het nog in ontwikkeling is werkt het wel prettig.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Croga schreef op zondag 28 februari 2016 @ 07:47:
Bij beiden is hier niets over te vinden op de website. Het is niet dat ik je niet geloof maar voordat ik een contract aan ga wil ik wel zeker weten dat ik krijg wat ik nodig heb.
Uhh.
Choose from our library of CentOS, Debian, Ubuntu, Windows, FreeBSD templates or upload your own using our Custom ISO feature!
Voldoen onze templates net niet aan je wensen of er is geen template beschikbaar voor je favoriete OS? Upload dan je eigen ISO's en QCOW2 templates, welke je vervolgens voor elke deployment kunt gebruiken.
Heb je de sites uberhaupt bekeken? ;)
Daarnaast zijn ze, in vergelijking met OVH, minimaal een factor 3 duurder.
Als je OVH als benchmark neemt is alles te duur. Andere toko's hebben een website waar de website een factor 3 leesbaarder is en support een stukje bereikbaarder is ;)

Verder heb je nu blijkbaar al een doos bij OVH; daar moet het toch prima mee kunnen. Je kunt op Linux zo een NAT firewall instellen, eventueel draai je daar een proxy naast als je poort 80/443 wilt delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

PCExtreme Aurora is op zich wel bedoeld om op een andere manier gebruikt te worden dan als VPS.

Waar ik overigens helemaal achter sta hoor daar niet van. Je automatiseert dan je deployments en gebruikt per dienst een instance. Kun je alsnog goedkoper uit zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door CyBeR op 28-02-2016 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag dat ze hier zowiezo VPS'en met ClearOS aanbieden!

Allicht is dit eentje om even naar te kijken?

https://www.vpshosting.nl/beschikbare-besturingssystemen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Croga schreef op zondag 28 februari 2016 @ 07:47:
Maar again; hoe werkt dat in VMWare ESXi, Xenserver of Proxmox?
Ik wéét dat, en zelfs hoe, het kan. Ik heb het hier thuis draaien. Maar thuis heb ik de hypervisor achter een NAT/DHCP router zitten. Dat kan ik op de dedicated server niet; daar heb ik 1 IP wat automatisch naar de hypervisor gaat....
Geen idee .. hoe xenserver en ESXi dat (on)mogelijk maken in hun stripped dom0 OS.
Daarom gebruik ik zelf altijd xenproject met Debian als dom0 OS, daarmee heb ik vervolgens alle vrijheid (bij Xen doet de hypervisor niets met netwerk en storage. Hypervisor doet grofweg de scheiding en verdeling van cpu en mem resources, de rest gebeurd met kernel drivers).

Nadeel voor sommigen is dat je standaard geen grafische beheerstools mee krijgt, maar goed daar zit ik dan niet op te wachten dus dat is in mijn geval prima (uiteraard wel na te installeren als je dat wil).

Wijze van installeren daarbij is gewoon eerst een Debian template pakken en installeren, vervolgens afhankelijk van de wensen via de rescue herpartitioneren, vervolgens op je shiny minimale debian install Xen installeren (hetzij packages, hetzij zelf compileren). Zorgen dat alles netjes in grub staat .. e .. Rebooten et voila .. je Debian is nu dom0 en je kunt met VM's aan de slag. En uiteraard ook met iptables en forwarding .. openvswitch .. waar jij vrolijk van denkt te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Just my two cents, maar ik heb het even doorgelezen, en het eerste en enige wat ik denk: Azure. Je kunt het kosteloos proberen. Maak een proefaccountje aan en je krijgt €150,- aan credits meen ik. Jouw servers doen niet echt mega veel als ik het zo lees, dus waarschijnlijk heb je genoeg aan de goedkopere VM's. Standaard krijgt elke VM z'n eigen publieke IP adres die je deticated kan zetten.

Ik heb ook het gevoel dat je niet echt veel geld uit wilt geven, maar je heb wel allerlei eisen. Daarnaast is het voor twee bedrijven blijkbaar bedrijfskritisch, dan zul je toch echt wat meer euro's moeten uitgeven dan 10 per maand.

Azure is niet alleen bedoelt voor Windows, maar juist ook voor allerlei andere besturingssystemen.Er is zeer veel documentatie aanwezig, ook voor Linux zaken, bijvoorbeeld: https://azure.microsoft.c...-linux-create-upload-vhd/

Geef het een kans zou ik zeggen. Mocht je er niet uit komen, laat het vooral even weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dylan_
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 24-09 09:04
Een simpele bedrijfswebsite en een paar email accounts. Vervolgens naar servers kijken van 80 euro per maand. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2016 @ 11:22:
Ik zag dat ze hier zowiezo VPS'en met ClearOS aanbieden!
Allicht is dit eentje om even naar te kijken?
https://www.vpshosting.nl/beschikbare-besturingssystemen/
Nuttig! Dank je! Die zijn ook nog goed betaalbaar, ik ga eens kijken of ik wat aan de gang krijg...
Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2016 @ 13:36:
Just my two cents, maar ik heb het even doorgelezen, en het eerste en enige wat ik denk: Azure. Je kunt het kosteloos proberen. Maak een proefaccountje aan en je krijgt €150,- aan credits meen ik. Jouw servers doen niet echt mega veel als ik het zo lees, dus waarschijnlijk heb je genoeg aan de goedkopere VM's. Standaard krijgt elke VM z'n eigen publieke IP adres die je deticated kan zetten.
En hoe ga ik daar ClearOS op krijgen?..... (Net opgezocht; je moet op je locale Windows machine HyperV installeren en dan handmatig een virtual machine daarop installeren dan kun je de container uploaden..... Niet Handig (tm))
Daarnaast is Azure enorm duur in vergelijking met de competitie. Zelfs de meest eenvoudige server kost al 13 euro per maand; voor datzelfde geld heb ik elders 2 cores in plaats van 1, 1GB RAM in plaats van 0.75 en 200GB opslag in plaats van 20. Azure is simpelweg geen optie; er is geen enkel voordeel ten opzichte van de (veel) goedkopere alternatieven.
Ik heb ook het gevoel dat je niet echt veel geld uit wilt geven, maar je heb wel allerlei eisen. Daarnaast is het voor twee bedrijven blijkbaar bedrijfskritisch, dan zul je toch echt wat meer euro's moeten uitgeven dan 10 per maand.
Waarom? Waarom zou een bedrijf meer geld uit moeten geven dan absoluut noodzakelijk is?
Als ik kan krijgen wat ik nodig heb voor €20 per maand, waarom zou ik er dan €80 per maand voor uit willen geven?

Het probleem zit hem hier niet in de hoeveelheid geld. Als ik exact wil krijgen wat ik wil zonder zelf enige moeite te doen ben ik voor €80 ook niet klaar dan moeten we eerder richting €800 gaan kijken. En dat is het zeker niet waard. Dat ik er zelf moeite voor moet doen staat buiten kijf. Alleen is er tot nu toe geen optie die die moeite vermindert voor een redelijk bedrag; ook degenen die €80 per maand vragen blijft de hoeveelheid moeite hetzelfde en het dus niet waard.

ROI: Als mijn I omhoog gaat moet ik dat in mijn R terugzien.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snikker
  • Niet online
dylan_ schreef op zondag 28 februari 2016 @ 13:49:
Een simpele bedrijfswebsite en een paar email accounts. Vervolgens naar servers kijken van 80 euro per maand. :P
Ik lees het ook zo. Ja leuk hypervisors en VMs inzetten, maar zo te lezen zijn een paar hosting accounts en een email provider met een goede admin meer dan genoeg.

Er zijn ook gespecialiseerde Zarafa hosters.

Ik lees het als, 'ik heb ooit veel moeite gestoken om dit allemaal op te zetten, dus ik wil het zo houden'.

Terwijl in de realiteit hosting van zowel websites als email een commodity is. Het is al zo vaak gedaan dat het me sterk lijkt dat kant en klare pakketten niet voldoen.

Daarbij is dat ook nog prettiger, je hoeft er dan zelf niet meer naar om te kijken en die tijd kun je dan besteden aan geld verdienen.

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Laten we het eens anders stellen: Wat is je budget? Wat heb je er maximaal voor over om dat wat je nu thuis host naar een datacenter over te brengen, want daar gaat het uiteindelijk om.

Dan kan er hier gekeken worden naar oplossingen die wél binnen dat budget vallen i.p.v. dat er in jouw ogen te dure oplossingen zoals dedicated servers of MS Azure worden aangedragen ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
bvk schreef op zondag 28 februari 2016 @ 15:28:
Laten we het eens anders stellen: Wat is je budget? Wat heb je er maximaal voor over om dat wat je nu thuis host naar een datacenter over te brengen, want daar gaat het uiteindelijk om.

Dan kan er hier gekeken worden naar oplossingen die wél binnen dat budget vallen i.p.v. dat er in jouw ogen te dure oplossingen zoals dedicated servers of MS Azure worden aangedragen ;)
Dat is natuurlijk niet de weg. De weg is: Wat zijn mijn eisen en wat is de meest economische manier om die eisen te bereiken. Als ik mijn eisen kan inwilligen voor €20 per maand, waarom zou ik dan kijken naar opties die €100 per maand kosten? Uitgaan van een budget is een zwaktebod, daarmee stel je dat de functionaliteit ondergeschikt is aan het geld. Dat is niet zo. Waar ik echter geen behoefte aan heb is meer geld uitgeven dan noodzakelijk.
Snikker schreef op zondag 28 februari 2016 @ 14:47:
Ik lees het ook zo. Ja leuk hypervisors en VMs inzetten, maar zo te lezen zijn een paar hosting accounts en een email provider met een goede admin meer dan genoeg.
Leuk dat jij dat denkt. Helaas werkt het zo niet.
- 4 EMail domeinen en ik wil goede beveiliging en volledige vrijheid in het maken/aanpassen/verwijderen van EMail adressen en aliasses. Geen enkele hoster die dat fatsoenlijk kan doen.
- 5 web domeinen met een bergje subdomeinen en test sites in folders. De gemiddelde web hoster komt niet eens verder dan "Ja maar we hebben LAMP", laat staan dat ik ze vraag een PHP7 test installatie te doen.

We praten hier niet over simpele configuratie. Simpele configuratie heeft mij in het verleden meer gekost dan opgeleverd. En dus heb ik gekozen voor gecompliceerde configuratie met simpel gebruik.
Zoals het nu staat kan ik in 5 minuten een extra domein in de lucht hebben. Dat kan geen enkele "simpele" hoster mij bieden. Dat me dat 2 dagen kost om in te richten zit ik niet mee aangezien die inrichting eenmalig is, het gebruik is iedere paar weken weer....

Om maar eens een voorbeeld te noemen: Ik zit ondertussen 4 uur te wachten op een VPS van VPSHosting; de partij die beloofd binnen 15 minuten op te leveren. Ik heb een dag moeten wachten op de dedicated server van OVH, die beweren in 2 minuten te leveren. Als ik zelf een nieuwe server op mijn eigen VMWare host wil hebben dan heb ik die in een kwartier volledig geïnstalleerd staan. Ergo: Zelfs gecompliceerde hosters maken mij het leven al moeilijk, laat staan simpele hosters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dylan_
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 24-09 09:04
Croga schreef op zondag 28 februari 2016 @ 16:49:
[...]

Dat is natuurlijk niet de weg. De weg is: Wat zijn mijn eisen en wat is de meest economische manier om die eisen te bereiken. Als ik mijn eisen kan inwilligen voor €20 per maand, waarom zou ik dan kijken naar opties die €100 per maand kosten? Uitgaan van een budget is een zwaktebod, daarmee stel je dat de functionaliteit ondergeschikt is aan het geld. Dat is niet zo. Waar ik echter geen behoefte aan heb is meer geld uitgeven dan noodzakelijk.

[...]

- 4 EMail domeinen en ik wil goede beveiliging en volledige vrijheid in het maken/aanpassen/verwijderen van EMail adressen en aliasses. Geen enkele hoster die dat fatsoenlijk kan doen.
- 5 web domeinen met een bergje subdomeinen en test sites in folders. De gemiddelde web hoster komt niet eens verder dan "Ja maar we hebben LAMP", laat staan dat ik ze vraag een PHP7 test installatie te doen.

We praten hier niet over simpele configuratie. Simpele configuratie heeft mij in het verleden meer gekost dan opgeleverd. En dus heb ik gekozen voor gecompliceerde configuratie met simpel gebruik.
Zoals het nu staat kan ik in 5 minuten een extra domein in de lucht hebben. Dat kan geen enkele "simpele" hoster mij bieden. Dat me dat 2 dagen kost om in te richten zit ik niet mee aangezien die inrichting eenmalig is, het gebruik is iedere paar weken weer....

Om maar eens een voorbeeld te noemen: Ik zit ondertussen 4 uur te wachten op een VPS van VPSHosting; de partij die beloofd binnen 15 minuten op te leveren. Ik heb een dag moeten wachten op de dedicated server van OVH, die beweren in 2 minuten te leveren. Als ik zelf een nieuwe server op mijn eigen VMWare host wil hebben dan heb ik die in een kwartier volledig geïnstalleerd staan. Ergo: Zelfs gecompliceerde hosters maken mij het leven al moeilijk, laat staan simpele hosters.
Ik snap het probleem niet. Je hebt een handje vol domeinnamen en email adressen. Koop een fatsoenlijk reseller pakket en je kunt (vaak) zoveel domeinen toevoegen als jij wilt. Email adressen aanmaken, verwijderen, beheren etc. kan allemaal via een control panel als cPanel, DirectAdmin, Plesk of whatever. Gebruik webmail of een desktop client en je kunt gewoon je ding doen.

Meerdere servers om iets simpels te bewerkstelligen: website en email... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Je geeft aan dat budget geen leidraad mag zijn, maar inderdaad: "pay peanuts, get monkeys" gaat dan IMHO toch wel op.
Als ik nu op Azure inlog heb ik binnen een paar minuten een nieuwe VM opgezet, maar daar betaal je dan ook voor.

Als ik nu i3d.net bel voor een nieuwe dedicated server naar mijn wensen gaan ze dat direct regelen. Maar dat kan onmogelijk in 2 minuten omdat er een engineer de vloer op moet om geheugen en disks te plaatsen in een beschikbare server. Dat is maatwerk en je weet wat je krijgt, maar daar betaal je dan ook voor.

Die email en domeinen moet gewoon iedere fatsoenlijke hoster prima kunnen regelen, dat hoeft helemaal niet veel te kosten. Maar voor het door jou gewenste maatwerk lijkt het me toch echt wel belangrijk dat je gaat kijken wat je ervoor over hebt.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snikker
  • Niet online
[b]Croga schreef op zondag 28 februari 2016 @ 16:49:
[...]

Serieus, wat jij noemt is peanuts en ELKE beetje hoster biedt het aanmaken van accounts en aliassen.

B.v. een goedkope hoster biedt ook dit qua spam settings:

https://www.sohosted.com/...-spamfilter-van-sohosted/

En daar kun je per site ook instellen welke PHP versie je wit gebruiken incl. PHP 7:

https://www.sohosted.com/...ikbaar-op-shared-hosting/

En dat al vanaf een whopping €1.50 per maand. Wat je zegt klopt dus al niet helemaal, misschien dat je toch nog eens opnieuw kan kijken naar een wat simpelere setup, want de details die je tot nu toe geeft laten dat prima toe.

Geen hoster schrikt van meerdere (email) domeinen, subdomeinen en sites en bij elke normale webhost heb je die in een minuut up and running

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Voor iedereen die denkt "Ja maar ik heb een idee waardoor het veel simpeler kan".... Ik waardeer jullie inzet enorm maar nee, jullie idee gaat mij niet helpen.

Voor iedereen die denkt "Ja maar ik heb een idee waardoor het weliswaar duurder is maar veel makkelijker".... Ook jullie inzet waardeer ik maar het wordt er helemaal niet makkelijker op tenzij het écht véél duurder wordt en dat is het niet waard.

Zoals gezegd; ik heb ClearOS nodig. Er is geen enkele andere oplossing die mij alles biedt wat ik in mijn use case nodig heb. Daarnaast heb ik een aparte webserver nodig. Er is geen enkele andere oplossing die mij biedt wat ik in mijn use case nodig heb.

Origineel was het idee dat er geen VPS hosters zijn die voor een zinvolle prijs ClearOS kunnen aanbieden. VPSHosting is daar wellicht een oplossing voor. Die ga ik uitproberen maar tot nu toe maken ze nog geen goede indruk (VPS besteld, VPS geconfigureerd, VPS wil echter niet opstarten, ondanks gebruik van één van hun standaard templates). De andere optie is een server via OVH installeren met Proxmox en daar 2 VMs op draaien. Ook die is in serieuze overweging maar gaat wat meer moeite kosten om de servers zelf beschikbaar te maken via Internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Croga schreef op zondag 28 februari 2016 @ 18:26:
Zoals gezegd; ik heb ClearOS nodig. Er is geen enkele andere oplossing die mij alles biedt wat ik in mijn use case nodig heb. Daarnaast heb ik een aparte webserver nodig. Er is geen enkele andere oplossing die mij biedt wat ik in mijn use case nodig heb.
Dat lijkt me sterk. Ik ken clearos niet echt maar zo te zien is dat gewoon een wat bloated linux gebaseerd op redhat met een webinterface.

Je kunt zoiets prima ook zelf doen door bij pcextreme aurora compute instances af te nemen. Voor mail kun je dat doen voor 6 euro per maand (512MB is net te weinig als je ook wilt virusscannen), voor je web neem je een aparte instance af voor eenzelfde bedrag per maand of zelfs minder als je 't simpel houdt. Vereist een enigszins andere manier van werken als je dat optimaal in wilt zetten, maar 3 of 6 euro per maand per instance is bepaald niet onredelijk.

Als je dat niet zelf kúnt opzetten heb je idd zoiets als clearos nodig maar dan ben je wel gelimiteerd in wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
CyBeR schreef op zondag 28 februari 2016 @ 18:42:
Dat lijkt me sterk. Ik ken clearos niet echt maar zo te zien is dat gewoon een wat bloated linux gebaseerd op redhat met een webinterface.
Mooi. Mooi dat je dat sterk lijkt, mooi waar jij het op vind lijken. Ja, je kunt dit zelf als je bereid bent een week uit te trekken voor installatie en zelfs dan heb je niet het gemak van de webinterface van ClearOS.

De ROI is er simpelweg niet. De ROI van het zelf opzetten is er niet en de ROI van het zelf gebruiken al helemaal niet. Zoals gezegd; in ClearOS heb ik in 5 minuten tijd een nieuw domein opgezet met EMail, spamfilters, firewall, agendas, website, FTP, toegang, alles wat ik nodig heb. Er is geen enkel ander systeem waar dit zo eenvoudig is.

Maar nogmaals; dat is een zinloze discussie. Ik doe, wat ik doe, ondertussen zo'n 20 jaar en op dit moment is ClearOS voor mij de sweetspot. En dat is niet omdat ik niets anders geprobeerd heb, dat is omdat ik zo'n beetje alle andere opties al geprobeerd heb en ze niet (goed genoeg/zo prettig als ClearOS) werken. Dus om terug te komen op mijn vorige post; het heeft geen zin om te discussieren over andere opties. Iedereen zegt "ik heb er even snel naar gekeken en ik vindt dat je iets anders moet gaan doen". Nou, ik zal je zeggen, ik heb er al heel vaak heel lang naar gekeken en ik weet dat ik niet iets anders moet gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
CyBeR schreef op zondag 28 februari 2016 @ 10:17:
PCExtreme Aurora is op zich wel bedoeld om op een andere manier gebruikt te worden dan als VPS.
Het maakt natuurlijk helemaal niets uit of je wel of niet een complete 'cloud' de lucht in wil schieten.

PCExtreme maakte ooit wel onderscheid tussen twee soorten instances qua availability (Agile en Stamina), maar dat lijkt inmddels verdwenen. Just another KVM VPS bieden ze nu..
CyBeR schreef op zondag 28 februari 2016 @ 18:42:
Juist.
Je kunt zoiets prima ook zelf doen door bij pcextreme aurora compute instances af te nemen. Voor mail kun je dat doen voor 6 euro per maand (512MB is net te weinig als je ook wilt virusscannen), voor je web neem je een aparte instance af voor eenzelfde bedrag per maand of zelfs minder als je 't simpel houdt. Vereist een enigszins andere manier van werken als je dat optimaal in wilt zetten, maar 3 of 6 euro per maand per instance is bepaald niet onredelijk.

Als je dat niet zelf kúnt opzetten heb je idd zoiets als clearos nodig maar dan ben je wel gelimiteerd in wat je doet.
Volgens de handleiding van ClearOS kan het uit de voeten met 1 GB - 2 GB RAM. Had TS dus ook al lang op zo'n €9 instance kunnen installeren, in plaats van alle (valide) opties die hem worden aangereikt af te schieten. Gooi je d'r nog een €6 instance naast voor de website, en klaar is Croga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Thralas schreef op zondag 28 februari 2016 @ 19:46:
[...]

Het maakt natuurlijk helemaal niets uit of je wel of niet een complete 'cloud' de lucht in wil schieten.
Ik heb het niet over "een complete cloud" maar over dat er geen HA ingebouwd zit in die instances en dat je daar dus eigenlijk zelf voor moet zorgen. Je instance kan, in principe, zomaar kwijt zijn en niet terugkomen als de fysieke machine eronder dood gaat. Dat is geen probleem maar je moet er rekening mee houden bij je installatie die je idealiter automatiseert, bijvoorbeeld middels cloud-init.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:48

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik zag dat Linode al genoemd was, maar het lijkt erop alsof je die nog niet had bekeken? Clearos zelf heeft er zelfs een minimale handleiding voor: https://www.clearos.com/r...os/content:en_us:6_linode

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeronIT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09-10 21:00
Er is iets wat ik niet snap, je hebt 2 machines nodig, 1 voor je sites en 1 voor de mail. Volgens mij zijn er genoeg grote partijen, bv Google / Microsoft, waar je je mail volledig vrij kunt hosten, voor een paar euro per maand. Als je betaald heb je bij beide de optie om externe domeinen te gebruiken, zo veel mail accounts aan te maken als je wilt. Dat is zeker weten goedkoper dan zelf hosten, 1 uur per maand ermee bezig zijn is al duurder.
En dan kun je veel eenvoudiger een machine zoeken voor je bedrijfssite.

Of mis ik nu iets?
Je zegt wel dat de hostingproviders de mail niet kunnen bieden zoals jij wilt, maar wat kan dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
CyBeR schreef op zondag 28 februari 2016 @ 20:02:
Ik heb het niet over "een complete cloud" maar over dat er geen HA ingebouwd zit in die instances en dat je daar dus eigenlijk zelf voor moet zorgen. Je instance kan, in principe, zomaar kwijt zijn en niet terugkomen als de fysieke machine eronder dood gaat. Dat is geen probleem maar je moet er rekening mee houden bij je installatie die je idealiter automatiseert, bijvoorbeeld middels cloud-init.
Klopt. Maar voor vrijwel alle unmanaged hosting geldt dat je zelf verantwoordelijk bent voor backups tenzij je daar expliciet voor betaalt. Ook bij Amazon, al hebben die vast een gelikter storageplatform dan PcExtreme.

Gelukkig was TS zich daar helemaal van bewust, hij was immers al met een dedicated server in de weer. Daar eindigt de verantwoordelijkheid van de hoster ook bij het leveren van een nieuwe disk bij hardwarefalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Creepy schreef op zondag 28 februari 2016 @ 20:04:
Ik zag dat Linode al genoemd was, maar het lijkt erop alsof je die nog niet had bekeken? Clearos zelf heeft er zelfs een minimale handleiding voor: https://www.clearos.com/r...os/content:en_us:6_linode
Klopt, die had ik over het hoofd gezien. Ben een uurtje geleden bij Linode gaan kijken. Ziet er erg Amerikaans uit (je kunt je, bijvoorbeeld, niet registreren zonder al een credit card in te vullen en te betalen. De meeste opties kun je niet zien als je niet geregistreerd bent)

Als VPSHosting.nl niets wordt ga ik zeker bij Linode kijken.
FeronIT schreef op zondag 28 februari 2016 @ 20:17:
Er is iets wat ik niet snap, je hebt 2 machines nodig, 1 voor je sites en 1 voor de mail. Volgens mij zijn er genoeg grote partijen, bv Google / Microsoft, waar je je mail volledig vrij kunt hosten, voor een paar euro per maand. Als je betaald heb je bij beide de optie om externe domeinen te gebruiken, zo veel mail accounts aan te maken als je wilt. Dat is zeker weten goedkoper dan zelf hosten, 1 uur per maand ermee bezig zijn is al duurder.
En dan kun je veel eenvoudiger een machine zoeken voor je bedrijfssite.

Of mis ik nu iets?
Je zegt wel dat de hostingproviders de mail niet kunnen bieden zoals jij wilt, maar wat kan dan niet?
Google en Microsoft vragen inderdaad slechts een paar euro per maand.... per gebruiker..... per domein.... Op dit moment spreek ik over 4 EMail domeinen met, alles bij elkaar, zo'n 16 user accounts. Dan praat je al snel over enkele tientallen euros.

Wat hostingproviders niet kunnen:
- EMail
- Calendar
- Webinterface
- Outlook compatible
- Spam filter
- Virusscanner
- Retrieval van externe mail
- Pushmail
- Alles onder eigen controle (ik bepaal whitelist/blacklist/greylist, ik bepaal reverseDNS, ik bepaal thresholds, etc.)
- Nieuw domein, EMail adres, User aanmaken zonder extra kosten, zonder moeite

[ Voor 50% gewijzigd door Croga op 28-02-2016 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Thralas schreef op zondag 28 februari 2016 @ 20:17:
[...]

Klopt. Maar voor vrijwel alle unmanaged hosting geldt dat je zelf verantwoordelijk bent voor backups tenzij je daar expliciet voor betaalt. Ook bij Amazon, al hebben die vast een gelikter storageplatform dan PcExtreme.
Ik heb 't ook niet over backups, dat staat daar nog weer los van.

En Amazon is een goed voorbeeld van die werkwijze inderdaad want daar werkt 't precies zo: instances kun je zomaar kwijt raken en dan zijn ze ook écht kwijt. Daarom daar de focus op automatisering: instance kwijt? nieuwe maken, persistent storage re-attachen en gaan met die banaan.

Ik weet niet precies hoe instance storage bij pcextreme geregeld is maar 't idee achter openstack is identiek aan amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvapple
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-02 11:49
Sla me niet dood als dit een waardeloos idee is, maar heb je voor email/calendar/spam enz. al eens naar zoho.com gekeken ? Ik heb m'n domeinnamen daar staan en trek die imap boxen binnen in Zarafa op m'n Synology. Bij zoho kan je de volledige spam-filter zelf instellen. Just my 2 cents.

iPhone XR 128 GB - iPad Pro 2017 12.9" 64 GB - Macbook Pro 15" mid 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeronIT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09-10 21:00
Volgens mij wil je je mail niet ergens anders laten host, gezien je reactie. Zelf gebruik ik Office365 en kan daarbij alles wat jij wilt op de het voorlaatste puntje na (whitelist/blacklist/greylist, ik bepaal reverseDNS, ik bepaal thresholds) <edit> en ik vraag me af of dit het extra werk wat je moet doen waard is </edit> . Je kun probleemloos een berg domeinen koppelen EN nog pop/imap mail ophalen zonder extra kosten. Het enige waar je voor betaald is als je meerdere mensen wilt laten inloggen, maar als het jou bedrijf en het bedrijf van je vrouw is heb je aan 2 users genoeg....
Volgens mij geldt vrijwel hetzelfde voor Gmail zakelijk, maar dat weet ik niet zeker.

[ Voor 6% gewijzigd door FeronIT op 28-02-2016 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Bvapple schreef op zondag 28 februari 2016 @ 20:43:
Sla me niet dood als dit een waardeloos idee is, maar heb je voor email/calendar/spam enz. al eens naar zoho.com gekeken ? Ik heb m'n domeinnamen daar staan en trek die imap boxen binnen in Zarafa op m'n Synology. Bij zoho kan je de volledige spam-filter zelf instellen. Just my 2 cents.
Ah, in feite gebruik je dus Zarafa....... Waarom heb je dan nog een hoster nodig? Je hebt eigenlijk alleen een domeinnaam nodig die je naar je Zarafa server laat verwijzen.... Afijn; heel ander spelletje.
FeronIT schreef op zondag 28 februari 2016 @ 20:56:
Volgens mij wil je je mail niet ergens anders laten host, gezien je reactie. Zelf gebruik ik Office365 en kan daarbij alles wat jij wilt op de het voorlaatste puntje na (whitelist/blacklist/greylist, ik bepaal reverseDNS, ik bepaal thresholds) <edit> en ik vraag me af of dit het extra werk wat je moet doen waard is </edit> . Je kun probleemloos een berg domeinen koppelen EN nog pop/imap mail ophalen zonder extra kosten. Het enige waar je voor betaald is als je meerdere mensen wilt laten inloggen, maar als het jou bedrijf en het bedrijf van je vrouw is heb je aan 2 users genoeg....
Volgens mij geldt vrijwel hetzelfde voor Gmail zakelijk, maar dat weet ik niet zeker.
Zoals je 3 posts geleden hebt kunnen zien; nee, geen 2 users. Dus duur. Zeker aangezien het ook nog over meerdere domeinen gaat.
Ik wil het nog wel een keer zeggen hoor: Amazon/Azure/Office365/Gmail zakelijk zijn allemaal geen opties. De Grote Spelers dwingen je hun model in en als je daar niet in wilt dan betaal je je blauw. Ik ben geen van beiden van plan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

FeronIT schreef op zondag 28 februari 2016 @ 20:56:
Volgens mij wil je je mail niet ergens anders laten host, gezien je reactie.
TS doet 't graag zelf, maar toch ook weer niet want hij wil graag dat een webtooltje 't voor 'm doet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Croga schreef op zondag 28 februari 2016 @ 20:21:
[...]

Klopt, die had ik over het hoofd gezien. Ben een uurtje geleden bij Linode gaan kijken. Ziet er erg Amerikaans uit (je kunt je, bijvoorbeeld, niet registreren zonder al een credit card in te vullen en te betalen. De meeste opties kun je niet zien als je niet geregistreerd bent)

Als VPSHosting.nl niets wordt ga ik zeker bij Linode kijken
Ik denk dat je daar geen spijt van krijgt! Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:00
Ik draai ook alles (eigen bedrijf, bedrijf van mijn partner, en "veel" vm's ivm freelance r&s werk) bij mij thuis via xs4all glasvezel, 4 NUC's. Ik ga nu kijken naar twee losse machines voor 128gb mem ieder en in combinatie met extraip.nl (/28 via gre tunnel) en eventueel een tweede lijn kun je ook BGP doen.

Maar wat ik me af vraag, wil je alleen backup voor je mail, want ik kan me dan voorstellen dat je een fallback MX record hebt ingesteld voor je domeinen en als alles weer draait je mail weer netjes op je eigen systemen binnen komt. Het is alleen dat verrekte irritante dat als je op vakantie bent (ik ook nu), dat je systeemproblemen hebt, maar dat maakt niet uit of het thuis of elders staat (tenzij de uplink een issue is).

[ Voor 6% gewijzigd door mgizmo op 28-02-2016 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramV
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-10 16:48
Ik ben benieuwd om hoeveel email gebruikers het gaat: 100 of 1000?

Ik blijf een beetje lachen om dit topic, een beetje van hoe sla ik een mug dood met een olifant, als ik naar de website van de starter Croga kijk dan zie ik verder niets bijzonders dat bijv een 5 dollar of 5 euro VPS niet zou kunnen doen... Om hoeveel hits per dag gaat het eigenlijk voor de website's 10.000? 100.000?

[ Voor 9% gewijzigd door BramV op 29-02-2016 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
BramV schreef op maandag 29 februari 2016 @ 10:30:
Ik blijf een beetje lachen om dit topic,
Ik blijf een beetje lachen om al die mensen die naar 1 ding kijken en denken dat ze weten wat ik nodig heb..... Vooral al die mensen die niet eens de moeite nemen om het topic door te lezen, laat staan na te denken over use cases en het feit dat TS mischien wel meer weet over het onderwerp waar TS al 20 jaar mee bezig is dan zij zelf.

VPSHosting bleek helaas een bust. Ze adverteren met ClearOS maar leveren alleen een image wat ze zelf aangeleverd hebben gekregen en dat image werkt niet (daarnaast is het image voorzien van een licentie; in feite illegaal dus). Ze zijn niet in staat om ondersteuning te verlenen hierop. Gelukkig hadden ze de 14 dagen niet-goed-geld-terug actie.

[ Voor 26% gewijzigd door Croga op 29-02-2016 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Tja, daar je de geboden oplossingen óf te duur óf niet geschikt vindt blijft er niet veel over denk ik. Dan blijft waarschijnlijk alleen die OVH server over als je het daarop aan de praat krijgt.

Is ie al geleverd?

En als dat niet lekker/goed werkt zul je een andere dedicated server moeten zoeken die aan jouw prijs/kwaliteits verhouding voldoet. En dan zul je die hogere kosten toch echt voor lief moeten nemen.... ;)

Ik kwam deze ook nog tegen, maar dat zal wel helemáál te duur zijn:
https://www.clearos.com/p...hosting-cloud-server-8gb#

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvapple
Croga schreef op zondag 28 februari 2016 @ 21:13:
[...]

Ah, in feite gebruik je dus Zarafa....... Waarom heb je dan nog een hoster nodig? Je hebt eigenlijk alleen een domeinnaam nodig die je naar je Zarafa server laat verwijzen.... Afijn; heel ander spelletje.

[...]

Zoals je 3 posts geleden hebt kunnen zien; nee, geen 2 users. Dus duur. Zeker aangezien het ook nog over meerdere domeinen gaat.
Ik wil het nog wel een keer zeggen hoor: Amazon/Azure/Office365/Gmail zakelijk zijn allemaal geen opties. De Grote Spelers dwingen je hun model in en als je daar niet in wilt dan betaal je je blauw. Ik ben geen van beiden van plan.
Ik gebruik inderdaad Zarafa maar trek IMAP boxen binnen omdat ik geen fixed IP heb en niet vertrouw op een ddns voor mails.

Waarom kan je in jouw situatie niet gewoon je mail gebruiken rechtstreeks bij Zoho. Kost niks en je krijgt 5GB/user meer met refferals. Je kunt je spamfilter zelf configureren, hebt een kalender per user, kunt werken met catch-alls, contacten, documenten,... Je website host je gewoon waar je je domeinnaam hebt aangekocht (TransIP,...).

Zal waarschijnlijk wel een dom idee zijn, maar ik snap het nut niet van een eigen server/VPS in dit geval...

Aanvulling: zoho.com

Je kunt 25 users gratis toevoegen per domein. Daarmee kom je waarschijnlijk wel toe

[ Voor 3% gewijzigd door Bvapple op 29-02-2016 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Bvapple schreef op maandag 29 februari 2016 @ 21:41:
Ik gebruik inderdaad Zarafa maar trek IMAP boxen binnen omdat ik geen fixed IP heb en niet vertrouw op een ddns voor mails.
Good punt. Maar je systeem is nogsteeds net zo zwak als wanneer ik gewoon Zarafa thuis zo hosten. Ik heb wel een fixed IP thuis.

Het heeft voor mij dus geen nut om Zoho te gebruiken omdat ik het nadeel wat jij hebt, waarvoor je Zoho nodig hebt, niet heb.

Daarnaast is Zoho geen optie omdat ik meerdere domeinen heb. Zoho is alleen gratis voor 1 domein, voor meerdere betaal je al minstens €3,50 per domein. Daarmee is het dus meteen alweer duurder dan een VPS met ClearOS.
bvk schreef op maandag 29 februari 2016 @ 18:59:
Ik kwam deze ook nog tegen, maar dat zal wel helemáál te duur zijn:
https://www.clearos.com/p...hosting-cloud-server-8gb#
Die pagina ziet er al niet frist uit. Niet raar ook aangezien ClearOS gestopt is met zelf hosten; de rest van de site is al uit de lucht, deze pagina is een artefact wat men vergeten is te verwijderen.

[ Voor 25% gewijzigd door Croga op 01-03-2016 06:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvapple
Je kunt bij zoho wel meerdere domeinen gebruiken. Je maakt gewoon een nieuw administrator account aan. Ik heb ook 2 domeinen. Je moet natuurlijk wel apart inloggen maar als je dit gebruikt bijvoorbeeld icm met Thunderbird of dergelijke kan dit geen probleem zijn.

Pagina: 1