Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[2012R2] Niet alle bestanden worden geïndexeerd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ArcticTiger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:02
Ik heb een Windows 2012R2 server draaien als fileserver

Nu wil ik de archieven van gescande documenten laten archiveren om deze vanaf andere werkstations in het domein te kunnen laten zoeken en benaderen.

Hiervoor gebruik ik het ingebouwde Windows Index Service.

Het vreemde wil nu dat bij lange na niet alle bestanden worden geïndexeerd.

Ik heb de proef genomen met 1 relatief grote share, welke grofweg 215k PDF bestanden, verdeeld over 26k submappen bevat.

Windows indexing geeft aan dat het indexeren voltooid is (indexing complete) maar heeft slechts 38k bestanden geïndexeerd, wat resulteert dat het overgrote deel van bestanden niet gevonden kan worden.

Ik heb al van alles geprobeerd
  • file permissions van alle bestanden en mappen aangepast zodat SYSTEM volledige rechten heeft
  • Installeren Adobe Reader XI
  • installeren Adobe Reader DC
  • installeren iFilter 11
  • aanpassen register HKEY_CLASSES_ROOT\.pdf\PersistentHandler naar 1AA9BF05-9A97-48c1-BA28-D9DCE795E93C
Helaas levert dit vrij weinig resultaat op.

De server draait op Windows Server 2012R2 Standard
De clients zijn allemaal voorzien van Windows 10 Professional x64

De archief share is gewoon toegankelijk, en alle domeingebruikers hebben leesrechten.

Zijn er meer mensen die dit probleem aan de hand hebben gehad?
Er wordt vrij veel gezocht in dit archief
(nu is de map structuur volgens een bepaalde structuur opgebouwd, zodat men via een omweg alsnog alles kan vinden, maar dan nog...)

Beste antwoord (via F_J_K op 09-03-2016 09:51)

• ArcticTiger
Even een update omdat ik inmiddels de oorzaak van het probleem heb gevonden.

Het bleek dus dat een groot aantal PDF bestanden andere extended attibutes hadden gekregen (om onduidelijke redenen, maar goed)

Het kopiëren van de bestanden naar een schijf geformatteerd als ReFS, en vervolgens terug naar NTFS heeft het probleem verholpen :)

Alle reacties

• A_De2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11 17:45

A_De2

Liberate tuteme ex inferis

Nadat je System full access hebt gegeven, heb je daarna de index opnieuw laten opbouwen?

Edit: ik zit me net te bedenken dat de windows.edb ook vrij groot kan worden. Check dus ook even of de locatie waar de database staat, voldoende vrije ruimte heeft.

[ Voor 48% gewijzigd door A_De2 op 25-02-2016 10:57 ]

640KB should be enough for everyone

• ArcticTiger
Helaas, al geprobeerd.
Eerst de kale Windows server 2012R2,
vervolgens met Adobe Reader XI,
toen iFilter 11
Vervolgens iFilter en Reader XI verwijderd en Reader DC geïnstalleerd
Daarna iFilter 11 opnieuw geïnstalleerd

Na elke stap het register laten herbouwen, continu hetzelfde probleem.

Ik ben nu na verder zoeken het volgende aan het proberen:
De bovengenoemde registerwaarde ingesteld (deze wordt gewijzigd als Adboe Reader of iFilter wordt geïnstalleerd)
En in de Environmet variables een waarde toegevoegd.
Nu weer aan het rebuilden...

Edit:
Helaas wederom alle mappen wel geïndexeerd maar slechts een klein deel van de PDF bestanden...

[ Voor 8% gewijzigd door ArcticTiger op 25-02-2016 13:52 ]

• Marsje536
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-03 15:38
Kun je de tekst selecteren als je zo'n bestand via een reader bekijkt. Zo niet is het een plaatje in pdf formaat en zal je met indexen niet zo ver komen. Zoek met Google en pdf + ocr.

• ArcticTiger
Het zijn inderdaad geen "tekst" maar "image" bestanden, maar er wordt gezocht op bestandsnaam.
Elke PDF heeft een naam dat overeenkomt met een dossiernummer in ons systeem.

Het lijkt mij dat de bestanden op deze manier in ieder geval al vindbaar zouden moeten zijn...
Het vreemde is ook dat er wel een deel is geïndexeerd (oftewel, sommige bestanden kan ik wel vinden vanaf een werkstation) maar het overgrote deel weer niet.
Alle folders zijn wel gewoon vindbaar...

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid, heb je de indexing service geïnstalleerd of de Windows Search Service?

• ArcticTiger
Ik heb de Windows Search Service geïnstalleerd.
(Kan je de indexing service installeren dan?)

Als ik in het homescreen dan ook "search" intyp, kom ik hoe dan ook uit in de indexing options, heerlijk verwarrend :+

edit: Gisteren trouwens een extra folder toegevoegd, om te kijken of dan wel alles geïndexeerd wordt, maar helaas...
Totaal zou bestaan uit 1336509 files, 26211 folders, echter in Indexing Options staat 476155 items indexed.

edit 2:
Zojuist getest door een aantal dossiers te laten scannen, deze worden vrijwel direct opgenomen in de zoekresultaten en komen bij het zoeken in de share meteen naar voren... |:(

[ Voor 51% gewijzigd door ArcticTiger op 26-02-2016 15:29 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• ArcticTiger
Even een update omdat ik inmiddels de oorzaak van het probleem heb gevonden.

Het bleek dus dat een groot aantal PDF bestanden andere extended attibutes hadden gekregen (om onduidelijke redenen, maar goed)

Het kopiëren van de bestanden naar een schijf geformatteerd als ReFS, en vervolgens terug naar NTFS heeft het probleem verholpen :)
Pagina: 1