Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:52
Ik vond 'm hier het meest geschikt eigenlijk, mocht hij toch in het verkeerde subforum staan, dan graag verplaatsen, thx :) Bij nader inzien had deze misschien beter gepast in Consumentenelektronica Aankoopadvies

Ik heb eind december een huis gekocht, alle werkzaamheden zijn nu zo'n beetje klaar, de eerste meubels staan erin en ik hoop er toch over een 2 of 3 weken in te kunnen.

Nu sta ik voor de keus internet/tv abbo.

Ik heb de keus tussen glasvezel (100Mb/100Mb maximaal) en kabel, beide heb ik in de meterkast zitten. Nu maak ik nooit heel veel gebruik van upload en via de kabel kan ik een hogere downloadsnelheid halen dan via glas 8)7 . Dus ik ga gewoon lekker voor kabel internet/tv.

Nu de provider keus, KPN valt imo al af, daar heb ik via m'n werk inmiddels genoeg negatieve ervaring mee dat ik daar niet heel lang over na hoefde te denken.

Maar dan, wat is een goede keus? Mijn ouders zijn ex-UPC klant (nu Ziggo) en we hebben een Horizon van nu een jaar of 3 oud en dat is echt een traag kut apparaat. Internet van Ziggo is dan wel weer te pruimen met 120Mb/12Mb. Dat wil ik ook wel, maar die Horizon zit ik niet op te wachten, tenzij er natuurlijk inmiddels een nieuw type is dat wel z'n werk snel kan doen. Het model dat mijn ouders nu hebben is erg traag in het reageren op de afstandsbediening, het schakelen naar een andere zender, het veranderen van het volume etc.

Wat ik wil is:
- degelijk snel internet via kabel (De 120/12 abbo's van Ziggo gaan binnenkort naar 150/15, dat is interessant)
- losse router in de meterkast, evt. mogelijkheid tot eigen router i.p.v. eentje van de provider zelf
- liefst geen internet via decoder (zoals de Horizon wel doet), dit i.v.m. reeds gelegde netwerkkabels door het huis
- fatsoenlijke tv-decoder die fatsoenlijk snel is (liefst eigenlijk helemaal geen decoder/tuner/whatever, tv's hebben niet voor niks een eigen tuner imo)

Het probleem is echter, iedere provider prijst zichzelf en hun decoder/tuner/whatever natuurlijk de hemel in. Ze noemen op wat je er allemaal wel niet mee kunt, maar ik kan nergens vinden welk merk, model of type ze aanbieden, wat de specs van die dingen zijn, of gebruikerservaring met betrekken tot gebruiksvriendelijkheid, stabiliteit, snelheid etc. Websites van onder andere Kassa of Consumentenbond haal ik eigenlijk ook geen info uit waar ik van op aan kan.

En dan heb ik nog begrepen dat sommige tv's niet werken met sommige decoders/tuners/whatever, sommige weer wel. Hoe zit dat nou?

Jullie begrijpen ondertussen, verstand van pc's heb ik genoeg, maar van tv's, de verschillende mogelijkheden, decoders, tuners, heb ik absoluut helemaal totaal niks geen verstand...

Mijn vragen zijn:
- zijn er nog providers die je zelf je router laten kiezen?
- is het mogelijk niet de decoder/tuner van de tv-provider te nemen en er zelf een aan te schaffen?
- wat is jullie ervaring met decoders/tuners van de verschillende aanbieders c.q. wat hebben jullie en hoe bevalt dat? Iemand die ervaring heeft met een nieuwer type Horizon?

Kan iemand voor mij wat bomen kappen zodat ik het bos weer kan zien? :+

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 24-02-2016 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:36
Dit is denk ik meer de aangewezen plek :)

Internetproviders en Hosting

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:14
Als je per se internet via de kabel wilt heb je geen vrije keus mbt provider. Je krijgt Ziggo (of welke kabelaar er ook actief is in jouw gebied).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verhuizing naar Internetproviders en Hosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
hcQd schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:36:
Als je per se internet via de kabel wilt heb je geen vrije keus mbt provider. Je krijgt Ziggo (of welke kabelaar er ook actief is in jouw gebied).
KPN
Ziggo
Vodafone
Telfort
Tele2
Fiber
Online.nl
XS4all

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-10 21:22
FastFred schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:51:
[...]

KPN
Ziggo
Vodafone
Telfort
Tele2
Fiber
Online.nl
XS4all

;)
Ja, via glas of DSL. Maar je geeft aan dat je via de kabel wilt. Dan blijft in 98% van de gebieden in NL maar 1 provider over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dus? Het zijn eentjes en nulletjes en die komen (zeker bij glas) net zo goed binnen als over kabel. Het is alsof je zegt dat UPS de enige is die met UPS busjes rijdt en je het daarom niet met andere pakketbezorgdiensten kunt vergelijken 8)7
Mijn vragen zijn:
- zijn er nog providers die je zelf je router laten kiezen?
Dat kan bij iedere provider waarmee je de modem in bridge mode kunt (laten) zetten. Bij Ziggo kan het op alle modems muv de Horizon-box, dus zolang je internet niet over zo'n box gaat zit je goed.
- is het mogelijk niet de decoder/tuner van de tv-provider te nemen en er zelf een aan te schaffen?
Ben zelf totaal niet van de TV, maar wat ik ervan meekrijg moet je dit echt niet willen. Als je het aanschaft zit je net zo goed vast aan bepaalde types, de tarieven zijn niet goedkoper dan met box van de provider maar als de provider een keer iets verandert kun je het weggooien. Enige wat je wel zou willen is een CI+ module in je TV steken. Vast iemand die kan roepen hoe dat nu bij Ziggo zit.
- wat is jullie ervaring met decoders/tuners van de verschillende aanbieders c.q. wat hebben jullie en hoe bevalt dat? Iemand die ervaring heeft met een nieuwer type Horizon?
Verschil tussen de twee types Horizon zit vooral in het IP-gedeelte. De nieuwe (G7401) kan 24/8 DOCSIS-kanalen aan waar de oude (G7400) maar 8/4 aankan. De oude heeft ook middelmatige WiFi-n 2x2 MiMo, waar de nieuwe redelijk goede WiFi-ac 3x3 MiMo heeft. Als je een losse modem/router hebt kan vooral die nieuwe interessant zijn als AP.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 14:06
FastFred heeft op zich een legitieme vraag maar zoals al gezegd: Via de kabel is 120 (of straks 150) Mbit download beschikbaar en dat wil hij graag.

De kabel is maar 1 provider, namelijk Ziggo. Dus vraag beantwoord en topic klaar. Ik vermoed dat FastFred nog niet helemaal doorhad hoe het werkt met providers, kabel en glasvezel.

Mocht dit antwoord niet bevredigend zijn dan zal de vraagsteller alsnog glasvezel moeten overwegen met maximaal 100/100 Mbit. Dan kunnen we verder kletsen over al die providers. Wat hier niet niet hoeft want daar lopen al een paar topics over in Internetproviders en Hosting

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ok, na wat meer uit zoek werk, denk ik toch dat ik met Ziggo in zee ga. Ik zal ook vragen of het mogelijk is dat ze een losse router leveren (zolang het niet de Cisco EPC3925 is) en anders moet het maar via de Horizonbox. Mocht die Horizonbox nu helemaal bagger zijn, dan schijnt een Humax IHDR-5400c ook prima om te kunnen gaan met UPC/Ziggo. Maar om voor mij nog onbekende reden werkt die niet in ieder gebied...
Pagina: 1