Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-06 14:40

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Topicstarter
Beste Tweakers,

Na al een paar maanden sukkelen is het vandaag eindelijk gebeurd, mijn Roccat Kone XTD is min of meer overleden. Een paar maanden geleden begon het gezeur dat bij een koude boot de muis niks deed, ik moest dan iedere keer onder m'n bureau kruipen en met m'n rug die 80 jaar ouder is als mezelf (ja, lach maar) was dat al niet fijn. Nou goed, first-world problems, maar gisteren wilde de muis dus weer niet aan bij een koude boot en na het opnieuw inpluggen wist hij mijn profielen niet meer. Als ik van profiel wilde wisselen viel de muis uit, ik kon hem echter nog wel op minder ideale instellingen gebruiken. Vandaag deed ie het weer niet bij koude boot, maar nu zie ik alleen nog varianten blauw qua verlichting en doen de buttons helemaal niks meer, ik kan het hem op het scherm bewegen :( .

Nou goed, garantie dan maar: jammer, 2,5 jaar oud. Fabrieksgarantie voor een muis van 70 euro: 1 jaar limited, belachelijk :( . Dan moet er maar iets anders komen, ik kan natuurlijk niet zonder muis.
Nu vraag ik me af wat ik het beste kan pakken, ik wilde vandaag toevallig voor een 500GB SSD gaan, maar dan kort ik die maar in naar een 240GB waardoor er qua budget zo'n 75 euro overblijft.

Wat heb ik zelf al gevonden?
- pricewatch: Roccat Roccat Kone XTD: aangezien ik de muis verder geweldig vond is dat misschien niet eens zo'n dom idee, maar ik heb geen zin in een product wat weer zo relatief snel kapot gaat.
- pricewatch: Roccat Kone XTD Optical: Heb eerlijk waar geen idee waar zich het voordeel qua sensor in zou zitten, maar het zal wel beter zijn. Ik weet wel dat ie aanzienlijk duurder is dan de originele...
- pricewatch: Corsair Vengeance M65 Performance Zwart: ik vind het een aparte muis, er zitten aan de bovenkant wel blauwe accenten. Corsair heb ik vrij veel vertrouwen in qua kwaliteit en eventuele RMA.
- pricewatch: Corsair Gaming M65 RGB Zwart: Tja, een vriendelijke meerprijs voor de RGB als je het mij vraagt. Sinds ik rood met zwart ben gegaan qua toetsenbord/kast e.d. is het eigenlijk wel leuk om weer een muis met kleurtjes te hebben. Ook is mijn toetsenbord van Corsair, een K70 Cherry Brown, dus het zou an-sich wel leuk bij elkaar passen.
- pricewatch: Logitech G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse Ook 70 euro, vind het persoonlijk jammer dat er blauwe accenten op zitten, dat zou er vrij lelijk uitzien.

Mijn wensen zijn eigenlijk simpel:
- Minder dan ~70 euro (dan heb ik wel 95% van alle muizen te pakken denk ik)
- LED's zijn wel leuk, als dat RGB is, is het helemaal mooi
- Hij moet groot zijn, echt groot, zoals de Roccat Kone XTD
- Ergonomische vorm, maar niet overdreven
- Knopjes zijn wel fijn, maar geen 23 knoppen aan de zijkant

Ik zou het zeer op prijs stellen als jullie je mening willen laten horen, ik vind het echt zeer vervelend dat dit ding net nu (en al nu) kapot moet gaan, maar ik krijg kramp van kleine en dus ook vaak goedkope muizen.

Alvast bedankt!

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:05

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!) ken je vast wel, maar geldt ook voor muizen ;). Schopje naar CAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
br00ky schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:58:
[Mbr]Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!) ken je vast wel, maar geldt ook voor muizen ;). Schopje naar CAA.[/]
Oeps! Inderdaad... Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexorcist
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 28-05 14:18
Ik heb nog een amper gebruikte Corsair M65 Vengeance te koop eventueel. Die mag eigenlijk weg voor een prijsje want ligt hier toch maar stof te vergaren.

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
Fijne muis hoor, die Roccat, vooral als de driver software hem letterlijk een baksteen kan maken. Ik dus nog eens geprobeerd met een andere PC, USB poort, driver herinstalleren maar geen oplossing. Nu merkte ik dat in de driver wel nog steeds de stats werden geregistreerd. Nu heb ik dus in de config files gezocht en bepaalde bestanden weggegooid zodat hij die opnieuw moest maken. Daarna in de driver nog eens op reset gedrukt, en ja hoor, op de een of andere manier ook nog met m'n profielen erbij werkend :(

Nu heb ik dus vanavond bij een vriend de M65 geprobeerd en dat ding vind ik niet fijn, dus vlak voor 11 uur nog een nieuwe Kone XTD besteld, half 12 verzonden, krijg ik deze onzin. Ik kijk het morgen wel aan, als ik iedere keer deze onzin moet doen houd ik de nieuwe. Anders is het jammer maar helaas, maar dan gaat ie weer terug minus 7 euro verzendkosten.

Bexorcist, bedankt voor je aanbod, maar het lijkt erop dat ik het niet nodig ga hebben.