| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Leg het eerst even voor bij de (web) winkel waar je hem gekocht hebt, misschien kunnen zij wat voor je betekenen.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
En als je het nu te veel vind, terug sturen.
De rechterhelft ziet er namelijk vooral uit als IPS glow, wat inherent is aan de technologie maar wat vaak verward wordt met bleed.
IPS glow verschuift als je je kijkhoek verandert, backlight bleed niet. Een representatieve foto kan je alleen van op grote afstand (3m ongeveer) maken zodat je IPS glow volledig uit de vergelijking haalt.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Ongeveer een meter afstand. Als ik vanuit rechtsonder kijk verdwijnt het deels.Wolf schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 16:16:
Op wat voor afstand zijn deze foto's genomen?
De rechterhelft ziet er namelijk vooral uit als IPS glow, wat inherent is aan de technologie maar wat vaak verward wordt met bleed.
IPS glow verschuift als je je kijkhoek verandert, backlight bleed niet. Een representatieve foto kan je alleen van op grote afstand (3m ongeveer) maken zodat je IPS glow volledig uit de vergelijking haalt.
Over je andere vragen op mijn productreview..
- Contrast: ik heb mijn contrast op de default van 80 laten staan. Ik heb geen problemen met zwartweergave, maar ik heb ook geen Dell ernaast staan om te vergelijken. Bij calibratie gaf ie 0.029 zwartwaarde aan wat volgens mij toch echt wel in orde is.
- Scherpte: ook hier heb ik geen issues. Ik heb de vividpixel gewoon op de default laten staan zoals ie staat. Nogmaals: ik heb nu geen Dell monitor erbij om exact te vergelijken, maar scherpte is hier geen issue.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Vermoedelijk zal ik het dan maar houden op een TN-paneel uit de Benq-stal. De XL2730Z ziet er mij ook niet slecht uit
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Foto's geven echt een verkeerde indruk, ja er is zeker backlightbleeding, maar het oogt lang niet zo erg als op de foto's te zien is. Naar mijn mening dan, heb je problemen met backlightbleeding dan kan je beter dit scherm gewoon niet nemen.Arator schreef op zondag 17 april 2016 @ 23:03:
Ik was zelf aan het twijfelen of ik voor deze Asus ga. Heeft mooie stats + een IPS. Maar als ik de foto's van dit scherm zie en van z'n G-sync broertje PG279Q heb ik toch mijn bedenkingen over de huidige kwaliteitscontroles van Asus. Het lijkt wel of de meeste schermen met teveel druk in elkander zijn gezet.
Vermoedelijk zal ik het dan maar houden op een TN-paneel uit de Benq-stal. De XL2730Z ziet er mij ook niet slecht uit
Ik heb de gsync versie , ik ben er super blij mee, 144hz gamen, met ips en gsync is gewoon top naar mijn mening
[ Voor 6% gewijzigd door freaky35 op 18-04-2016 09:12 ]