Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Grote twijfel aankoop nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rickb23
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19:26
Hallo iedereen op het forum,

Ik ben van plan om een nieuwe laptop te gaan aanschaffen en ik had voor mezelf al 3 uitgekozen waaruit ik de keuze zou gaan maken. Namelijk de volgende 3

Asus ux305ca
HP Spectre x360
Lenovo Yoga 900

Maar nu lees ik overal op internet wat reviews en meningen van mensen die de laptop hebben maar daar wordt ik niet vrolijk van. Nu weet ik natuurlijk wel dat niet elk mens verstand heeft van het updaten van hardware en hoe mensen met de laptop omgaan bijv dat hij platgedrukt wordt in een tas of dat hij de hele dag gewoon op de kamertafel staat.

Maar waar ik nu wat angstig voor ben is de huidige generatie laptops blijkbaar ( en vooral ook bij de 3 die ik hierboven genoemd heb ) veel problemen hebben met display driver issues. Dat dus de display driver ontzettend vaak crasht bij het kijken naar filmpjes en met name youtube en ook google maps lijkt er last van te hebben en pagina's met html5 ofzo.

Misschien dat er mensen zijn die 1 van de bovengenoemde laptops ook heeft en me hier iets meer over kan vertellen of het inderdaad zo is van die crashes en hoe je het eventueel kan oplossen want lijkt me niet de bedoeling dat ik een laptop koop van rond de 1000 euro en het display houdt er om de zoveel tijd mee op.

Volgens sommigen lijkt het op een software / driver fout van de ingebouwde intel hd graphics , dus misschien is het dan verstandiger dat ik een laptop koop waar nog een gewone grafische kaart bij ingebouwd zit.

Met vriendelijke groeten,

Rick

Alle reacties

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Als ik goed begrijp waar je over praat, dan gaat het om Intel HD geintegreerde graphics onder Windows 10.
Heb het ook gezien, maar naar wat ik heb meegemaakt zijn het geen fatale crashes.
Scherm flikkert een keertje zwart, komt terug en rechts onder in beeld komt een popupje met de melding dat de videodriver is gecrashed en opnieuw is gestart. Daarna gaat het allemaal weer vrolijk verder.

Probleem lijkt zich vooral voor te doen wanneer er van energieprofiel gewisseld wordt.
Het beste merkbaar als je wisselt van accu naar stroom uit de muur.

Als oplossing installeer ik meestal de Windows 8.1 driver van de Intel website (ze hebben geen Win10 driver online staan voor mijn laptop, 2nd Gen Core-i). Lijkt prima te werken.
Anyway, Windows 10 update drivers met Windows Update mee. Dus als het al een probleem is, dan is dat probleem hoogstwaarschijnlijk binnenkort weer op magische wijze foetsie.

Kortom, lijkt me geen echt issue...
Windows 8.1 driver als tijdelijke workaround en binnenkort wel weer een Windows Update die een verse, probleemloze driver gaat installeren.

[ Voor 8% gewijzigd door McKaamos op 24-02-2016 13:44 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• rickb23
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19:26
Dank voor de reactie. Nou ik denk dat het om de geintegreerde graphics gaat maar dat is juist helemaal niet zeker of dat ook het geval is. Maar het klopt dat het geen fatale crashes zijn maar als hij om de 15 min een crash geeft op youtube dan is de lol er denk ik snel af laat staan dat hij het misschien ook op andere sites doet waar filmpjes staan.

http://www.techradar.com/...o-yoga-900-1307062/review

When it comes to displays, it appears that Windows 10 hasn't been fully optimized to take advantage of Skylake. I noticed constant popups alerting me that the Intel display driver had crashed, especially while performing graphic-intensive tasks

Als ik dit lees kan ik beter een laptop nemen met een ingebouwde extra grafische kaart dus, want lijkt me dat hij die videokaart dan gebruikt. Deze problemen zijn er trouwens ook bij gebruik van windows 8 of 8.1 met deze Skylakes lijkt het wel

[ Voor 5% gewijzigd door rickb23 op 24-02-2016 14:34 ]