Internet op de camping voor een half jaar.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-08 09:43
Mijn schoonouders en vriendin gaan wegens een verbouwing een half jaartje op een camping wonen die in de buurt ligt. ze willen wel graag internet en dergelijke, dus vroeg ik me af wat de beste mogelijkheden waren.

ik heb gekeken naar een mifi dongle van vodafone maar 8gb per maand is toch erg karig.

de ideale optie is denk ik digitenne van kpn, die naar verluid overal te activeren moet zijn , maar toen gebeld werd met de klantenservice werd gezegd dat je hier een vaste telefoon aansluiting voor moest hebben, maaaar overal op de site word weergegeven dat het internet direct uit de lucht word gehaald en ontvangen word op een apparaat. ik heb het gevoel dat de persoon die we aan de lijn hadden er niet heel veel kaas van gegeten had dus we gaan opnieuw bellen. maar heeft iemand eventueel andere opties? het is voor een half jaar. ook ligt er trouwens geen kabel op de camping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Digitenne is geen internet, het is een TV-signaal (DVB-T) en heeft ook niets met vaste telefonie te maken.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:23
Heeft de camping zelf geen WiFi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-10 23:28
je zou een dongel van KPN kunnen overwegen, als je naar een KPN winkel in de buurt gaat kunnen ze je daar prima voorlichten hoe dat in zijn werk gaat.

kort door de bocht, is het een USB stick die in een laptop of pc gaat, waardoor je gebruik kunt maken van een data bundel net als een smartphone dat doet.

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
Djampire schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:17:
je zou een dongel van KPN kunnen overwegen, als je naar een KPN winkel in de buurt gaat kunnen ze je daar prima voorlichten hoe dat in zijn werk gaat.

kort door de bocht, is het een USB stick die in een laptop of pc gaat, waardoor je gebruik kunt maken van een data bundel net als een smartphone dat doet.
ik weet wel hoe een dongle werkt, maar ik twijfel gewoon over de voordeligste optie. ook zijn er telefoons en dergelijke die ook internet moeten krijgen.
nope jammer genoeg niet :(
u_nix_we_all schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:15:
Digitenne is geen internet, het is een TV-signaal (DVB-T) en heeft ook niets met vaste telefonie te maken.
ohja nu zie ik het, de internet dienst die je erbij kan nemen is geen digitenne dienst. godverdomme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:19

Cheezus

Luiaard

Of je neemt een 3G/4G router zodat je meerdere pc's/laptops/telefoons via één abonnement kunt laten lopen: pricewatch: TP-Link 300Mbps Wireless N 4G LTE Router. Vervolgens neem je het goedkoopste abonnement dat genoeg data heeft.
Voor TV kun je gewoon digitenne aanvragen op je verbouw-adres en het kastje lekker op de camping gebruiken, of een sattelietontvanger, dat doet geloof ik iedereen op een camping :P

[ Voor 7% gewijzigd door Cheezus op 24-02-2016 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
Cheezus schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:22:
Of je neemt een 3G/4G router zodat je meerdere pc's/laptops/telefoons via één abonnement kunt laten lopen: pricewatch: TP-Link 300Mbps Wireless N 4G LTE Router. Vervolgens neem je het goedkoopste abonnement dat genoeg data heeft.
Voor TV kun je gewoon digitenne aanvragen op je verbouw-adres en het kastje lekker op de camping gebruiken, of een sattelietontvanger, dat doet geloof ik iedereen op een camping :P
ja televisie is niet het grootste probleem. ik hoop eigenlijk een redelijk snel onbeperkt data abbonement te kunnen vinden. maar ik heb echt geen flauw idee waar ik moet gaan zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13
Cheezus schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:22:
Let er wel op dat het bij veel providers verboden is om de sim kaart in een router te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:19

Cheezus

Luiaard

Nate-Senpai schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:27:
[...]

ja televisie is niet het grootste probleem. ik hoop eigenlijk een redelijk snel onbeperkt data abbonement te kunnen vinden. maar ik heb echt geen flauw idee waar ik moet gaan zoeken
Wel eens in de pricewatch gekeken? http://tweakers.net/categ...NBr6R-fKfADP2IKbs7_tRauwE SIM-only abonnementen met onbeperkt data zijn beperkt tot 3 varianten van Round Mobile...
Overigens zijn er ook providers die na het overschrijden van je bundel geen extra kosten hebben maar alleen een lagere snelheid hanteren, mogelijk is dat het overwegen waard.

Zit de camping écht in de middle of nowhere? Als er gewoon huizen in de buurt staan anders even met die mensen overleggen of ze hun internet willen delen (tegen betaling uiteraard) en eventueel met richtantennes werken.
Bron schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:32:
[...]
Let er wel op dat het bij veel providers verboden is om de sim kaart in een router te stoppen.
En controleren ze hier actief op? Bij zakelijke abo's heb ik hier in ieder geval nog nooit wat over gehoord dus je zou dan eventueel een zakelijk abonnement kunnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:13
Ik weet niet wanneer de verhuizing is en of dit al beschikbaar is:

nieuws: T-Mobile biedt 's nachts onbeperkt internet tijdens pilot met 4g voor...

Maar het is het proberen waard ;)

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Aanmelden voor de pilot van T-Mobile lijkt inmiddels gesloten. Om een idee te geven was 30GB 29,- p/m, 100GB 59,- p/m en 200GB 89,- p/m. Dat was inclusief router in bruikleen.

Voor grote databundels moet je volgens mij bij KPN zijn met KPN compleet (internet thuis abonnement nodig) of Tele2. Onbeperkte internet aanbieders zullen het hebben uitgesloten in de voorwaarden en het behandelen als misbrui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:57
Ga je reëel gezien ook meer dan 8GB per maand verbruiken op een camping? Je hoeft natuurlijk niet full HD 1080P YouTube te gaan streamen..

Leven op een camping/stacaravan is toch echt anders dan in een normale woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
Deveon schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:58:
Aanmelden voor de pilot van T-Mobile lijkt inmiddels gesloten. Om een idee te geven was 30GB 29,- p/m, 100GB 59,- p/m en 200GB 89,- p/m. Dat was inclusief router in bruikleen.

Voor grote databundels moet je volgens mij bij KPN zijn met KPN compleet (internet thuis abonnement nodig) of Tele2. Onbeperkte internet aanbieders zullen het hebben uitgesloten in de voorwaarden en het behandelen als misbrui.
dit zou heeel mooi zijn, maar het probleem is dus dat er geen kabel ligt. weet niet of dat kpn abbonement via een dongel werkt ? ''
nachtnet schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 18:03:
Ga je reëel gezien ook meer dan 8GB per maand verbruiken op een camping? Je hoeft natuurlijk niet full HD 1080P YouTube te gaan streamen..

Leven op een camping/stacaravan is toch echt anders dan in een normale woning.
Nee, maar ze willen wel graag savonds een filmpje kunnen kijken via de chromecast. ze gaan er toch echt een half jaar wonen dus dan is het hebben van internet wel fijn.
Cheezus schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:39:
[...]

Wel eens in de pricewatch gekeken? http://tweakers.net/categ...NBr6R-fKfADP2IKbs7_tRauwE SIM-only abonnementen met onbeperkt data zijn beperkt tot 3 varianten van Round Mobile...
Overigens zijn er ook providers die na het overschrijden van je bundel geen extra kosten hebben maar alleen een lagere snelheid hanteren, mogelijk is dat het overwegen waard.

Zit de camping écht in de middle of nowhere? Als er gewoon huizen in de buurt staan anders even met die mensen overleggen of ze hun internet willen delen (tegen betaling uiteraard) en eventueel met richtantennes werken.

[...]

En controleren ze hier actief op? Bij zakelijke abo's heb ik hier in ieder geval nog nooit wat over gehoord dus je zou dan eventueel een zakelijk abonnement kunnen overwegen.
hier heb ik ook naar gekeken, maar de maximum internetsnelheid is dan maximaal 8mbs. dit is wel erg weinig voor 3 personen. vooral als ze af en toe een filmpje willen streamen e.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Tja, op een camping is het nou eenmaal behelpen.... Zo ook met je internet toegang.

Voor alle mobiele oplossing zou ik wel eerst achterhalen of er wel dekking is en daarna de voorwaarden doorspitten of je de verbinding mag delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Tele2 heeft nu ook de simonlys met 24GB per maand..

kost je 36,- per maand als je per maand opzegbaar wil :-P

[ Voor 37% gewijzigd door SMSfreakie op 24-02-2016 20:22 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 08:04
Ik zou toch echt gaan informeren bij de andere mensen op de camping. Hoe hun het hebben opgelost, mogelijk is daar wel iets mee te doen en wellicht ligt er gewoon een kabel.

Ken genoeg campings/recreatiewoningen waar een kabel ligt. Probleem is alleen een jaar contract maarja je kan het meenemen maar je nieuwe woning. Dat is je legit je enige manier als je ook wel streamen etc. Anders gaat dat datalimiet zo vol of te weinig snelheid.

Maar je moet je wensen sowieso bij gaan stellen, streamen en met 3 man volle snelheid halen etc is niet te doen. Het is geen normaal huis. Maximaal 5-6mb is waar je rekening mee moet gaan houden.

Check snelheid hier : https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:38
Komen ze hier wellicht voor in aanmerking?

https://www.kpn.com/prive...internet-buitengebied.htm

Bedoeld voor buitengebieden en 50 Gb per maand voor 50 euro via 4G

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:04
En heel simpel gedacht, maar een dvdspeler? Voor mail en surfen is 8GB prima te doen, maar als je gaat streamen... Tja.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Barre73 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 21:13:
Komen ze hier wellicht voor in aanmerking?

https://www.kpn.com/prive...internet-buitengebied.htm

Bedoeld voor buitengebieden en 50 Gb per maand voor 50 euro via 4G
gebruiken ze daar nou werkelijk een andere DB voor dan fourstack? bepaalde postcodes die op 2/3mbit uit komen vallen buiten de boot.. anderen waar gewoon 12mbit leverbaar is via DSL mogen wel volgens die eerste check.

404 Signature not found

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Is er niet iemand op de camping met een vaste KPN/Ziggo whatever aansluiting? Als je klant van KPN bent kan je KPN Fon gratis gebruiken (2/3Mbps) of als Ziggo klant het Ziggo hotpsot systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Biedt dit geen oplossing voor je?
https://www.kpn.com/prive...rnet/kpn-wifi-met-fon.htm

Informeer even naar de mogelijkheden en beschikbaarheid in de regio van jullie camping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Satteliet internet of straalverbinding zijn je enige goeie opties.

3/4G plannen met beperkte limieten gaan niet werken aangezien zoals je al zei dat je wou streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-10 01:04
Streamen met een sattelietconnectie is ook een no-go, daar is de latency veel te hoog voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 20:52
Misschien dit met de camping eigenaar bespreken? Misschien is er de mogelijkheid een straal setje te kopen en die te gebruiken

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:22
Www.wereldwijdwifi.nl of een andere vergelijkbare aanbieder nemen en gewoon een paar maanden zo een kastje huren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze vragen bestonden zo'n 15 à 20 jaar nog niet. Wat is de techniek toch ontstellend snel gevorderd de laatste jaren. Internet op een camping, het moet niet gekker worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-10 08:40
Nate-Senpai schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:21:
ohja nu zie ik het, de internet dienst die je erbij kan nemen is geen digitenne dienst. godverdomme
Laat dat gevloek lekker thuis.

Dat je schoonfamilie kiest voor een camping kan wellicht met kosten te maken hebben, maar heeft dan ook impact in de beschikbaarheid van hedendaagse middelen. Ik denk dat je meer zult bereiken met het bevragen op de camping of andere een internetaansluiting hebben al is dat dacht ik merendeel dan illegaal gebruik (als je wilt gaan delen). Je kunt naar de providers bellen of zij een oplossing bieden als er wel een vaste aansluiting aanwezig is.
Zoals eerder hier geopperd, contracten kun je veelal meenemen. Of misschien het huidige contract weten voort te zetten bij de huidige provider, maar dan op de camping? Ik denk dat de antwoorden die je hier gaat krijgen, veelal over nieuwe contracten zal gaan en over niet gebonden oplossingen, omdat we de situatie nu eenmaal niet op de locatie kennen (of iemand moet de camping kennen ;) ).
Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2016 @ 14:54:
Deze vragen bestonden zo'n 15 à 20 jaar nog niet. Wat is de techniek toch ontstellend snel gevorderd de laatste jaren. Internet op een camping, het moet niet gekker worden!
Wil je nu dat ie met je gaat buitenspelen of met je naar de bios gaat? Tijden veranderen nu eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-10 10:20
jimmy87 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 04:36:
Streamen met een sattelietconnectie is ook een no-go, daar is de latency veel te hoog voor ;)
Juist streamen (Netflix/Spotify) kan prima met een hoge latency, het maakt niks uit als je een halve seconde vertraging hebt daarbij. Alleen dingen zoals voip/Skype/gamen wordt lastig met een hoge latency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
Dankjewel voor alle reacties, en we kunnen gewoon via kpn hier een aansluiting krijgen voor internet :) is dat ff mooi meegenomen
Pagina: 1