Ik heb met mijn werkgever een onenigheid over de duur die ik dien uit te werken.
In mijn contract staat het volgende:

Hier is niets uit weg gelaten, dit is de complete paragraaf betreffende de duur van mijn contract en de opzeg termijn.
Ik ben 2,5 jaar werkzaam bij deze werkgever.
Als ik de diverse informatie sites kan geloven heb ik wettelijk 1 maand opzeg termijn.
Waarbij de werkgever hier van af mag wijken enkel als er voor hem een dubbele termijn gesteld wordt en deze ook in het contract is vermeld.
Is deze vermelding er niet in het contract vervalt de regeling terug in de wettelijke maximale uitwerk termijn.
Althans dat is wat ik er van heb begrepen, heb ik dat correct begrepen??
Of te wel dien ik nadat ik ontslag heb aangetekend nog 1 of 3 kalendermaanden uit te werken??
Bron:
http://ontslag.nl/opzegge...rkgever-die-wil-opzeggen/
In mijn contract staat het volgende:
Hier is niets uit weg gelaten, dit is de complete paragraaf betreffende de duur van mijn contract en de opzeg termijn.
Ik ben 2,5 jaar werkzaam bij deze werkgever.
Als ik de diverse informatie sites kan geloven heb ik wettelijk 1 maand opzeg termijn.
Waarbij de werkgever hier van af mag wijken enkel als er voor hem een dubbele termijn gesteld wordt en deze ook in het contract is vermeld.
Is deze vermelding er niet in het contract vervalt de regeling terug in de wettelijke maximale uitwerk termijn.
Althans dat is wat ik er van heb begrepen, heb ik dat correct begrepen??
Of te wel dien ik nadat ik ontslag heb aangetekend nog 1 of 3 kalendermaanden uit te werken??
Bron:
http://ontslag.nl/opzegge...rkgever-die-wil-opzeggen/
Overigens is er geen CAO van toepassing op mijn contract.Een voorbeeld.
Werkgever A. wil in de arbeidsovereenkomst opnemen dat werknemer X. een opzegtermijn van twee maanden in acht moet nemen. Dat is op zich toegestaan, maar A. zal dan ook in de arbeidsovereenkomst moeten opnemen dat hij zelf een opzegtermijn van vier maanden in acht zal nemen.
De volgende opzegbepaling in een arbeidsovereenkomst is dan ook niet geldig:
‘De werknemer en werkgever zullen beiden een opzegtermijn van twee maanden in acht nemen.’
De werkgever had in deze bepaling moeten opnemen dat hij zelf een opzegtermijn van vier maanden in acht zou nemen. Nu hij dit niet gedaan heeft, is deze opzegbepaling niet geldig. De werknemer is aan deze bepaling niet gebonden en kan de arbeidsovereenkomst opzeggen met een opzegtermijn van slechts een (1) maand. De werkgever blijft zelf overigens gebonden aan een opzegtermijn van twee maanden.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.