Liteon CD-Rewriter vragen

Pagina: 1
Acties:

• Kms
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-02 19:04
Ik heb vandaag een liteon 12x10x32x brander met firmware 12101B gekocht. Dit is mijn eerste brander dus een aantal vragen.

1. In de bios geeft hij bij de brander PIO mode aan. Is dit normaal of moet er UDMA mode staan? Ik heb hem als slave ingesteld op de secondary IDE Poort. Op de master staat mijn Aopen 48x Speler.

2. Ik heb net met de bijgeleverde CD-RW een paar files gebrand met Adaptec Easy CD Creator 4 die er ook bij zat. Ik kon alleen maar 2x of 4x instellen? Waarom niet hoger?

3. Waar kan ik Nero Kopen??

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 23:18

The PyroPath

Go Tweak your ass off

De Firmware is volgens mij niet 12101B maar das gewoon het Type nr van je drive. Ik kreeg Nero 5.0 erbij vaag dat bij de een ezcd creater zit en bij een ander Nero 5
Ik heb dan wel een 12x10x40 maw LTR-12102B
de firmware van mijn beestje is NS1F

over dat UDMA vraag ik me ook af, is dat te veradneren? zo ja hoe?

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Hoort op PIO mode te staan.
Je moet overigens wel DMA aanzetten in Windows voor de brander, zodat de buffer niet constant terugloopt

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
hmm .. DMA maakt normaal gesproken voor de buffer op zich nix uit.. alleen voor lees prestatie.

Als de BIOS em op PIO zet heeft het natuurlijk weinig zin om m in windows op DMA mode te zetten. Direct memory access naar een apparaat dat loopt in programmed i/o mode.. yeah dat schiet op..

ik raadt je alleen aan em niet in PIO mode aan dezelfde IDE controller te hangen als je HDD want dan neemt ie de hele controller in beslag .. heb em ook besteld vandaag bij gistron voor 250 piek.

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 23:18

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik weet niet hoor maar als je het velletje papier wat je bij de branders van tegenwoordig krijgt er even bij pakt dan staat er met dikke, cursieve, onderstreepte woorden met 400 uitroeptekens dat DMA ingeschakeld dient te worden, ik heb het eens uitgeschakeld om te kijken wat het verschil is, maar dan kan je wel even gaan zitten voordat je seedeetje klaar is, alle Jez#s wat gaat dat teraaaag zeg.

Even wat anders als je de Lite-On van achteren bekijkt ziet hij er ongeveer zo uit:
? | DA |AO| M/S/cs| ATAPi interface | voed.
::: | .. | .... | ::: | ::::::::::'::::::::: | 0000

Maar nu komt het, dat heb ik ook op mijn Aopen cd-rom spelertje en dan staat er bij de jumper ding helemaal links het volgende:

: : :
T R T
u
r
b
o

Heeft iemand enig idee wat ik hier mee kan doen??

Breek je nek voorzichtig

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:36
Krijg je nu Easy CD creator of Nero bij die brander? Ik heb hem ook besteld (ook bij Gistron), maar ben wel benieuwd wat er bij zit. Iig geen 10 CDR's en 3 CDRW's meer :'(

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op vrijdag 22 juni 2001 08:40 schreef weertenaar het volgende:
Krijg je nu Easy CD creator of Nero bij die brander? Ik heb hem ook besteld (ook bij Gistron), maar ben wel benieuwd wat er bij zit. Iig geen 10 CDR's en 3 CDRW's meer :'(
Wat wil je voor dat geld man?
Minder als een maand geleden kostte dat ding nog 100 meer, dus ze moeten ergens op bezuinigen.

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 00:39 schreef Msk4376 het volgende:
2. Ik heb net met de bijgeleverde CD-RW een paar files gebrand met Adaptec Easy CD Creator 4 die er ook bij zat. Ik kon alleen maar 2x of 4x instellen? Waarom niet hoger?
Kijk of de bijgeleverde CD-RW max. 4x is!
De software kan dit blijkbaar detecten en stelt dan de max. snelheid in. Dat had ik ook met Nero.

• Kms
Op vrijdag 22 juni 2001 09:00 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

Kijk of de bijgeleverde CD-RW max. 4x is!
De software kan dit blijkbaar detecten en stelt dan de max. snelheid in. Dat had ik ook met Nero.
Ja je hebt gelijk. De CD-RW is een 4 speed daarom ging hij niet hoger.

• Kms
Op vrijdag 22 juni 2001 08:40 schreef weertenaar het volgende:
Ik kreeg er dus Easy CD Creator bij en maar 1 CD-RW. Ik ga zo Nero kopen.

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Op vrijdag 22 juni 2001 00:39 schreef Msk4376 het volgende:
3. Waar kan ik Nero Kopen??
Software kopen?? Kan dat ook al tegenwoordig?

Seieus: zal wel shareware-standaard zijn. Check out de textfile die erbij zit.

Wat anders: niemand nog last met Incd 2.13 gehad?? Retesnel dingetje trouwens. En van de 3 cdrw'tjes (als die erbij zitten) is er maar 1 10x en dat valt niet meteen op..

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:44
Er zijn meerdere versies van de 12/10/32

De "oude" versie had Easy cdr 4 erbij, incl. 3 max 4 speed rw :? en 10 cdrs

Toen kwam er de 12/10/32 met Nero 5, met 3 cdrw high speed en cdrs. (of ook tussendoor misschien met 1 cdrw en 1 cdr)

En nu is er de 12/10/40, met nero 5 en 1 cdr en 1 cdrw high speed.

Tenminste, zo is dat bij ons gegaan.

Verwijderd

Hier kan men Nero downloaden!!

http://www.nero.com/en/download.htm
Pagina: 1