[Win8.1] Prullenbak werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 14:36
Ik zit met een vreemd probleem, waarbij ik bestanden niet kan verwijderen naar de Prullenbak toe. Soms wil ik foto's terug halen die ik toch al heb weg gegooid en hierdoor kan dat niet.

Software: Windows 8.1 Pro 64 bit
Hardware: Intel Core i5-4440, 4 GB met 120 GB SSD
  • Prullenbak (C:\$RECYCLE.BIN verwijdert
  • Prullenbak rechten goed gezet (attrib)
  • Prullenbak MB's ingesteld op 5 MB/10GB/20GB/50GB
  • Vinkje "direct verwijderen" uit en aan gezet
  • Verschillende bestandsformaten en groottes
  • Computer opnieuw opgestart
  • In command prompt sfc /scannow
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/bfj7rl.png

Heeft iemand suggesties?

Alvast bedankt voor het lezen :P

Beste antwoord (via F_J_K op 26-02-2016 09:51)

• Red-Front
Viper® schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:11:
[...]

Ik weet niet of je de recycle bin verwijderd hebt in safe mode, je zou dat nog eens kunnen proberen.

Maar ik heb het vermoeden dat er iets met je windows is :P
Dit heeft het niet opgelost, bedankt voor je input!
r44 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:17:
Heb je maar 1 schijf in je PC?
Als je meerdere schijven heb moet je de prullenbak van alle schijven verwijderen niet alleen van de C schijf
Slechts een enkele schijf, wel een goed idee.

Inmiddels een nieuw (lokaal) profiel aangemaakt en daarmee is het probleem opgelost. Dus ik ga nu proberen mijn domein profiel van het systeem af te halen en dan opnieuw aan te melden.

Wanneer ik hier de tijd voor heb laat ik weten of dit inderdaad een lokaal profiel of juist een domein probleem was..

Jammer dat ik mijzelf niet kan markeren als antwoord voor de mensen die dit via Google aantreffen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Red-Front op 26-02-2016 09:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 21:12
Nou 0 bytes betekent dat je bestand of eerder nog de record in het bestandssysteem corrupt is. Maw. er valt niets te verwijderen denkt windows want er is geen bestand. Er is echter wel een record.

Denk aan een bibliotheek waar het boek weg is maar dit niet juist in de administratie staat. als iemand het boek wil halen ziet hij een record ervan maar bij het zoeken is er geen boek.

Probeer eerst even chkdsk te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
Dit was dan toevallig een leeg bestand, met als grootte 0 bytes, grootte op schijf was wel groter. Ook met foto's heb ik het zelfde probleem. Ik zal chkdsk uitvoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Met attrib kan je de rechten niet zetten, anders dan r/s/h. Bedoelde je niet cacls?
1. Open an elevated Command Prompt window. To open an elevated Command Prompt, click Start, click All Programs, click Accessories, right-clickCommand Prompt, and then click Run as administrator.

2. Type the following command and press ENTER:
rd /s /q C:\$Recycle.bin

(This clears out the $Recycle.bin folder for the C:\ drive. You may have to do this for each hard disk partition in your system.)

[...]

I ran the command again and then did a restart. After doing a restart, the Win 7 OS recognized the problem, deleteted the errant files in the Bin, and now works normally.
Had je direct na verwijderen van de prullenbak herstart? (Je opsomming suggereert van niet).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
Uncle Mel, ik heb het commando chkdsk /r/f/x in CMD uitgevoerd, dit is het resultaat:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Checking file system on C:
The type of the file system is NTFS.

A disk check has been scheduled.
Windows will now check the disk.                         

Stage 1: Examining basic file system structure ...
Cleaning up instance tags for file 0x1a7d2.
  259072 file records processed.                                                         File verification completed.
  5047 large file records processed.                                      0 bad file records processed.                                      
Stage 2: Examining file name linkage ...
  329958 index entries processed.                                                        Index verification completed.
  0 unindexed files scanned.                                           0 unindexed files recovered.                                       
Stage 3: Examining security descriptors ...
Cleaning up 862 unused index entries from index $SII of file 0x9.
Cleaning up 862 unused index entries from index $SDH of file 0x9.
Cleaning up 862 unused security descriptors.
Security descriptor verification completed.
  35444 data files processed.                                            CHKDSK is verifying Usn Journal...
Usn Journal verification completed.

Stage 4: Looking for bad clusters in user file data ...
  259056 files processed.                                                                File data verification completed.

Stage 5: Looking for bad, free clusters ...
  52157474 free clusters processed.                                                        Free space verification is complete.
CHKDSK discovered free space marked as allocated in the volume bitmap.

Windows has made corrections to the file system.
No further action is required.

F_J_K, ik had het niet vermeld, maar ik heb daarna direct een reboot gedaan. Ik heb het overigens nu nog een keer uitgevoerd, zonder resultaat..

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/6qa4p5.png

Het probleem is hiermee helaas nog niet opgelost.

Tot dusver bedankt!

[ Voor 77% gewijzigd door Red-Front op 24-02-2016 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18

r44

Klik met recht op de prullenbak en dan Eigenschappen,
Controleer of
Bestanden niet naar Prullenbak verplaatsen, maar direct verwijderen
is geselectreed

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
Bedankt voor je tip, maar dat is het niet. Ik vind het zelf opmerkelijk dat hij altijd %1 zegt i.p.v. het juiste bestandsnaam. Dat geeft eigenlijk wel weer dat er iets mis is heb ik het idee, maar ik kan er niets op vinden bij Google.

[ Voor 69% gewijzigd door Red-Front op 24-02-2016 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Volgens mij is het bestand reeds verwijderd maar is je thumbnail cash niet goed ofz

Open verkenner en typ %userprofile%\appdata\local
Verwijder iconcache.db
Herstart PC

Anders opstarten via Ubuntu USB/CD en dan naar c:\users\<gebruiker>\desktop\text.txt <-- bestandje verwijderen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Red-Front schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 16:55:
Bedankt voor je tip, maar dat is het niet. Ik vind het zelf opmerkelijk dat hij altijd %1 zegt i.p.v. het juiste bestandsnaam. Dat geeft eigenlijk wel weer dat er iets mis is heb ik het idee, maar ik kan er niets op vinden bij Google.
Ik weet niet of je de recycle bin verwijderd hebt in safe mode, je zou dat nog eens kunnen proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18

r44

Als je meerdere schijven heb moet je de prullenbak van alle schijven verwijderen niet alleen van de C schijf

44

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
Viper® schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:11:
[...]

Dit heeft het niet opgelost, bedankt voor je input!
r44 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:17:
Slechts een enkele schijf, wel een goed idee.

Inmiddels een nieuw (lokaal) profiel aangemaakt en daarmee is het probleem opgelost. Dus ik ga nu proberen mijn domein profiel van het systeem af te halen en dan opnieuw aan te melden.

Wanneer ik hier de tijd voor heb laat ik weten of dit inderdaad een lokaal profiel of juist een domein probleem was..

Jammer dat ik mijzelf niet kan markeren als antwoord voor de mensen die dit via Google aantreffen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Red-Front op 26-02-2016 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Red-Front schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 09:44:
Dat kunnen andere mensen wel voor je doen O-)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1