Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 18:19

sjirafje

No inspirational quotes here

Topicstarter
Ik heb al een tijd een teamspeak server draaien en deze is inmiddels helemaal naar wens ingesteld. De computer waar teamspeak server op draait is alleen aan vervanging toe, dus ik zou graag mijn teamspeak server migreren. (beide computers draaien windows 10)

Omdat je het programma niet hoeft te installeren wanneer je het gaat gebruiken was ik in de veronderstelling dat ik de hele map gewoon van de ene naar de andere computer kan kopiëren. Maar dit werkt om een of andere reden niet goed. Op de nieuwe computer moet ik het programma uitvoeren als administrator. Doe je dat niet dan stopt het binnen enkele seconden of zodra de eerste gebruiker iets probeert te zeggen.

Nu kun je het programma zo instellen dat het elke keer als administrator start. Maar wanneer ik dat doe komt hij elke keer als ik het programma wil starten met de vraag of ik toestemming wil geven om het programma te starten. Dat zou niet zo'n ramp zijn als ik het programma zelf zou starten maar ik heb een snelkoppeling gemaakt in de map "opstarten". En dan start hij het dus weer zonder administrator.

Wat doe ik fout?

Besturingssysteem is windows 10 (ge-upgrade vanaf 8.1)
Teamspeak server versie 3.0.11.4

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je zou een task kunnen aanmaken die elke keer als je de computer start, de teamspeak-server start. Hierbij kan je ook het account specificeren waaronder het programma draait.

Je kan dit doen via de taakplanner (task scheduler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Heb je de ACL's wel meegekopieerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-07 13:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Of je klikt met je rechtermuis op het programma in jouw map "Opstarten" -> tabblad Compabiliteit -> Run as Administrator?

/edit: waarom helpt de FAQ van TeamSpeak jouw niet; daar staat precies welke files en dergelijke nodig zijn voor een goede migratie.

[ Voor 35% gewijzigd door MAX3400 op 24-02-2016 08:22 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:37
sjirafje schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 03:49:
Maar wanneer ik dat doe komt hij elke keer als ik het programma wil starten met de vraag of ik toestemming wil geven om het programma te starten.
Klinkt een beetje als User Account Control (UAC), zet deze in de settings eens helemaal omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Ondanks dat je het op w10 draait toch een tikje naar serversoftware.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderlight
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-06 16:38

thunderlight

Tja...

ik heb zelf ook TS draaien en gebruik een wrapper die TS draait als services.
tevens heb ik een service account aangemaakt die ook daadwerkelijk als service kan / mag draaien.
scheelt je een hoop frustraties en je hoeft geen account ingelogd te houden om je TS up en running te houden

http://addons.teamspeak.c...ak-3-Service-Wrapper.html

> There is no Real Life, It's just Away From Keyboard! <

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Dank voor de reacties tot zover. Misschien wel interessant om te vermelden dat er maar een gebruikersaccount is welke geen wachtwoord heeft.
Luit schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 07:34:
Je zou een task kunnen aanmaken die elke keer als je de computer start, de teamspeak-server start. Hierbij kan je ook het account specificeren waaronder het programma draait.

Je kan dit doen via de taakplanner (task scheduler).
Misschien een optie als de andere oplossingen niet werken. Wel iets om te onthouden. Ik zal dan wel een extra gebruiker moeten aanmaken MET en wachtwoord. Zonder wachtwoord kun je toch geen taken aanmaken welke administrator rechten hebben?
ACL's? Dat zegt me niets. Wat bedoel je hier mee?
MAX3400 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 08:19:
Of je klikt met je rechtermuis op het programma in jouw map "Opstarten" -> tabblad Compabiliteit -> Run as Administrator?

/edit: waarom helpt de FAQ van TeamSpeak jouw niet; daar staat precies welke files en dergelijke nodig zijn voor een goede migratie.
Je eerste suggestie had ik reeds uitgevoerd, maar dan lijkt hij het programma toch niet als administrator te starten. Komt dit misschien doordat het account geen wachtwoord heeft?
Ik heb alle bestanden (de volledige map) zoals aangegeven in de faq van teamspeak naar de nieuwe machine gekopieerd.
prekz schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 08:24:
[...]

Klinkt een beetje als User Account Control (UAC), zet deze in de settings eens helemaal omlaag.
Kan ik zo wel even proberen, maar mij is niet helemaal duidelijk wat ik hier mee opschiet. UAC staat nu op de een na hoogste (Alleen een melding geven wanneer apps proberen wijzigingen op de computer aan te brengen (standaard)). Dat is wel de instelling waar ik hem het liefste op laat staan.
thunderlight schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 16:13:
ik heb zelf ook TS draaien en gebruik een wrapper die TS draait als services.
tevens heb ik een service account aangemaakt die ook daadwerkelijk als service kan / mag draaien.
scheelt je een hoop frustraties en je hoeft geen account ingelogd te houden om je TS up en running te houden

http://addons.teamspeak.c...ak-3-Service-Wrapper.html
Klinkt wel als een interessante oplossing. Begrijp ik het goed dat je een extra gebruiker "service account" heb aangemaakt voor het draaien van de service?

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

• thunderlight
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-06 16:38

thunderlight

Tja...

sjirafje schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 18:05:

[...]

Klinkt wel als een interessante oplossing. Begrijp ik het goed dat je een extra gebruiker "service account" heb aangemaakt voor het draaien van de service?
Klopt helemaal

> There is no Real Life, It's just Away From Keyboard! <

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
sjirafje schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 18:05:

ACL's? Dat zegt me niets. Wat bedoel je hier mee?
Rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Als voorbereiding voor de oplossing van thunderlight heb ik een nieuw administrator account (met wachtwoord) aangemaakt en dat alleen al lijkt voldoende te zijn. Hij start TS-server vanuit het menu "opstarten" nu wel met administrator rechten.

Geen idee waar het nu precies aan lag maar het werkt.

Pagina: 1