Toon posts:

Hoe warm mag een AMD 1,3 ghz. worden.

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe warm mag maximaal een amd 1,3 ghz. worden en hoe kan ik deze overclocken met een asus a7v plank.

Greetings >:)

Verwijderd

Een mooie temp is 50 graden... Full stressed... Hij kan makkelijk op 60... Maar ik denk dat je dan wel probs kan krijguh... Boven de 80 is foute boel...

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Lees de FAQ over overclocken.

[topic=153153]

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:02
Hoe ver je um kan oc'en verschilt per proc dus dat is nu niet vast te stellen. En hoe warm....tja.... hij mag geloof ik 85 of zo hebben volgens AMD, maar zo hoog laat ik het niet komen. Ik zou um rond de 60 (en lager natuurlijk) houden

There is no magic.

Verwijderd

Topicstarter
Hij wordt nu als ik niks doe rond de 66 graden. Ik heb er een Thermaltake super orb op staan en goede kast koeling. Wat kan ik er nog meer aan doen om de temp. naar beneden te krijgen?

Greetings

Verwijderd

dan doe je iets fout want mijn thunderbird 1,2 met een abit kt7a mobo ligt idle rond de 28 graden

Verwijderd

Hij kan wat fout doen. HEt probleem is dat het nogal wat verschilt tussen de CPU's.

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:02
Op vrijdag 22 juni 2001 00:42 schreef jurgenneele het volgende:
Hij wordt nu als ik niks doe rond de 66 graden. Ik heb er een Thermaltake super orb op staan en goede kast koeling. Wat kan ik er nog meer aan doen om de temp. naar beneden te krijgen?

Greetings
Probeer Arctic Silver, scheelde bij mij 7 graden.

There is no magic.

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 11:17

Greetings
Je zou kunnen beginnen met het vervangen van die super orb door een beter cooler :9

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

betere koeler op de CPU, paar kast-koelers zodat de lucht een beetje gaat stromen door de kast (koude erin, warme eruit) en dan moet het beter gaan.

66 Idle is echt heel warm.

Geen inspiratie

Verwijderd

mijn 1,2 FSB 266 wordt zo'n 45 graden op een a7v133. Ik heb een thermaltake volcano II. Is niet zo'n beste koeler, maar wel stil en beter dan se super orb. Ik had hiervoor een super orb en toen was hij zo'n 55 graden. Proeer anders eens wat casefans. Dat zou heel wat schelen.
Het lijkt me niet verstandig om hier mee te gaan overklokken.

• -A3AAN-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-10-2021

-A3AAN-

Das wel maf eigenlijk...
Kheb een TB1.2 gig en op mijn abit kt7a werd hij 31 graden idle.
Nu heb ik een Epox ddr moederboard en nu is hij idle 43 graden...
Maf he?

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Op vrijdag 22 juni 2001 00:38 schreef Sn@ke het volgende:
Een mooie temp is 50 graden... Full stressed... Hij kan makkelijk op 60... Maar ik denk dat je dan wel probs kan krijguh... Boven de 80 is foute boel...
Mijne heeft een dag op 87 graden gedraait. Geen probleem hoor! Hij blijft gewoon stabiel.

Ok, het is natuurlijk niet super, maar het kan dus wel..
Kwam overigens doordat mijn cooler niet goed zat..

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34

Greetings
Heb ik ook. idle 62 graden, stressed 70+. Ook met superorb. Volgens mij is dat het probleem, dus heb ik nu maar een ALPHA pal6035 met delta cooler besteld en artic silver. Ik hoop dat ie dan een stuk cooler wordt :) (komt maandag binnen als het goed is..)

Goede kast cooling heb ik al in de vorm van 2 case fans.

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Ik heb gehoord dat een Socket A Spacer en een flinke klodder Arctic Silver II wonderen doet !
Klopt dat ??

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:27

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Mijn TB 1000 doet full stressed 62 graden.. idle iets van 45..

Idle 60 of hoger lijkt me idd ook errug veel..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Volgens mij is het zelfs zo dat als ie boven de 50c komt dat ie begint te eikelen (throtteling heet dat geloof ik).

Als ik jou was zou ik een betere cooler halen, want ik had eerst ook een super orb op m'n kt7a 1,2 ghz TB en die werd ook 57c of zoiets (wel full load).

Ik heb nu de globalwin wbk38 en nu is het max 47c wat er ook gebeurd (en dan is mijn kamer temp ongeveer 22c) >:)

• powerman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 16:03
mijn amd doet idle op 50 graden en stressed op 55 graden

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

Verwijderd

Mijne doet stressed op dit moment 54 graden (na 2 uur eccp client, duzzzz)
Zie specs, daar staat 1 graden hoger maar toen was het 24 graden en nu 23 :P

Verwijderd

Mijn T bird is 42oC met een aangepaste Globalwin wbk38 heb er voor de test nu een 4200rpm fan op en is maar 4oC warmer dan met de originele tering veel herrie makende 7k fan :)

• Martijnos
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
Op vrijdag 22 juni 2001 10:40 schreef -A3AAN- het volgende:
Das wel maf eigenlijk...
Kheb een TB1.2 gig en op mijn abit kt7a werd hij 31 graden idle.
Nu heb ik een Epox ddr moederboard en nu is hij idle 43 graden...
Maf he?
Nee, daar kijk ik helemaal niet van op. Elk socket A moederbord "leest" de temperatuur verschillend. Lees deze site maar eens: http://mikewarrior.freeservers.com/

"Choose life"

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Op vrijdag 22 juni 2001 01:00 schreef The_Will het volgende:

[..]

Probeer Arctic Silver, scheelde bij mij 7 graden.
Je ik heb artic silver ook geprobeerd scheelt ook 7 a 8 graden!!!

Twitter | Linkedin

Pagina: 1