Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo :)

ik heb sinds een paar weken een msi r9 390 Gaming 8GB gekocht.

deze zou een core clock moeten hebben van 1040mhz met geheugen op 6000mhz.

nu geeft cpu-z aan dat het geheugen op 1050mhz draait...

ik doe vast iets verkeerd, maar geen idee wat.

iemand een idee?

alvast dank.

Jeroen.

ps videokaart draait verder wel perfect. goede fps in games etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:41

Thomg

Aww yiss

CPU-Z? Je bedoelt misschien GPU-Z? Als het echt CPU-Z is lees je je DDR geheugen uit, niet je videokaart. Dan vind ik 1050 niet zo vreemd ( 2100 ), standaard DDR4 snelheid of vrij rappe DDR3.

Bedoel je misschien toch GPU-Z? Dan is het zeer waarschijnlijk een lagere stand ( 2D, 3D, etc. ) en/of moet het nog verdubbeld/viervoudigd worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Thomg op 24-02-2016 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 15:19

MsG

Forumzwerver

De memory-clock blijft volgens mij vaak hoog bij videokaart, enkel de kloksnelheid schroeft zich terug. Je zit dus domweg in het verkeerde programma te kijken inderdaad. Slinger GPU-Z dus eens aan.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 22:09

Ryada

She/Her

Kijk eens met gpu-z, daar zou je video memory speed 1510Mhz moeten zijn.
Dit komt omdat gddr5 wat op de meeste kaarten zit qdr geheugen is (quad data rate).
Qdr houd in dat elke clock je ram 4 waardes verstuurd. Daardoor word je effectieve snelheid van je ram 6040Mhz. De formule is heel simpel: effectieve geheugen clock = echte geheugen clock * 4. Deze vormule geld alleen voor qdr geheugen. Ddr(1, 2, 3 en 4) wat in je ram zit van je pc, is double data rate. Dit is dus per clock cycle maar 2 waardes dus je 1050mhz waarde doe je *2 waardoor je op je effectieve snelheid van 2100Mhz komt.

Ik hoop dat ik het een beetje goed heb uit kunnen leggen. Vragen stelen mag ;)

Mocht ik een fout in mijn uitleg hebben gemaakt mag iemand me gewoon verbeteren.

Steam: Ryada.