Antieke 'Scoop, doneren aan museum?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05
Ik heb hier een Oscilloscoop staan uit begin jaren 60, de Tektronix 502A.

Ding zit vol met buizen en cool uitziende electronica, en hij werkt. (maar 1 kanaal pikt wat storing op, moet de handleiding ff doorlopen om uit te vissen wat dr mis is.)

Alleen nou heb ik een probleem, of ja, een luxe-probleem, hij is zo groot als een verhuisdoos, en ik zou de ruimte liever gebruiken voor wat anders, hij staat al 4 jaar op zolder, dus het wordt denk ik tijd dat ie weg gaat. Alleen om 'm te slopen voor parts, of ronduit weg te gooien vind ik zonde. Misschien moet ie naar een museum ofzo, alleen ik zou niet echt kunnen verzinnen welk museum daar op zit te wachten.. (of een privé-verzamelaar..)

Iemand een idee welk museum ik kan benaderen? :)
"We" hadden bij de TU Delft een museum vol oude electronica, maar volgens mij bestaat dat niet meer.. (-in die vorm.)
Verder kwam ik deze site tegen, lijkt dr op dat ook daar niks meer verzameld wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
EEVBlog? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-10 02:48

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Ik denk dat er wel mensen te vinden zijn, die er blij mee zouden zijn. Probeer het eens op circuitsonline.net. (dat is iets dichter bij huis dan EEVblog)

[ Voor 16% gewijzigd door zekerpixels op 24-02-2016 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

AlexanderB schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 00:39:
"We" hadden bij de TU Delft een museum vol oude electronica, maar volgens mij bestaat dat niet meer.. (-in die vorm.)
Je zou de TUD nog steeds kunnen proberen, in diverse gebouwen (Drebbelweg 1e etage bijvoorbeeld) staat wat oude hardware om naar te kijken in ieder geval

offtopic:
Hoi Alex :w

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Hij komt overigens bij de TUD vandaan (een aantal jaar geleden), ik denk niet dat ze 'm direct terug willen hebben, maar who knows. :) Ik zou 't ook kunnen vragen bij m'n huidige studie..

EEVBlog, weet je wat verzenden daarheen kost? :P Ik wou 'm al naar een vriend van me sturen die dingen met buizen bouwt, heb 'm wat foto's gestuurd en hij vond 't prachtig, maar de verzendkosten.. :X

Hm, Circuitsonline kan ik proberen, goede tip. :)

Hey Rick! :w

[ Voor 5% gewijzigd door AlexanderB op 24-02-2016 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-10 08:41
Niet echt in de buurt voor je vrees ik, maar ik weet vrij zeker dat ze er hier (http://www.techniekmeteenziel.nl) heel blij mee zouden zijn. Wellicht willen ze 'm ook nog wel op komen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:15
Niet dat ik hem hoef, maar aangezien je een arme student bent: http://tweakers.net/aanbod/. Verder misschien typisch iets voor sebastius

[ Voor 33% gewijzigd door NESFreak op 24-02-2016 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 08:52
Gevaar dat als je zoiets weg doet is dat anderen het dan voor onderdelen gaat gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
maniak schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:38:
Gevaar dat als je zoiets weg doet is dat anderen het dan voor onderdelen gaat gebruiken..
Dat is het probleem wat ik momenteel heb met m'n auto, als complete auto wil niemand 'm hebben, maar hij zit stampvol performance-onderdelen die iedereen wil hebben. Dus binnenkort ga ik 'm zelf slopen, dat levert veel meer op.

Voor iets wat ik gratis gehad heb zit ik dr iets minder mee, maar ik zou het inderdaad wel zonde vinden als ie gesloopt wordt, vandaar ook dit topic zegmaar. :)
NESFreak schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 08:53:
Niet dat ik hem hoef, maar aangezien je een arme student bent: http://tweakers.net/aanbod/.
Hm, ik kon zo 123 niet de juiste categorie vinden, maar ik zal nog eens kijken..
Hij begon al over dat ie een Asteroids PCB'tje heeft wat dr op aangesloten kan worden, maar vond 't ding te groot/lomp.
:)
Bastard schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 08:33:
Niet echt in de buurt voor je vrees ik, maar ik weet vrij zeker dat ze er hier (http://www.techniekmeteenziel.nl) heel blij mee zouden zijn. Wellicht willen ze 'm ook nog wel op komen halen.
Oh, das vlak bij m'n grootouders. Ik zal dat museum eens een mailtje sturen, thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:15

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:21
Je kan eens een mailtje sturen naar het Knopjesmuseum
Die passen dit soort oude apparaten toe in mooie (en vrij doldwaze) installaties. Voor de agossie/die gasten hebben wel wat hulp nodig factor: Ze zijn een maandje terug getroffen door een brand, waardoor een deel van hun collectie verloren is gegaan, ze proberen nu weer zoveel mogelijk te herstellen.

• AlexanderB
Oh ja, de spullenmannen. :) Daar ben ik ooit wel eens geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taart-met-appel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-01 02:10
Plaats hier een reactie: http://www.circuitsonline.net/forum/view/130787
en hij word nog opgehaald voor je ook (indien ze interesse hebben)
Pagina: 1