kaartje voor 3d ....

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• armor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-03 07:11

armor

Too much to Do, Too......

Topicstarter
ik weet dat dit niet de juiste plek is voor
deze vraag maar ik had 'm al op videoplanken
geplaatst maar daar werd ik er niet wijzer
van.

ik ben opzoek naar een dual head 3d kaartje
ik had de elsa synergy III in mijn gedachte .

/vraag mode

zijn er mensen die ervaring met dit plankje
hebben ?

of zijn er betere kaartjes in de prijsklasse
tot fl 1200,-

/einde vraag mode

dit zijn de eisen:

1:max.maya,softimage(xsi)
2:fotoshop,fireworks en nog meer van dat 2d geneuzel.
3:flash,dreamweaver,director .

maar hij moet toch het beste presteren in 3d apps ....

ik weet dat er hier ook een aantal 3d'ers zitten dus graag jullie input ...

all work and no play makes Jack a dull boy.

Verwijderd

Nee idd niet het goede forum
http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/8

• armor

armor

Topicstarter
Op vrijdag 22 juni 2001 00:39 schreef sjef hoelenpapers het volgende:
Nee idd niet het goede forum
http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/8
yep dat is mij bekend maar omdat hier mensen komen met 3d kennis/ervaring daarom plaatste ik hem hier ....

Verwijderd

misschien niet helemaal wat je verwacht, maar wat dacht je van een ordinaire geforce 2 GTS? heb ik op m'n werk er in zitten en de openGL performance van max en maya is eigenlijk heel goed. ook de zwaardere scenes blijven vloeiend lopen, zelfs in gemaximizede viewports...dat is toch het belangrijkste criterium als je het voornamelijk voor 3d apps nodig hebt.
zorg er wel voor dat je een 64mb ddr ram modelletje neemt, texture memory kan op een gegeven moment absoluut de bottleneck worden.

als je echt de proffesionele kant opgaat moet je het in de richting van een quadro2 (zie www.elsa.com), een wildcat of een firegl 4 zoeken, maar de snelheidswinst weegt niet op tegen het bedrag dat je ervoor neertelt imo. een vriend van me heeft een tijd kunnen maxen met een wildcat, en hij was nog niet eens echt onder de indruk ervan.

wat misschien wel nog de moeite van het vermelden waard is, is dat max4 pixel- en vertexshader support heeft, waarmee je ism de geforce 3 naar verluidt erg veel voordeel van hebt.

ik zou persoonlijk op dit moment gewoon nog voor een geforce 2 kiezen, kun je ook nog leuk mee gamen.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
/ - > [vb] :)

• armor

armor

Topicstarter
Op vrijdag 22 juni 2001 02:10 schreef fsx het volgende:
misschien niet helemaal wat je verwacht, maar wat dacht je van een ordinaire geforce 2 GTS?

* dat is toch geen dual head kaart ...

heb ik op m'n werk er in zitten en de openGL performance van max en maya is eigenlijk heel goed. ook de zwaardere scenes blijven vloeiend lopen, zelfs in gemaximizede viewports...dat is toch het belangrijkste criterium als je het voornamelijk voor 3d apps nodig hebt.

* yep dat is zeker zo ... maar ik wil ook graag
2 schermen voor fotosoep en flash etc ...

zorg er wel voor dat je een 64mb ddr ram modelletje neemt, texture memory kan op een gegeven moment absoluut de bottleneck worden.

*dat fenomeen is mij bekend ... ik heb op het werk een fire gl3000 en met zware texturized scenes wil die ook niet zo lekker meer ..

als je echt de proffesionele kant opgaat moet je het in de richting van een quadro2 (zie www.elsa.com),

een wildcat of een firegl 4 zoeken, maar de snelheidswinst weegt niet op tegen het bedrag dat je ervoor neertelt imo.

*very expensive .... >:) maar de gloria III en de fire gl 2 3 en 4 zijn wel geile kaartjes

een vriend van me heeft een tijd kunnen maxen met een wildcat, en hij was nog niet eens echt onder de indruk ervan.

* ik heb 2 jaar geleden op een beurs in barcelona er ook mee gespeeld werkte perfect..tot dat ik aan een aantal meshes een zware tesselate gaf ...zorgde ervoor dat het kaartje plus systeem (sgi) zwaar op zijn knieen ging :9

wat misschien wel nog de moeite van het vermelden waard is, is dat max4 pixel- en vertexshader support heeft, waarmee je ism de geforce 3 naar verluidt erg veel voordeel van hebt.

* das een goede tip ... thanks

Pagina: 1