Welke GPU bij een Phenom II X4 955 BE?

Pagina: 1
Acties:

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:15
Dag,

Naast mijn eerdere intentie om te upgraden naar een nieuw systeem en daarbij de BBG te volgen voor het mainstreamsysteem wil ik toch ook even een alternatief bekijken, namelijk dat van een upgrade van mijn huidige systeem:

Amd Phenom II X955 BE
Gigabyte GA-970A-UD3 (zou AM3+ enabled moeten zijn)
4 GB DDR3 Ram Kingston
64 GB Crucial M4 SSD (OS)
1 TB HDD SAMSUNG (Data)
AMD Radeon HD 6870

Velen onder jullie zullen misschien al afzweren om een upgrade uit te voeren, toch wil ik even mijn insteek hieromtrent geven:

- Ik vind mijn huidige config nog niet uitgemolken genoeg om nu al naar de zijkant te verplaatsen.
- Ik game max op 1080p en dat zijn meestal strategy, rpg etc die ik nog redelijk kan draaien (Cities: Skylines, Skyrim..) Ik heb wel oog op nieuwe games maar dus max resolutie 1080p.
- Er zit een Scyte Mugen koeler op dus m'n processor kan ik gerust tegen de 4Ghz klokken.
- Graag wacht ik even af op de nieuwe AMD Zen serie
- Een upgrade die ik nu doe in dit systeem is niet verloren want hij mag uiteindelijk de 'woonkamer-pc' gaan vervangen.

Als er nog mensen zijn die positief zijn over een upgrade, heb ik vooral een vraag over de gepaste GPU: (+ 4GB Ram komt er sowieso), Ik dacht hierbij bv aan:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI R7 370 Gaming 2GB€ 147,50€ 147,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 147,50

Zou dit een deftige upgrade zijn tov mijn huidige kaart? Een R380 is een stap hoger maar ik vrees dat ik dan wat bottleneck ga krijgen wegens de rest van mijn systeem?

Alvast dank voor het advies!

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Verwijderd

Afhankelijk van je voeding zou je gebruikt kunnen kijken naar een iets beter presterende V&A aangeboden: Club 3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) of een ruim snellere V&A aangeboden: Club 3D 7950 met doos en garantie. Een serieuze upgrade kan je dan doen als Zen en de nieuwe serie videokaarten van AMD/nVidia uit zijn.

• Darks
Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 23:00:
Afhankelijk van je voeding zou je gebruikt kunnen kijken naar een iets beter presterende V&A aangeboden: Club 3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) of een ruim snellere V&A aangeboden: Club 3D 7950 met doos en garantie. Een serieuze upgrade kan je dan doen als Zen en de nieuwe serie videokaarten van AMD/nVidia uit zijn.
Voeding was ik vergeten, is een ANTEC 520W HIGH CURRENT GAMER. Die moet normaal wel wat aankunnen.

Dank voor de alternatieven die ga ik zeker al eens bekijken.

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-12-2025

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Ik zou voor een systeem als dit sowieso een tweedehands GPU kopen. De 7950 lijkt me een erg goede kandidaat (zoals ACB2401 al aangeeft). Is overigens ook nog ietsjes sneller dan de 370 (7950 = 280). Je voeding moet het wel aankunnen. De +4GB RAM is overigens ook echt een goed idee, maar dat had je zelf ook bedacht. :)

Denk dat je er met deze upgrades wel weer een jaartje tegenaan kan. Misschien moet je af en toe wat settings naar medium zetten, maar dat lijkt me geen drama.

[ Voor 20% gewijzigd door adamvansanten op 26-02-2016 15:08 ]

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-02 14:27
Als je 2e hands gaat scoren let dan iig op de garantie. 7950's zijn nauwelijks nog te verkrijgen met garantie.. Zowiezo is het momenteel best lastig kaartjes met garantie te vinden van het kaliber GD 7950 of beter.

Verder kan je CPU nog best wel wat aan hoor :) Zeker met een overklokkie.

We hebben laatst nog iemand op het forum met dezelfde processor een gtx 960 aangeraden (na lang checken op internet, fora en veul youtube filmpies). Die kan ie namelijk nog best hebben. De nvidia kaartjes hebben wat minder overhead op de processor waardoor ie wat minder snel zal bottlenecken. Die zijn soms ook nog wel 2e hands te vinden voor een aardige prijs.

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-12-2025

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Ik denk dat het prijsverschil van een tweedehands 960 niet opweegt tegen het kleine beetje voordeel dat je haalt ten opzichte van een 7950. Er zit zeker € 50,- verschil tussen als ik zo in de V&A kijk.

Over garantie zou ik me niet zo druk maken met dergelijke kaarten en prijzen. Belangrijker is de beoordeling van de verkoper (de recensies die andere mensen kunnen schrijven). Ja, natuurlijk kan je pech hebben, maar die kaarten gaan niet heel snel kapot.

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

• limp_1983
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Hallo,

Heb zelf de 965 Phenom 2 met een 960.. Prima combo.

• Darks
Baloes schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:57:
Als je 2e hands gaat scoren let dan iig op de garantie. 7950's zijn nauwelijks nog te verkrijgen met garantie.. Zowiezo is het momenteel best lastig kaartjes met garantie te vinden van het kaliber GD 7950 of beter.

Verder kan je CPU nog best wel wat aan hoor :) Zeker met een overklokkie.

We hebben laatst nog iemand op het forum met dezelfde processor een gtx 960 aangeraden (na lang checken op internet, fora en veul youtube filmpies). Die kan ie namelijk nog best hebben. De nvidia kaartjes hebben wat waardoor ie wat minder snel zal bottlenecken. Die zijn soms ook nog wel 2e hands te vinden voor een aardige prijs.
'minder overhead op de processor'

Eerste keer dat ik dit hoor maar klinkt wel als een mooi voordeel voor deze kaart.

Dan rest mij de vraag 2 of 4 GB variant? De kans is wel dat ik eerst een CPU upgrade doe volgend jaar en de GPU dan weer oversla tot een volgende generatie. Nogmaals, ik game 3/4 oudere games en als er dan eens wat nieuws tussen zit is 1080p zonder alle toeters en bellen de maximum vereiste. Of ga ik dan misschien weer beter direct voor nog een stevigere kaart bij deze upgrade?

Ter info, heb nu een 3-tal dagen overdrive gebruikt en de 955 draait perfect stabiel @ 4.0 Ghz

Pagina: 1