Android exchange / activesync van meerdere calenders

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-07 23:09
Om te kijken of hosted exchange alle wensen zou kunnen vervullen heb ik de volgende situatie:

Op een hosted exchange (2013) account staat een eigen agenda en tevens heb ik rechten op de free/busy status van een andere agenda. Zowel in OWA als in de Outlook 2016 client werkt dit prima.
(op de bug/feature na dat een afspraak standaard weergegeven wordt als "free" ipv als "busy" 8)7 ))

Nou is een onderdeel van de gewenste functionaliteit dat dit ook mobiel op android gaat werken.
Echter krijg ik daar alleen de eigen agenda door. Tevens zie ik nergens de mogelijkheden om iets toe te voegen dan wel te wijzigen aan info die gesynct wordt middels exchange/activesync.

Ik had gedacht dat het bovenstaande toch onderhand wel mogelijk zou moeten zijn, maar heb het dus nog niet aan de praat gekregen. Tevens geeft het nodige gegoogle niet echt uitsluitsel of het nou wel of niet mogelijk is.
(bijvb deze feature-matrix zou suggereren dat free/busy status vanaf de combi "Exchange ActiveSync 14.0 - Exchange Server 2010" en "android 4.0 ICS" supported zou zijn)

Omdat dit me opzich een veel voorkomende "business" setup wens is, de vraag:
heeft iemand bovenstaande aan de praat en zo ja op welke android versie ?

(andere alternatieven zijn ook overwogen:
momenteel google apps maar de outlook sync daarvan is dramatisch dus poging is om daar van af te komen.
imap + caldav + carddav ook, maar dan heb je zowel op android als weer op outlook een sync plugin nodig, bovendien is managed hosting daarvan weer lastiger.

[ Voor 8% gewijzigd door gekkie op 23-02-2016 23:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Zacht beheerst schopje, misschien zou het wellicht meer response opleveren als topic onder Server / Exchange zaken ... maar eerst nog een poging met omgekeerde vraagstelling:

Is er iemand die dit ook heeft getracht werkend te krijgen maar waarbij het ook niet gelukt is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Op verzoek overgehaald van de Android-buren naar SWS. Misschien is het een serverside issue.

Ik heb geen idee, gebruik geen Android.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-07 09:30
Voorzover ik weet is het niet mogelijk om via Activesync een calendar van een delegate op te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Killah_Priest schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:24:
Voorzover ik weet is het niet mogelijk om via Activesync een calendar van een delegate op te vragen.
Protocol-wise .. of allen omdat de gemiddelde sync implementatie het niet in z'n interface heeft zitten om überhaupt aan te geven wat je dan "extra" gesynced zou willen hebben ?

(en indien dat laatste .. werkt het op windows phone dan wel .. of gebruikt dat geen activesync ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-07 09:30
gekkie schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:30:
[...]

Protocol-wise .. of allen omdat de gemiddelde sync implementatie het niet in z'n interface heeft zitten om überhaupt aan te geven wat je dan "extra" gesynced zou willen hebben ?

(en indien dat laatste .. werkt het op windows phone dan wel .. of gebruikt dat geen activesync ?)
Volgens mij zit het niet in het protocol, ik ben in ieder geval nog geen toestellen tegengekomen waarbij de standaard mailclient dit out of the box kan (zelfs niet op een Windows Phone).

Het is overigens wel mogelijk via EWS (Exchange Web Services, zeg maar de Exchange web API - technisch leunt ActiveSync hier wel zwaar op), maar dan zul je zelf een applicatie moeten schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Killah_Priest schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:44:
[...]

Volgens mij zit het niet in het protocol, ik ben in ieder geval nog geen toestellen tegengekomen waarbij de standaard mailclient dit out of the box kan (zelfs niet op een Windows Phone).

Het is overigens wel mogelijk via EWS (Exchange Web Services, zeg maar de Exchange web API - technisch leunt ActiveSync hier wel zwaar op), maar dan zul je zelf een applicatie moeten schrijven.
Hmm apart .. zou toch zeggen dat dit wel een "business" dingetje zou zijn.

Zal die EWS wel aan moeten staan, zal waarschijnlijk ook niet bij elke managed exchange hoster het geval zijn.

Met caldav is het ook simpel .. daar is het gewoon een normale agenda die je extra toevoegd maar waar je op basis van jouw credentials minder rechten op hebt, kortom KISS.

Probleem is dat het voor een clubje is waar ze nogal gesteld zijn op Outlook als client en het idee was om juist van plugins af te komen, niet om meer plugins in te zetten (nu de google apps plugin voor outlook wat een draak is .... maar met caldav zit je aan plugins op android en voor outlook .. en hosting vinden ook nog eens lastig is).
Pagina: 1