Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Desktop zal alround worden ingezet, van werk desktop (office) tot Netflixen, tv kijken en spellen zoals Black Ops 3.
Wat mag het systeem gaan kosten?
- Maximaal €900,- exclusief assemblage.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- IIyama Prolite E2483HS 24' HD scherm
- Logitech draadloze muis
- Logitech 2.1 setje.
- Externe HD voor opslag foto's, video's en overige bestanden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Ik zoek een goede basis setup die de komende jaren (minimaal 5) vooruit kan voor het spelen van de laatste games op medium tot hoge setting (HD). Het systeem moet goed te upgraden zijn in toekomstige jaren met bijvoorbeeld een nieuwe videokaart, extra opslag en meer intern geheugen zodat het systeem zonder ingrijpende aanpassingen up-to-date kan blijven.
- Een wifi adapter is noodzakelijk omdat op korte termijn er geen bekabeld netwerk aanwezig is in de kamer waar de desktop komt te staan. Ik gebruik een standaard KPN Xperiabox V8 modem.
- Een installatie van Windows 10 moet in de €900,- zijn inbegrepen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- Een Intel processor van de Skyline generatie.
- Mijn voorkeur ging altijd uit naar Nvidia boven AMD, maar uit de laatste berichten lijkt een 380X de voorkeur te hebben boven Nvdia GTX960 4GB. Geldt dit ook voor games als Black Ops 3?
- Verder geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- De dekstop komt naast een bureau te staan, dus de grootte is niet van belang. Liefst een strak uitziende behuizing zonder poespas.
- Inkijk in de behuizing is niet nodig.
- Er moet een goede goede balans zijn van koeling en stilte. De desktop wordt ook veel voor werk gebruikt (office) en dan is het wel fijn als hij niet zo staat te blazen
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
- Ik twijfel nog over te kiezen behuizing, is de Fractal R4 een mooie balans tussen koeling en stilte of zijn er betere alternatieven in deze prijslklasse?
- Een lastige keuze vind ik het moederbord, daarin zijn zoveel opties en prijsklassen. Het hoeft geen overklok moederbord te zijn maar het moet wel toekomstproof zijn met voldoende uitbreidingsmogelijkheden in de nabije jaren.
- Is de gekozen wifi adapter in onderstaande lijst de juiste optie i.c.m. met een KPN Xperiabox V8?
- Keuze tussen den 380X en GTX960 4GB voor Black Opps 3. Vanuit het verleden heb ik een voorkeur voor Nvidia, maar wat is voor dit soort games de beste oplossing?
- Voeding: is 450W voldoende, ook bij toekomstige uitbreidingen (geheugen, opslag, evt. nieuwe videokaart)?
Setup waarin ik nu zit te denken:
Desktop zal alround worden ingezet, van werk desktop (office) tot Netflixen, tv kijken en spellen zoals Black Ops 3.
Wat mag het systeem gaan kosten?
- Maximaal €900,- exclusief assemblage.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- IIyama Prolite E2483HS 24' HD scherm
- Logitech draadloze muis
- Logitech 2.1 setje.
- Externe HD voor opslag foto's, video's en overige bestanden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Ik zoek een goede basis setup die de komende jaren (minimaal 5) vooruit kan voor het spelen van de laatste games op medium tot hoge setting (HD). Het systeem moet goed te upgraden zijn in toekomstige jaren met bijvoorbeeld een nieuwe videokaart, extra opslag en meer intern geheugen zodat het systeem zonder ingrijpende aanpassingen up-to-date kan blijven.
- Een wifi adapter is noodzakelijk omdat op korte termijn er geen bekabeld netwerk aanwezig is in de kamer waar de desktop komt te staan. Ik gebruik een standaard KPN Xperiabox V8 modem.
- Een installatie van Windows 10 moet in de €900,- zijn inbegrepen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- Een Intel processor van de Skyline generatie.
- Mijn voorkeur ging altijd uit naar Nvidia boven AMD, maar uit de laatste berichten lijkt een 380X de voorkeur te hebben boven Nvdia GTX960 4GB. Geldt dit ook voor games als Black Ops 3?
- Verder geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- De dekstop komt naast een bureau te staan, dus de grootte is niet van belang. Liefst een strak uitziende behuizing zonder poespas.
- Inkijk in de behuizing is niet nodig.
- Er moet een goede goede balans zijn van koeling en stilte. De desktop wordt ook veel voor werk gebruikt (office) en dan is het wel fijn als hij niet zo staat te blazen
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
- Ik twijfel nog over te kiezen behuizing, is de Fractal R4 een mooie balans tussen koeling en stilte of zijn er betere alternatieven in deze prijslklasse?
- Een lastige keuze vind ik het moederbord, daarin zijn zoveel opties en prijsklassen. Het hoeft geen overklok moederbord te zijn maar het moet wel toekomstproof zijn met voldoende uitbreidingsmogelijkheden in de nabije jaren.
- Is de gekozen wifi adapter in onderstaande lijst de juiste optie i.c.m. met een KPN Xperiabox V8?
- Keuze tussen den 380X en GTX960 4GB voor Black Opps 3. Vanuit het verleden heb ik een voorkeur voor Nvidia, maar wat is voor dit soort games de beste oplossing?
- Voeding: is 450W voldoende, ook bij toekomstige uitbreidingen (geheugen, opslag, evt. nieuwe videokaart)?
Setup waarin ik nu zit te denken:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 187,95 | € 187,95 |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 85,95 | € 85,95 |
| 1 | Sapphire NITRO R9 380X 4G D5 | € 240,50 | € 240,50 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 86,95 | € 86,95 |
| 1 | TP-Link TL-WN881ND | € 13,95 | € 13,95 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 54,75 | € 54,75 |
| 1 | Logitech K120 (Internationaal) | € 12,38 | € 12,38 |
| 1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 34,95 | € 34,95 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 14,42 | € 14,42 |
| 1 | Cooler Master GM G450M | € 51,95 | € 51,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 84,90 | € 84,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 868,65 | |
[ Voor 16% gewijzigd door visboer32 op 24-02-2016 14:25 ]
AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker