Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein project dat ik moet doen voor mijn baas en ik had een idee om dit te doen. Ik heb 2 kleine filmpjes van beide 2 minuten lang. Deze zijn eigenlijk identiek maar van een andere maker. Nu moet ik de verschillen zo goed mogelijk kunnen tonen in mijn project.

Dus ik had volgende in mijn gedachten. Ik zou 1 video willen maken waarin ik beide filmpjes naast elkaar zie spelen. Beide zijn gemute en dan dan komt de eerste filmpje een beetje vooruit en word het geluid van dit clipje aangelegd. Het andere clipje zie je nog steeds ernaast maar beetje niet in de belangstelling.
Na 1 minuut van het ene clipje worden beide filmpjes geswitched. Dus het clipje op de voorgrond gaat naar de achtergrond en gemute opnieuw en het 2de clipje van de achtergrond gaat nar de voorgrond en je hoort het geluid hiervan.
Hopelijk beetje duidelijk.

Nu gebruik ik 1 tools hiervoor (Lightworks 12.6) en maar het lukt mij niet om te doen wat ik graag wil. Heeft er iemand tips of een software die hiervoor heel goed is?
Alle hulp is meer dan welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik denk dat je het iets simpeler moet aanpakken; weet alleen niet of Lightworks hiervoor geschikt is.

- knip beide filmpjes in tweeen
- maak 2 layers
- deel 1 van film 1 op bovenste layer, deel 1 van film 2 op onderste layer
- daarna deel 2 van film 1 op onderste layer, deel 2 van film 2 op bovenste layer

Je zal met je geluid geen knipwerk hoeven doen; je maakt 2 sound-layers aan. Geluid van film 1 begint op 100% volume en die keyframe je naar 0% ongeveer 2 seconden voor het eind van de eerste helft van de film. Andersom begint geluid van film 2 op 0% en die fade je naar 100% 2 seconden voor het eind van de eerste helft?

Eventueel kan je in het midden dus nog een fade toepassen ofzo. Of een ander effect wat ik ff niet 1-2-3 weet te benoemen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof