PXE boot error. HELP

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gauravje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-11-2017
Hoi!, ik kreeg geen reacties op andere fora's dus hoop ik het hier te kunnen vinden.

Ik heb een medion erazer x6817, maar een tijdje heb ik een probleem ermee.
Ik ben heel slim geweest om een HDD van een macbook in mijn laptop aan te sluiten en op te starten (grootste fout die ik ooit gemaakt heb, maar ik was moe en dacht dat dat misschien hielp)
Sindsdien heb ik dit probleem.

Iedere keer als ik mijn laptop opstart, dan gaat hij meteen door naar PXE boot, en dan geeft hij de error aan: PXE - MOF: exiting intel PXE ROM
Hij slaat dus mijn HDD, cd/dvd en usb over.

Nou heb ik ook medion gebeld en zeggen ze dat ik eerst een andere HDD moest proberen, al gedaan niet geholpen.
Proberen in de bios te komen: Sinds ik windows 10 erop heb, krijg ik bij het laden geen text meer "Press F2 to enter BIOS". Maargoed, BIOS kom ik ook niet in hoe hard ik ook op F2 loop te rammen :P
CD's en DVD's herkent hij niet als ik hem erin heb, je hoord de speler even draaien en dat is het.
Bij USB's zie je het lampje wel branden, maar hij pakt het verder ook niet.
Ik zit met mijn handen in het haar, ik kom er helemaal niet meer uit. Iemand wellicht ideeen?

Laatste keer dat ik weer eens zo slim ben om OSX met windows te koppelen 8)7

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:01
Probeer eens F12 bij het aanzetten van je laptop, meestal krijg je dan wel een boot menu, inclusief de optie bios setup.

Escape / F1 / F2 kan je ook even proberen.

Vervolgens gewoon even je boot volgorde aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Dat wat hierboven staat F8 wil ook wel eens helpen voor bootmenu of bios resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gauravje
Alle knopjes al geprobeerd, heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je al een een Linux Live-CD of USB geprobeerd? Iets zegt me dat je bootsector van je HDD om zeep is en dat het systeem alleen nog wil/gaat reageren op *nix-achtige opdrachten omdat je je HDD van je Mac gekoppeld hebt gehad.

Alternatief is mogelijk: HDD uibouwen van de laptop, aansluiten op andere PC, even een dd / clone draaien en daarna proberen de bootsector te repareren met EaseUS Partition Master.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herremolog
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:01
Shift ingedrukt houden en dan opstarten?

I support anyone's right to be who they want to be. My question is: to what extent do I have to participate in your self-image? -Dave Chapelle-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gauravje
@MAX3400, dit heb ik nog niet geprobeerd. ik kom niet eens in de BIOS, maar ik kan het alsnog proberen.
Andere harde schijf pakt hij trouwens ook niet, daar staat ook windows op dus zal het zoiezo proberen wat jij zegt.

@herremolog, ga ik nu proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:37
Stel dat je wel in de bios komt kun je sowieso de bootrom van je netwerk kaart uitzetten

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

winwiz schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 21:22:
Stel dat je wel in de bios komt kun je sowieso de bootrom van je netwerk kaart uitzetten
Bijna elke BIOS zal "loopen" tussen harddisks, optische drives, USB en PXE... Je hoeft hiervoor de bootrom/NIC niet uit te zetten. Maar mogelijk dat het voor deze Medion precies anders is?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gauravje
winwiz schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 21:22:
Ik zou heel graag de bios in willen, lukt niet.
Shift met power werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
F2 zou de juiste knop moeten zijn.... echter lees ik ook iets over als secure boot aanstaat dat dat eerst uit moet?

alleen hoe dat in elkaar steekt?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gauravje
SMSfreakie schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 21:35:
F2 zou de juiste knop moeten zijn.... echter lees ik ook iets over als secure boot aanstaat dat dat eerst uit moet?

alleen hoe dat in elkaar steekt?
Heb ik dus ook ergens gelezen, maar ik weet ook niet hoe secure boot uit moet.
F2 werkt trouwens ook niet, geen enkele F knop ;) al getest

[ Voor 8% gewijzigd door Gauravje op 23-02-2016 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

J-D

In case if need, probeer je systeem tijdens het opstarten herhaaldelijk geforceerd uit te schakelen (aan/uit knop lang ingedrukt houden tijdens dat je het logo ziet) tot er staat Even Geduld.... of Please Wait.... Je zou dan een scherm moeten zien waar staat dat er iets mis is gegaan tijdens het opstarten ( :+ ) en je kan kiezen tussen geavanceerde opties en herstarten van je systeem. Kies dan voor geavanceerde opties waarna je kan kiezen om je BIOS in te gaan.
vanuit gaande dat je Windows 10 schijf nog aangesloten is. Anders had je met een ISO van Windows 10 op een bootable USB stok kunnen booten en van daar uit Windows herstel kiezen.

[ Voor 17% gewijzigd door J-D op 23-02-2016 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gauravje
J-D schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 21:52:
In case if need, probeer je systeem tijdens het opstarten herhaaldelijk geforceerd uit te schakelen (aan/uit knop lang ingedrukt houden tijdens dat je het logo ziet) tot er staat Even Geduld.... of Please Wait.... Je zou dan een scherm moeten zien waar staat dat er iets mis is gegaan tijdens het opstarten ( :+ ) en je kan kiezen tussen geavanceerde opties en herstarten van je systeem. Kies dan voor geavanceerde opties waarna je kan kiezen om je BIOS in te gaan.
vanuit gaande dat je Windows 10 schijf nog aangesloten is. Anders had je met een ISO van Windows 10 op een bootable USB stok kunnen booten en van daar uit Windows herstel kiezen.
Zal ik morgen even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
k zou mn cmos clearen denk ik.. alleen hoe effectief dat nog is met die modernere systemen..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Is de batterij van je toetsenbord niet toevallig leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gauravje
SMSfreakie schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:34:
k zou mn cmos clearen denk ik.. alleen hoe effectief dat nog is met die modernere systemen..
Dat is toch de bios batterij weghalen?
Dat is het leuke, bij medion hebben ze het zo gedaan dat je die batterij niet kan weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Gauravje schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:37:
[...]

Dat is toch de bios batterij weghalen?
Dat is het leuke, bij medion hebben ze het zo gedaan dat je die batterij niet kan weghalen.
ah ja dat zou mn eerste poging wel zijn ja.. maar idd soms zijn ze uhm.. nogal goed verstopt of vast gezet of..
leuk als ze eens LEEG zijn :|

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gauravje
SMSfreakie schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:38:
[...]

ah ja dat zou mn eerste poging wel zijn ja.. maar idd soms zijn ze uhm.. nogal goed verstopt of vast gezet of..
leuk als ze eens LEEG zijn :|
Klopt, maar ik had naar Medion gebeld, ze zeiden dat die bios batterij er niet meer op zit, het zit nu verwerkt in een chip ofzo? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Gauravje schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:39:
[...]

Klopt, maar ik had naar Medion gebeld, ze zeiden dat die bios batterij er niet meer op zit, het zit nu verwerkt in een chip ofzo? :/
kweet je MD nummer niet. maar hier slopen ze er uit elkaar.. en daar lijkt me toch gewoon nog een batterijtje te zitten :?

YouTube: Medion Erazer MD97888 Disassembly guide Zerlegen Austauschen Fix Replacement Disassembling Repair

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gauravje
SMSfreakie schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:46:
[...]

kweet je MD nummer niet. maar hier slopen ze er uit elkaar.. en daar lijkt me toch gewoon nog een batterijtje te zitten :?

YouTube: Medion Erazer MD97888 Disassembly guide Zerlegen Austauschen Fix Replacement Disassembling Repair
Ik zie het. Maar die lijkt totaal niet op mijn laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gauravje
MAX3400 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 21:06:
Heb je al een een Linux Live-CD of USB geprobeerd? Iets zegt me dat je bootsector van je HDD om zeep is en dat het systeem alleen nog wil/gaat reageren op *nix-achtige opdrachten omdat je je HDD van je Mac gekoppeld hebt gehad.

Alternatief is mogelijk: HDD uibouwen van de laptop, aansluiten op andere PC, even een dd / clone draaien en daarna proberen de bootsector te repareren met EaseUS Partition Master.
Zojuist Linux USB geprobeerd. Heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 00:02
Meestal kun je nog wel in de BIOS komen na tig keer proberen, je hebt vaak maar een fractie van een seconde om de juiste knop in te drukken. Te vroeg of te laat werkt niet. Oorspronkelijke harddisk al weer teruggebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
DEL ingedrukt houden tijdens boot werkte bij de Medion Erazer van een vriend van mij, mogelijk ook bij deze?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

MischieNog een keer de harde schijf eruit laten en dan proberen in het bios te komen omdat hij immers nergens op kan booten.

Dan secureboot speedboot Enzo uitschakelen bootorder wijzigingen naar usb eerst en dan eens opnieuw proberen met hdd erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem1981
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 23:22
Kun je geen dvd of usb stick gebruiken met Windows 10 setup?
Vanaf de setup kun je namelijk ook opnieuw laten starten naar UEFI/BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gauravje
lazybones schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 23:03:
Meestal kun je nog wel in de BIOS komen na tig keer proberen, je hebt vaak maar een fractie van een seconde om de juiste knop in te drukken. Te vroeg of te laat werkt niet. Oorspronkelijke harddisk al weer teruggebouwd?
Dat kan kloppen, ik ram iedere keer wel op de F2 toets, maar dat werkt niet.
100+ keren al geprobeerd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gauravje
Willem1981 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 23:44:
Kun je geen dvd of usb stick gebruiken met Windows 10 setup?
Vanaf de setup kun je namelijk ook opnieuw laten starten naar UEFI/BIOS.
Nog niet geprobeerd, kan het altijd proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gauravje
Raznov schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 23:12:
DEL ingedrukt houden tijdens boot werkte bij de Medion Erazer van een vriend van mij, mogelijk ook bij deze?
Helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gauravje
Splitinfinitive schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 23:39:
MischieNog een keer de harde schijf eruit laten en dan proberen in het bios te komen omdat hij immers nergens op kan booten.

Dan secureboot speedboot Enzo uitschakelen bootorder wijzigingen naar usb eerst en dan eens opnieuw proberen met hdd erin?
Nog niet geprobeerd, zal het vanavond even proberen!
Pagina: 1