Toon posts:

2de scherm met maar een deel van 1ste scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor een systeem heb ik een wat mogelijk aparte toepassing.

Ik wil op het main scherm gewoon kunnen werken met alle informatie.
Nu wil ik een deel van dit scherm tonen aan een andere gebruiker die alleen ziet wat ik in dat deel van het scherm doe. Dit moet echter wel redelijk live gebeuren 2 seconden vertraging is toegestaan.

Het gaat om lokaal, en zou op 1 PC kunnen, een android tablet mag eventueel ook.
Ik sta open voor suggesties hierin. heb al zitten kijken naar stream opties en dergelijke maar dit valt nog niet mee. Input van de gebruiker is niet nodig. Het is echt alleen tonen.

Eventueel mag het een kleiner scherm zijn of een gelijk scherm met zelf invulbare vlakken eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Skype kan het... VNC kan/kon het...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
skype kan alleen monitor of applicatie en dit geldt zover mij bekend ook voor vlc.
Die had ik namelijk al uitgeprobeerd hierin.

Ik wil een deel van een applicatie delen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2016 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Oude Skype:
Afbeeldingslocatie: http://www.guidingtech.com/assets/postimages/2010/05/skypesharescreen.png
Geen idee of dat nog steeds aktueel is; heb hier Skype for Business maar even geen mogelijkheid tot een sharing-sessie met mijn klanten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
scherm delen heeft die optie niet meer in skype helaas :(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Teamviewer

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Je bent me net voor inderdaad. Niet specifiek met "Remote Control" maar wel via "Meeting" en dan kan je per applicatie aangeven of deze zichtbaar is voor de andere partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ook die is alleen per applicatie....
Helaas gaat die vlieger ook niet op, ik moet echt een window kunnen opgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Neem een 2e scherm, zet het ene window erop en deel dat scherm met je klant (met zoals genoemd iets als TeamViewer)? Gebruik desnoods een virtueel scherm als dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is niet het delen van het gehele scherm daar is genoeg voor te vinden.
Ik wil maar een beperkt deel van dat scherm delen met de klant.

VLC zou moeten kunnen werken met wat ik zoek, maar helaas blijkt hun stream functie niet te werken.
op de desktop crasht de applicatie, op de laptop kan die mrl niet vinden ondanks dat het een lokaal bestand is.

screenleap is helaas browser georienteerd en valt daardoor af. Functionaliteit zit er wel in maar kan niet schalen naar een redelijke desktop vulling. In het ergste geval zou het een optie kunnen zijn.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2016 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om wat meer duidelijkheid te geven over de toepassing waar ik het wil toepassen.

Momenteel run ik een webshop, daar wil ik een kassa systeem aan gaan koppelen om de mogelijkheid voor een vaste locatie voor te bereiden door de harde groei van de webshop.

Dit kassa systeem heeft alleen een scherm voor de verkoper. Maar geen scherm om een totaal te laten zien aan de klant.Dit is wel iets wat naar mijn mening echt wel nodig is en hoort bij een goede kassa. Ik heb zelf ook een hekel aan verassingen bij het afrekenen.

Nu wil ik een deel van de betaal terminal kopieeren naar het 2de scherm. Zodat de klant ziet wat er op staat met aantal en prijs. Dit deel bevat verder geen informatie die de klant niet mag zien.
Echter wil ik knoppen als discount, orders etc weghouden voor de klant want dit is niet voor de klant bestemd.en kan alleen maar onnodige discussie geven aan de kassa.

Er is een leverancier van kassa systemen langs geweest maar de offerte van 3200 euro viel toch wel even zwaar op de maag. Nog los van de service kosten per maand.

Naar mijn idee moet het mogelijk zijn om een deel van het scherm te streamen naar een 2de scherm voor de klant. Of een alternatieve mode hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels een oplossing die voor 90% werkt.
Echter merk ik dat veel programma's van alles en nog wat claimen maar onder aan de streep niets waar maken helaas.

Heb nu ultravnc server draaien (claimt dat het single window kan sharen) en op een android tablet vnc viewer die kan zoomen. Een 2de app kan vervolgens het touchscreen uitschakelen. Dus daarmee heb ik bereikt wat ik wil. Enige situatie die hierdoor niet afgedekt wordt is het feit dat als ik een klant support wil geven met het internet ik de vnc niet kan locken op dat ene window. Heb al heel veel geprobeerd maar kennelijk doe ik of wat mis of het werkt gewoon weg niet.
Pagina: 1