Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 740323

Topicstarter
Ruim een jaar geleden heb ik bij Pandawill een Thl 5000 gekocht. Na zo'n 10 maanden deed de wifi en bluetooth het niet meer. Ik heb hem teruggestuurd naar China voor reparatie. Ze vertelden via mail dat het probleem was opgelost en stuurden de smartphone weer terug.
Maar helaas was het probleem nog steeds niet opgelost. Dus ik besloot hem voor de 2e keer terug te sturen voor reparatie. Echter was de garantieperiode inmiddels voorbij. Maar omdat ik het probleem al gemeld had in de garantieperiode heb ik ze kunnen overtuigen dat ze dit gratis hoorden te repareren en dat beloofden ze via mail.
Toen bleek volgens hen dat het mainboard van de smartphone erg slecht was en niet meer de moeite waard was om te repareren. Echter willen ze me nu niet meer dan 30 dollar vergoeding geven (en de kapotte telefoon, nieuw kostte hij zo'n 200 dollar).

Iemand een idee wat ik hier nog tegen kan doen? Valt hier nog wat te bereiken of kan ik dit wel vergeten?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:09
hoe heb je betaald? met paypal?
dan zou ik gewoon een claim indienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Anoniem: 740323 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 20:03:
Ruim een jaar geleden heb ik bij Pandawill een Thl 5000 gekocht. Na zo'n 10 maanden deed de wifi en bluetooth het niet meer. Ik heb hem teruggestuurd naar China voor reparatie. Ze vertelden via mail dat het probleem was opgelost en stuurden de smartphone weer terug.
Maar helaas was het probleem nog steeds niet opgelost. Dus ik besloot hem voor de 2e keer terug te sturen voor reparatie. Echter was de garantieperiode inmiddels voorbij. Maar omdat ik het probleem al gemeld had in de garantieperiode heb ik ze kunnen overtuigen dat ze dit gratis hoorden te repareren en dat beloofden ze via mail.
Toen bleek volgens hen dat het mainboard van de smartphone erg slecht was en niet meer de moeite waard was om te repareren. Echter willen ze me nu niet meer dan 30 dollar vergoeding geven (en de kapotte telefoon, nieuw kostte hij zo'n 200 dollar).

Iemand een idee wat ik hier nog tegen kan doen? Valt hier nog wat te bereiken of kan ik dit wel vergeten?
Ze vergoeden dus de dagwaarde van de machine buiten de garantie, want je hebt hem immers wel kunnen gebruiken ( ondanks het defect )

Ze rekenen dat bedrag op het termijn dat je hem wel heb kunnen gebruiken en dan kan het best zijn er 30 euro overblijft.
Of het de juiste manier is zijn de meningen natuurlijk over verdeeld.

Enige andere oplossing die ik zie is dat ze het toestel terug sturen, maar dan heb je ook niets.
En de betaling via paypal en een claim indienen lijkt mij niet de manier als het toestel al een jaar oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Aggressor schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 20:07:
hoe heb je betaald? met paypal?
dan zou ik gewoon een claim indienen
Standaard PayPal termijn is 180 dagen.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Valt weinig aan te doen. Je kan geen Nederlands consumentenrecht toe passen op iets wat je importeerd uit China. En in China zijn de consumenten rechten totaal anders. (vaak als je iets van een verkoper koopt zit er geen garantie op, wil je garantie dan betaal je meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 740323

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!

De Paypal termijn is verstreken, dus een claim heeft geen zin meer. Het lijkt er idd op dat ze de dagwaarde van de telefoon buiten garantie rekenen.

Misschien dat (na de eerste keer repareren) tijdens het verzenden de telefoon kapot gegaan is en dat dat verzekerd was en daar nog wat valt te regelen.. En anders is het jammer.
Pagina: 1