Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _A3
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01-2023
Ik wilde de laatste update voor de Samsung Galaxy Tab3 10.1 (GT-P5210) installeren. Die update aangezet, maar na de herstart blijft het apparaat hangen op het scherm met Samsung en op de achtergrond van die letter blijf je constant een blauwe gloed verschijnen en weer verdwijnen.

Het volgende heb ik al geprobeerd.
- Gestart via power en volume up knop, daar vervolgens gekozen voor wipe cache partition
- Gestart via power en volume up knop, daar vervolgens gekozen voor wipe data/factory reset
- Gestart via power en volume up knop, daar vervolgens gekozen voor wipe data/factory reset en vervolgens wipe cache partition
- Geprobeerd om via ADB het te herstellen, maar krijg dan de melding
Verifing the update package:
E: Footer is wrong
E. Signature Verification Failed
- Op een sd kaart de firmware gezet en die geprobeerd te installeren, Ik krijg dan geen foutmelding maar komt weer terug in het system recovery menu
- Via Odin geprobeerd de firmware erop te zetten, maar daar krijg ik een fail te zien.

Het bovenstaande heb ik op internet als mogelijke oplossingen voor dit probleem gevonden, maar deze lijken voor mij niet te werken.

De firmwares die ik geprobeerd heb zijn de volgende:
PHN-P5210XXUBNI1-20141014213451
PHN-P5210XXUBPA1-20160127082434
P5210XXUBPA1_P5210PHNBOH1_PHN

Maar tot op heden geen succes.
De tablet was/is niet geroot en dus de orignele rom stond er op. Bij voorkeur zou ik ook de orginele rom er weer op terug willen zetten. Voornamelijk omdat de tablet niet van mij is maar van een familielid.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

als ik in system recovery start staat op de tweede regel het volgende:
KOTH49H.P5210XXUBNI`
En op de achtergrond van het scherm ligt het android "poppetje" met daaronder als tekst "Geen opdracht".

EDIT
Nadat ik hier eergisteren en gisteren mee bezig was geweest en niet lukte net dit topic geopend en uiteraard bij de eerste de beste volgende poging is het toch gelukt.
In dit geval via Odin de firmware er op gezet en nu start de tablet weer.

[ Voor 8% gewijzigd door _A3 op 23-02-2016 20:01 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb hetzelfde probleem hoe is het gelukt ???

jetze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
_A3 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 18:45:
Ik wilde de laatste update voor de Samsung Galaxy Tab3 10.1 (GT-P5210) installeren. Die update aangezet, maar na de herstart blijft het apparaat hangen op het scherm met Samsung en op de achtergrond van die letter blijf je constant een blauwe gloed verschijnen en weer verdwijnen.

Het volgende heb ik al geprobeerd.
- Gestart via power en volume up knop, daar vervolgens gekozen voor wipe cache partition
- Gestart via power en volume up knop, daar vervolgens gekozen voor wipe data/factory reset
- Gestart via power en volume up knop, daar vervolgens gekozen voor wipe data/factory reset en vervolgens wipe cache partition
- Geprobeerd om via ADB het te herstellen, maar krijg dan de melding
Verifing the update package:
E: Footer is wrong
E. Signature Verification Failed
- Op een sd kaart de firmware gezet en die geprobeerd te installeren, Ik krijg dan geen foutmelding maar komt weer terug in het system recovery menu
- Via Odin geprobeerd de firmware erop te zetten, maar daar krijg ik een fail te zien.

Het bovenstaande heb ik op internet als mogelijke oplossingen voor dit probleem gevonden, maar deze lijken voor mij niet te werken.

De firmwares die ik geprobeerd heb zijn de volgende:
PHN-P5210XXUBNI1-20141014213451
PHN-P5210XXUBPA1-20160127082434
P5210XXUBPA1_P5210PHNBOH1_PHN

Maar tot op heden geen succes.
De tablet was/is niet geroot en dus de orignele rom stond er op. Bij voorkeur zou ik ook de orginele rom er weer op terug willen zetten. Voornamelijk omdat de tablet niet van mij is maar van een familielid.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

als ik in system recovery start staat op de tweede regel het volgende:
KOTH49H.P5210XXUBNI`
En op de achtergrond van het scherm ligt het android "poppetje" met daaronder als tekst "Geen opdracht".

EDIT
Nadat ik hier eergisteren en gisteren mee bezig was geweest en niet lukte net dit topic geopend en uiteraard bij de eerste de beste volgende poging is het toch gelukt.
Zit er verbetering in tov Android 4.2? Je hoort wel eens dat ze trager worden van 4.2 naar 4.4. Is dat bij jou het geval? Of heb je hem weer teruggezet naar 4.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _A3
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:11:
heb hetzelfde probleem hoe is het gelukt ???

jetze
Sorry voor de zeer late reactie, maar wat ik heb gedaan om het op te lossen. (zie ook onderin mijn eerste post)

W00fer schreef op zondag 5 maart 2017 @ 01:22:
[...]

Zit er verbetering in tov Android 4.2? Je hoort wel eens dat ze trager worden van 4.2 naar 4.4. Is dat bij jou het geval? Of heb je hem weer teruggezet naar 4.2?
Weet ik niet. Toen de tablet weer werkte heb ik deze voorzien van de laatste versie. Welke dat op dat moment was weet ik zo niet meer, maar die werkte toen zonder enig probleem. De tablet is van een familielid en hoe goed die nu werkt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Jammer dat je het niet weet.