Toon posts:

800 watt rms

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
ik heb een subwoofer van ground zero van 800 watt rms er staat veder weinig bij hoeveel wat is dat want kan maar weinig versterker vinden met 800 watt rms

dus denk als ik nu de watt weet is het misschien makkelijker zoeken

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:56

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welkom op GoT :)

Wattage boeit niet en RMS al helemaal niet.
Ground zero ken ik als een speakerbouwer voor auto's. Wil je een autospeaker in huis gaan gebruiken of is het echt voor in de auto? In huis zou ik iig al niet doen, is er niet voor gemaakt (en klinkt ook meestal niet). Roep ook vooral even het type van de sub en je evt budget, en wat daar voor gekocht moet worden en wat je nu al hebt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Repel Steel
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-12 08:21
800 W RMS = 800 W RMS

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-12 13:28
800 Watt is je maximale belastbaarheid ;). Dat jij er bijv 400 Watt doorheen zet zal niet betekenen dat hij het niet doet.

[ Voor 48% gewijzigd door Raznov op 23-02-2016 18:34 ]

Strava & Untappd - Do not combine!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-12 20:39

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Raznov schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 18:34:
800 Watt is je maximale belastbaarheid ;). Dat jij er bijv 400 Watt doorheen zet zal niet betekenen dat hij het niet doet.
800W RMS is bij mijn weten (correct me if I'm wrong though) het wattage waarop je de luidspreker voor langere tijd op kunt belasten, en het piekvermogen is de maximale belastbaarheid voor (zeer) korte tijd.

Een versterker kopen die flink lager dan RMS ligt zou ik zelf niet doen, het is voor die dingen niet bepaald gezond om 100% van de tijd volledig vermogen te moeten leveren, net als dat het bij een speaker niet goed is de hele tijd op max vermogen te belasten.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• The Eagle

The Eagle

RMS bij vesterkers is idd het volume voor langere tijd belasting. Bij speakers is het de piek die ze aankunnen :)
Maar dat vermogen zegt nog niks als je niet weet bij welke andere waarden (THD, vervorming, etc) ze dat aankunnen.

Sowieso, bij normaal aansturen wordt meestal maar een paar watt gebruikt, en dan moet je al heel gek doen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
nee het is voor in de auto als ik verkeerd zit moeten jullie het ook zeggen budget doet er niet toe het is een
- 800 watt rms
- 2 X 2 ohm
- spl 87 db
- fs 26 hz
- qts 0.36
- vas 60.1 l/ 2.12cu.ft.
- X- max 25 mm / 1

• The Eagle

The Eagle

Nou weet ik weinig van car hifi maar iets zegt me dat jij iig een kist nodig gaat hebben van 60 liter ;)
Heb je daar ook aan gedacht? :)

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-10 20:25
Vas is een andere parameter. Het correcte behuizingsvolume valt te berekenen met een programma als WinISD. De Qts is niet al te hoog, dus hij zou prima in een gepoorte behuizing werken. Gesloten kan ook, maar dan ruil je wat diepgang in voor een kleinere behuizing.

Thermische belasting is ook heel iets anders dan mechanische belasting. Waarschijnlijk zal de woofer bij een paar honderd watt al behoorlijk beginnen te zweten.

Jeffrey, is het mogelijk om je vraag iets duidelijker te verwoorden? Ook is het fijn voor iedereen als je betere zinsconstructie en interpuntie gebruikt.

druk en typefouten voorbehouden

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
kuusj98 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 18:38:
[...]

800W RMS is bij mijn weten (correct me if I'm wrong though) het wattage waarop je de luidspreker voor langere tijd op kunt belasten, en het piekvermogen is de maximale belastbaarheid voor (zeer) korte tijd.

Een versterker kopen die flink lager dan RMS ligt zou ik zelf niet doen, het is voor die dingen niet bepaald gezond om 100% van de tijd volledig vermogen te moeten leveren, net als dat het bij een speaker niet goed is de hele tijd op max vermogen te belasten.
Je versterker overleeft dat wel, alleen hij gaat clippen en je geluid wordt bagger. Maar zolang je hem maar niet overstuurt is er niks aan de hand.

Overigens is sowieso 800W een gigantische hoeveelheid geluid.

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 18:42:
nee het is voor in de auto als ik verkeerd zit moeten jullie het ook zeggen budget doet er niet toe het is een
- 800 watt rms
- 2 X 2 ohm
- spl 87 db
- fs 26 hz
- qts 0.36
- vas 60.1 l/ 2.12cu.ft.
- X- max 25 mm / 1
dual 2 ohm -> 1 ohm of 4 ohm
Het beste kun je dus een versterker zoeken die een hoop vermogen leverd op 1 ohm.
Te veel vermogen op een subwoofer gooien in niet erg en zelfs beter als te weinig.
http://www.automusic.nl/a...-1k110ab-1-kanaals-1000w/
http://www.automusic.nl/a...lass-d-2200w/#description
Wat is je budget ongeveer voor een versterker? er staat nog een nette b2 audio zero.3 op marktplaats, die dingen geven meer vermogen als opgeven.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:21
Als je een goede kist ontwerpt en simuleert in Win ISD kun je ook ongeveer achterhalen bij welk vermogen de driver over zijn Xmax gaat (dus de maximale uitslag bereikt). Dit hoeft lang niet altijd het maximale RMS vermogen van de driver te zijn. In de ene situatie is 800 watt nodig, in de andere misschien maar 300.

De wijzen komen uit het Oosten!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-10 20:25
Maar daar heeft OP de benodigde parameters niet voor helaas. Als ik OP was zou ik een custom MDF behuizing bouwen en een 1 ohm stabiele versterker halen die een paar honderd watt kan leveren.

druk en typefouten voorbehouden

Pagina: 1