Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop icm docking-station

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• aufbakanleitung
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-10 19:18
Ik wil graag een set-up waar ik thuis mijn laptop op een dockingstation aansluit met 2 beeldschermen, mechanisch toetsenbord, externe HDD, muis, geluid ect. Als mijn laptop ook nog oplaadt via het dockingstation zou dat helemaal super zijn.

Echter op mijn korte zoektocht ben ik achtergekomen dat het aanbod van dockingstations nogal beperkt is. Eigenlijk lijkt alleen Dell dit een beetje te bieden.

De enige goeie optie die ik kon vinden is de Dell XPS 15 (€1600) icm de Dell Thunderbolt Dock (€300). Deze connect via USB-C dus kan ook meteen opladen via deze set-up.

Maar dit is wel een erg dure oplossing voor ogenschijnlijk toch een redelijk normale wens. Zijn er nog GoT'ers die zelf een dergelijke opstelling hebben, maar het binnen een redelijk budget hebben weten te houden?

Alle reacties

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Lenovo heeft hier (in de thinkpad-series) ook meerdere opties voor. Verder kun je ook kijken naar generieke USB3 docks, deze geven vaak maar 1 DisplayPort-aansluiting, maar dat is met een USB3-DisplayPort-adapter (of andere usb-monitor oplossing) uit te breiden. Ik heb de volledige setup nog niet aangeschaft, maar wel bekeken of het betaalbaar (thinkpad E450 + dock + usb3-DP rond 1000) en mogelijk was.

[ Voor 21% gewijzigd door teigetjuh op 25-02-2016 13:37 ]

• Roel_1983
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-09 18:31
Wat zoek je?

Een gaming laptop of een laptop om op te werken?

Dockingstations waar je je laptop op kan zetten zijn vooral aanwezig voor de zakelijke series van fabrikanten.
Bijv. de HP Probook of Dell latitude series.
Als je een nieuwe Probook 650 G1 zou pakken met een HP Dock voor die laptop ben je onder de €1000,- klaar.

https://www.centralpoint....t-f1p85etabh-num-3474691/

met

https://www.centralpoint....t-a7e32etabb-num-1373263/

Echter is dat een zakelijke laptop en niet geschikt om op te gamen.

Voor een consumenten of gaming laptop zit je inderdaad meestal vast aan zo'n USB dock.