Iphone 6: Simkaart werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 740487

Topicstarter
Ik heb sinds kort geen netwerk meer op mijn iPhone 6.
Ik dacht dat het lag aan de simkaart maar toen ik mijn nieuwe simkaart in een ander toestel probeerde werkte het wel. Hij herkent de simkaart wel maar als ik hem ontgrendel blijft die of zoeken naar netwerk of heb ik geen service. Toen heb ik besloten mijn iPhone te herstellen naar fabrieksinstellingen en hem geconfigureerd als nieuw toestel, maar nog steeds krijg ik geen netwerk.
Is de simkaart reader misschien kapot?

Ik hoop dat iemand de oorzaak van dit probleem kent...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Ik lees 'nieuwe simkaart', je hebt dus eerst een andere simkaart in deze telefoon gebruikt? En die werkte wel gewoon? Een defect aan de reader kan natuurlijk, om dat uit te sluiten, zou je met een andere simkaart moeten checken, of deze ook niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badboy2161
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-05 12:28
Dit probleem komt wel vaker voor bij iPhone 6's. Mijn advies is om de iPhone in televeren in een van de AASP's in Nederland of natuurlijk bij Apple zelf. En zoals Marly al aangaf even proberen met een andere sim kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremsy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-03 11:03
Ik heb dit lang geleden gehad bij een iPhone 3GS. De antenne bleek kapot te zijn. Voor €25 zat er een nieuwe in en werkte hij weer prima.
Als het goed is heb je natuurlijk nog garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-05 14:58
Hoe laat heeft jouw iPhone het? Zet even de de tijd goed via wifi of handmatig. Icm een simpincode doet ie dan moeilijk als je hem wil activeren en de tijd/datum niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05 12:15

MsG

Forumzwerver

Je hebt nu alleen bevestigd dat je sim-kaart an sich het doet, hij doet het immers in een ander toestel.

Check nu dus even of andermans sim-kaart het ook niet doet in jouw iPhone. Dan kan je al meer uitsluiten dat het aan jouw simkaart ligt, gezien hij een andere simkaart ook niet pakt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties,
Ik ga nog even proberen een simkaart van een ander in mijn iphone te stoppen. Ik neem aan dat dit ook niet werkt gezien het feit dat ik een gloednieuwe simkaart heb gekregen die wel in een andere telefoon werkt.
De tijd staat goed ingesteld dus daar zal het ook niet aan liggen. Heb als het goed is nog gewoon garantie dus zal even kijken hoe en wat. Wellicht dat het probleem een kapotte antenne is zoals Bremsy al aangaf..

• supersnathan94
Anoniem: 740487 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 00:01:
Bedankt voor alle reacties,
Ik ga nog even proberen een simkaart van een ander in mijn iphone te stoppen. Ik neem aan dat dit ook niet werkt gezien het feit dat ik een gloednieuwe simkaart heb gekregen die wel in een andere telefoon werkt.
De tijd staat goed ingesteld dus daar zal het ook niet aan liggen. Heb als het goed is nog gewoon garantie dus zal even kijken hoe en wat. Wellicht dat het probleem een kapotte antenne is zoals Bremsy al aangaf..
Ik denk niet dat het de antenne is. Bij de 3GS kwam het inderdaad wel eens voor, maar bij de 4 en later is dit een heel ander systeem geworden (geen veerpin die tegen de metalen rand aan zit ofzo). Op dit moment heb ik hetzelfde bij een 4S en 5C en daarvan is dus de simlezer defect. Hij ziet de kaart wel, maar kan de data niet lezen.

Topicstarter
supersnathan94 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 00:05:
[...]

Ik denk niet dat het de antenne is. Bij de 3GS kwam het inderdaad wel eens voor, maar bij de 4 en later is dit een heel ander systeem geworden (geen veerpin die tegen de metalen rand aan zit ofzo). Op dit moment heb ik hetzelfde bij een 4S en 5C en daarvan is dus de simlezer defect. Hij ziet de kaart wel, maar kan de data niet lezen.
Ik heb inderdaad precies hetzelfde probleem, simkaart wordt herkent maar geeft verder geen data door.
Het zal dus wel aan de simlezer liggen.
thx!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:47
Ik heb dit ook! Wel heb ik een deuk in de behuizing iets onder de simkaartlezer...

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Kan aan mij liggen hoor maar het eerste wat je doet bij zoiets is toch een andere simkaart testen?
Op tweeakters verwachten we wel een beetje eigen inzet, kom op.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersnathan94
Donstil schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 20:50:
Kan aan mij liggen hoor maar het eerste wat je doet bij zoiets is toch een andere simkaart testen?
Op tweeakters verwachten we wel een beetje eigen inzet, kom op.
We verwachten ook dat je de ingebouwde automatishe spelling correctie van Safari/OS X uitzet of in ieder geval een uitzondering toevoegt voor tweakers. ;)
Pagina: 1