[MacBook Air] Wi-Fi valt regelmatig uit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 740475

Topicstarter
hallo,

goedemiddag,

onlangs een gloednieuwe iMac aangeschaft. Het betreft de MacBook Air 128GB 13.3'

Nu mijn vraag of probleem of update-probeem. I don't know, but I will ask.

Sinds 2 dagen gebruik ik mijn prachtige Mac, echter heb ik ook gehad dat het internet 2 x uitviel, maar wel vol verbonden was. Eerste keer was thuis, daarna op mijn werk, dus het ligt niet aan de modem. Met mijn oude laptop had ik hier nooit problemen mee op mijn werk, windows lappie.

Als ik naar Wi-Fi ga, Wi-Fi uitschakel en weer inschakel, handeling van max 5 seconden dan werkt het internet gewoon weer.. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Details:
IOS X Yosemite

Thank y'all

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Hallo,

Eerst betreft dit een Imac of een Macbook?

Welke router heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MacBook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Router thuis is van Ziggo
op mijn werk weet ik niet.

probleem is zowel thuis als op mijn werk voorgekomen, dus of het aan de router ligt weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper

*knip*

LMGTFY linkjes worden op Tweakers niet gewaardeerd.

[ Voor 101% gewijzigd door Whieee op 23-02-2016 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-07 11:33
Eerst maar eens updaten naar El Capitan en dan kijken of je alsnog problemen ervaart. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dutchdeveloper schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:53:
Op tweakers moet je wel eerst zelf onderzoek doen.
Om je opweg te helpen: http://lmgtfy.com/?q=wifi+valt+soms+weg+macbook

En als je de wijzig knop gebruikt hoef je niet meerdere berichten achter elkaar te plaatsen
Ik heb heel google ingelezen. Kan de oplossing niet vinden. Mijn Mac is net nieuw en heb een overstap gemaakt van Windows naar de Mac.

Is upgrade naar El Capitan een goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
Heb je echt alles geprobeert wat in de 1e 3 links staat die je op google vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
overweeg het doen, echter wacht ik op een reactie aangezien het miss problemen gaat leveren met outlook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper

*knip*

LMGTFY linkjes worden op Tweakers niet gewaardeerd.

[ Voor 90% gewijzigd door Whieee op 23-02-2016 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-07 11:33
Anoniem: 740475 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:59:
[...]

overweeg het doen, echter wacht ik op een reactie aangezien het miss problemen gaat leveren met outlook
Vrienden / kennissen om mij heen maken allemaal gebruik van OS X El Capitan en ervaren geen problemen en melden zelfs een positievere gebruikerservaring. Bij iedere versie, ongeacht van welke soft- en hardware het ook is, ga je klachten lezen. OS X El Capitan is al maanden uit en de grote bugs zijn er inmiddels wel uit.

(Compatibiliteit met Office 2016 is per versie 10.11.1 flink verbeterd)

Succes!

[ Voor 6% gewijzigd door robcoenen op 23-02-2016 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dutchdeveloper schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:00:
Dan heb je hier wat aan: http://lmgtfy.com/?q=el+capitan+outlook+2016

Dit is allemaal heel makkelijk te vinden. Laat in de topic strat echt zien wat je hebt gedaan en geprobeert
hmm... sommige ervaren het wel en sommige niet. gokje wage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
Je kunt een gokje wagen.
Je kunt altijd wel terug en ik heb el captain erop staan en nergens problemen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dutchdeveloper schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:11:
Je kunt een gokje wagen.
Je kunt altijd wel terug en ik heb el captain erop staan en nergens problemen mee
Kan je makkelijk terug?

Ik ben nu op mijn werk. Duurt de upgrade lang of een paar minuutjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Heb de titel aangepast van "wifi nieuwe iMac" naar "[MacBook Air] Wi-Fi valt regelmatig uit" omdat het hier een MacBook Air gaat, niet een iMac. Tevens topic verplaatst naar Macs & Software, aangezien het weinig met iPods, iPhones & iTunes te maken heeft.

@regaz: als je wat toe te voegen hebt, wijzig dan je laatste bericht, maar plaats niet een aantal berichten onder elkaar.

[ Voor 19% gewijzigd door Daedalus op 23-02-2016 16:42 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:29
Er zijn een aantal dingen die hier niet helemaal goed gaan.

1. Je gebruikt de ziggo router
2. Je gebruikt nog steeds de ziggo router
3. Ja OSX heeft op de een of andere manier een afkeer tegen alles wat niet Apple is qua netwerk apparatuur, Of die spullen hebben een hekel aan OSX.

Het probleem is namelijk kompleet verholpen als je er een Airport aan hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477979

Dit kunnen zoals eerder gezegd een aantal zaken zijn. Je kunt eventueel ook eens (opnieuw) naar je WIFI frequentie kijken, van kanaal wisselen of de WPA2 resetten. Misschien dat dit je verder helpt: http://www.internetsnelhe...rbeteren-wifi-routertips/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivocare
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-07 23:12
Er waren inderdaad problemen met WiFi in yosemite. Met de upgrade naar el capitan moet het al een stuk beter gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alcx
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-07 21:38
Probeer kext utility eens? Wanneer ik vergelijkbare problemen heb op mijn mbp draai ik die app een keer en de problemen zijn foetsie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.cx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-07 12:01
Wij hadden op het werk ook problemen met bijna alle Macbook Airs/Pro's. Ze werken allemaal op Wifi. Na lang zoeken hebben we uit eindelijk het probleem gevonden en het was eenvoudiger dan wij dachten.

Ons netwerk zend zowel op 2,4 ghz en 5 ghz frequentie. Uit eindelijk hebben we het 2,4 ghz netwerk uitgezet. Daarna viel de wifi niet meer weg en was voor iedereen de verbinding stabiel. Enigste nadeel is dat oudere apparaten het netwerk niet meer zagen.

Dus. Zet je 2,4 ghz kanaal eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-royke
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:20
Identiek hetzelfde probleem als bij mijn schoonbroer, hij had ook een ziggo Router + Macbook pro en regelmatig viel daar de verbinding weg, terwijl ik met mijn Windows laptop geen probleem/problemen ondervond.
Hij zat te twijfelen om een Airport aan te schaffen, heb hem toen geadviseerd een 'unifi ap' te kopen en dit heeft bij hem alle problemen verholpen + hij heeft nu overal in huis een sterk signaal.
Pagina: 1