ASrock extreme 3 r2.0 / MSI Radeon R9 390 8GB Gaming

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 630265

Topicstarter
Hallo allemaal!!
Ik ben best een groentje, als het gaat om videokaarten etc.
wat is mijn vraag? Ik heb dus een ASrock extreme 3 r2.0.
Ik wil nu graag de MSI Radeon R9 390 8GB Gaming kopen, en erin gaan zetten.
Maar nu lees ik overal een verhaal over bottleneck? weet me god niet wat dat is.
Lees wel overal iets met Lagg ofzo? nu is mijn vraag kan ik de MSI Radeon R9 390 8GB Gaming in mijn pc bouwen?

Mijn Specs zijn
MOBO - ASRock extreme 3 r2.0
CPU - AMD 8350 FX 8-core
Voed - Corsair 750WATT

Hopelijk zegt dit iets, en zijn er mensen die me een juist antwoord kunnen geven.
Met vriendelijke groet,
Creeper. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Je probleem is dat het moederbord de CPU niet aan kan. Het VRM is te ligt waardoor de CPU niet altijd op volle snelheid kan draaien. Sowieso is een FX8350 ook niet een hele snelle CPU en door het beperkte VRM wordt die nog trager.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:55

Nemesizz

Untouchable

Yup.

Je kan wel een snelle videokaart in die PC stoppen, maar het probleem is dus, dat het moederbord (de stroomvoorziening naar je processor, de VRM's dus) te heet word en dat de beveiliging de snelheid van je processor (dus die FX 8350) drastisch omlaag schroeft om doorbranden te voorkomen.

Wat je dan krijgt is dat je processor op een dusdanig lage snelheid draait dat die de data van de videokaart niet snel genoeg kan verwerken, met als gevolg dat je games dan nog maar op 15 of 20FPS draaien ipv de gehoopte 60FPS (om maar even wat te noemen).

Misschien dat het zo wat duidelijker word.

Probleem speelt overigens met heel veel AM3+ moederborden, heel veel zijn eigenlijk niet geschikt voor processors zoals de FX 8530 ondanks wat de fabrikant vrolijk op hun website beweert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke duidelijk! iedereen bedankt voor de tips, en uitleg uiteraard! nog even een puntje, nu ik dit lees. ik heb hiervoor een xfx r7 meen ik me te herinneren en dan een 4gb versie. deze is destijds tijdens het gamen uitgeklapt. deze is nooit meer aangegaan. ding terug gestuurd en konden nooit iets vinden wat daar de aanleiding van was. zou dat ook hiermee te maken kunnen hebben?? maar lekker dan zeg. dus dit houd in dat ik geen kaartje erin kan hangen om te gamen??? damn. das balen. dus ik zou dan eigenlijk een nieuwe moederbord moeten kopen?

sjonge, daar gaat mn zooi hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee dat lijkt mij niet.

Het kan overigens wel, maar het is gewoon niet ideaal en de performance is niet optimaal. Je had dit systeem eigenlijk niet moeten kopen, samenstelling is gewoon niet optimaal, voor hetzelfde geld was iets veel beters mogelijk geweest.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, word langzaam misselijker haha. ken je dat gevoel van "Had ik dat maar geweten"? daar zit ik nu mee. en nu dan? want dit is toch niet het einde of......nee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alles destijds gekocht op: 23.12.2013.
1 GAERQ3 Asro 970 EXTREME3 2.0 +FX-8350+ COR 8GB € 309,-* € 309,-*

dan snap je wel dat ik een beetje ziek ben. was overigens een upgrade setje van alternate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Want als ik kijk op Youtube bijvoorbeeld, dan zie ik iemand GTAV spelen.
Ultra, zelfde kaart als ik in gedachten had die R9 390 MSI 8GB
En heeft ook de 8350 AMD....kijk maar:
Dit zijn zijn specs...

System Specs
- CPU : AMD FX 8350 Stock
- GPU : MSI AMD R9 390 8GB
- RAM : Team Elite DDR3 8GB
- PSU : Corsair CX600M 600Watts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Je kan meerdere dingen doen.
• Je kunt het spul verkopen, maar de hoofdprijs krijg je er waarschijnlijk niet voor.
• Nieuw moederbord, maar de FX-8350 is nog steeds niet de meest ideale game CPU.
• Gewoon dit behouden en een fan over het VRM laten blazen en hopen dat je niet teveel prestatieverlies hebt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, dankjewel Mask! super.
Kijk dat het niet de beste, of meest gebruikte shizzle is dat weet ik. dat was de keus destijds. dacht dat ik iets goeds had. maar nieuw moederbord erin, en dan moet ik dus die r9 390 msi 8gb aankunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Je kunt het eerst ook proberen met het huidige moederbord en kijken hoe het allemaal presteert en kijken of de CPU ook veel throttled, is allemaal prima meetbaar.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wow, daar snap ik niks van, weet me god niet wat je bedoelt. met alle respect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Gewoon niks veranderen en de videokaart kopen en kijken hoe goed het werkt met het spul wat je nu hebt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, maar kan dit geen kwaad dan? bedoel ben geen gamer met schermen van 1200 euro de stuk. vind het leuk om bf4 op ultra te kunnen spelen, en gtav met de tijd. snap je? ik hoef niet perse 4K of wat dan ook. als ik maar kan gamen. :)
Thx dat je me op weg helpt. echt tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee voor de videokaart maakt het niks uit.

Kan dus alleen wel zorgen voor prestatieverlies. Maar daar kom je dan wel achter en dan kun je altijd nog beslissen het moederbord te veranderen, of het moederbord en de CPU.

[ Voor 40% gewijzigd door -The_Mask- op 24-02-2016 23:10 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ahh oke, maar dat is het hem juist, dat maakt mij niet zo heel vel uit. als ik maar een "spelletje"kan spelen.
Dank naar iedereen met hun uitleg en hulp. en jij ook bedankt mask!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Moet er wel bij zeggen, omdat ik me dat ineens herinner... dat die oude XFX kaart van toen erg warm werd. tegen de 90 graden in game. weet niet of jou dit nu per direct zorgen maakt, aangezien je mee dacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
90 graden is natuurlijk aan de hoge kant, maar een GPU moet daar prima tegen kunnen.

AMD Nieuwsdiscussie

Topicstarter
Top, dankjewel!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:02
Zoals al gezegd. Zorg voor een goede koeling en airflow in je kast.
Bij voorkeur topdown koeling van de cpu. Dan moet het net lukken om je 8350 te belasten zonder dat deze gaat terugklokken.
Pagina: 1