Pc start ineens niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOSSaap
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21-10-2024
Hallo tweakers, ik weet niet of ik in de goede forum deel zit, maar ik heb dringend hulp nodig!
Ik heb ongeveer drie weken geleden mijn eerste pc gebouwd. Behalve wat gedoe met windows installeren deed hij he helemaal en ik was er heel erg blij mee.
Maar nadat ik vanochtend war gegamed had en serie gekeken, moest ik naar de tandarts. Ik had mijn systeem op slaapstand staan,en toen ik terug kwam drukte ik op de spatiebalk om mijn systeem weer op te starten. Ik zag dat 1 casefan een klein beetje bewoog, maar daarna gebeurde er dus helemaal niets. Na meerdere malen op de aan uit knop gedrukt te hebben en deze ook een tijd lang vast te houden, heb ik alles even gecontrolleerd. Alle draden zitten nog op zijn plek en de voeding staat gewoon aan. Ik heb geen idee wat er mis is, of wat er kapot zou kunnen zijn. Wat ik wel zeker weet, is dat de voeding nog werkt, want als ik over de back plate van de videokaart wrijf, dan voel ik dat er stroom doorheen loopt. Ik wil ook big wel een paar fotos sturen als het nodig is, maar hebben mensen nog tips wat ik kan proberen?
Ik heb echt geen idee wat er mis is dus alle tips zijn welkom.
Sorry voor de lange beschrijving, ik probeer gewoon zo veel mogelijk details te geven
Dit zijn de onderdelen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 187,95€ 187,95
1Gigabyte GA-H110M-S2HP€ 64,95€ 64,95
1Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD€ 331,95€ 331,95
1NZXT S340 Zwart€ 66,95€ 66,95
1Noctua NA-SYC1 4-Pin Y-SPlit Cable (set van 2)€ 5,95€ 5,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8€ 34,95€ 34,95
1Cooler Master GM G450M€ 51,95€ 51,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 84,90€ 84,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 829,55

[ Voor 54% gewijzigd door BOSSaap op 23-02-2016 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:03

MsG

Forumzwerver

Dat de voeding wellicht nog stroom afgeeft zegt verder helemaal niks over de correcte werking hiervan, dus die kan je zeker niet uitsluiten. Probeer dus bijvoorbeeld eens een andere voeding. Je zult toch moeten proberen om dingen uit te sluiten.

Als je geen andere voeding hebt kan je ook even een poosje de computer helemaal van het stopcontact laten (en even aan doen, zodat de condensatoren leeggemaakt worden en er geen restspanning achterblijft) en dan bijvoorbeeld even het BIOS-batterij er uit halen en die er daarna weer in doen. Zo kan je op den duur steeds meer uitsluiten.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bieowbie
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-09 11:26
Hier is toch een troubleshoot guide voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bed76
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-02 13:53
Heb je de stekker er ook echt 10 sec uit gehad? Ik heb namelijk laatst ongeveer hetzelfde gehad en stekker er uit en daarna er weer in en hij startte gewoon weer op met de powerknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Het zou fijn zijn als er ook in de TS wat meer details over de hardware van de pc komen te staan.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOSSaap
Ik heb nu even de stekker uit de voeding gehaald, de voeding aangezet, en een minuutje gewacht, zonder resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

BOSSaap schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:47:
Ik heb nu even de stekker uit de voeding gehaald, de voeding aangezet, en een minuutje gewacht, zonder resultaat
Probeer eens een bios reset. Hoor je piepjes bij het opnieuw proberen te starten? Zie je fans draaien als je de pc aanzet?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOSSaap
Xtr3me4me schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:55:
[...]

Probeer eens een bios reset. Hoor je piepjes bij het opnieuw proberen te starten? Zie je fans draaien als je de pc aanzet?
Ik hoor geen piepjes en de fans draaien niet, de fan werd alleen even aangeslagen de eerste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

BOSSaap schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:02:
[...]

Ik hoor geen piepjes en de fans draaien niet, de fan werd alleen even aangeslagen de eerste keer.
Dan kan het zijn dat je mobo naar de haaien is. Als er geen piepjes komen, de fans niet aanslaan, dan ben ik bang dat je moederbord stuk is. De fan van je voeding spint wel?

Raadzaam om naar de lokale pc boer te gaan en je moederbord meenemen en te laten testen daar.

[ Voor 3% gewijzigd door Xtr3me4me op 23-02-2016 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOSSaap
De fan van mijn voeding spint ook niet, er gebeurd gewoon helemaal niets als ik op de powerknop druk. Ik heb al gekeken of de powerknop misschien niet goed ingeplugd is, maar hij is helaas gewoon goed ingeplugd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

BOSSaap schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:21:
De fan van mijn voeding spint ook niet, er gebeurd gewoon helemaal niets als ik op de powerknop druk. Ik heb al gekeken of de powerknop misschien niet goed ingeplugd is, maar hij is helaas gewoon goed ingeplugd
Iets maakt kortsluiting. Kan goed zijn dat het je voeding zelf is die stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOSSaap
Ik ga proberen ze allebei te laten testen en dan zie ik wel wat daar uit komt, bedankt voor alle hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOSSaap
Oke ik heb zelf al uitgevonden dat de voeding nog gewoon werkt, en het moederbord misschien zelf ook wel. Als ik namenlijk mijn boxjes via usb stroom geef op de computer, dan werkt dat gewoon. Betekend dit dat het probleem misschien toch ergens anders zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Het moet of op het moederbord zitten of de voeding is kapot. Bij alle andere hardware zou de pc aan moeten gaan (met gepiep of geen beeld of weer uitschakelen althans).

Ik zou die pc terugsturen naar de zaak waar je hem vandaan hebt, je hebt ruim garantie. Als je teveel eraan gaat sleutelen terwijl je niet weet wat je doet, gaat garantie claimen wel lastiger worden.

[ Voor 18% gewijzigd door ByteMe_ op 23-02-2016 19:55 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOSSaap
Oke dat is misschien inderdaad het beste. Bedankt voor alle reacties iedereen! Het is altijd fijn als je weet dat vragen hier altijd super snel beantwoord worden :D
Pagina: 1