Whatsapp Foto's Back-up, hoe wat waar?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:25
Tweakers,

Ik zit met het volgende probleem met mijn Iphone 5s IOS 9.2.1.

In het verleden heb ik ingesteld dat alle foto's die ik ontvang via Whatsapp niet in mijn map albums komt.
Persoonlijk vond ik dit prettig zodat niet alle 'onzin' meteen tussen mijn normale foto's kwam. Resultaat hiervan is wel dat ik nu een hoop foto's/video's heb waardoor mijn geheugen vol komt te zitten.

Weet iemand hoe ik alle foto's die ik via Whatsapp heb ontvangen kan back-uppen op mijn pc?
- Ik kan de foto's niet via de verkenner benaderen (fotos die in mijn album mappen staan weer wel)
- Alle fotos per Whatsappgroep/gesprek handmatig opslaan zodat ze in mijn album komen is helaas geen doen.

Hopelijk heeft iemand hier de gouden tip!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:55
Op android zijne r in ieder geval apps als dropsync. Vergelijkbare apps zullen er vast ook zijn voor iPhones.
Hier kun je "mappenparen" maken. Alles wat je in een map op je telefoon, de whatsapp-map, zet komt ook op je pc/dropbox en vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
yannickie111 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 14:24:
Op android zijne r in ieder geval apps als dropsync. Vergelijkbare apps zullen er vast ook zijn voor iPhones.
Hier kun je "mappenparen" maken. Alles wat je in een map op je telefoon, de whatsapp-map, zet komt ook op je pc/dropbox en vice versa.
Dat is inderdaad ook het grootste voordeel van Android, dat alles gewoon benaderbaar is via de verkenner...
Helaas is dat op IOS wel anders. Dropsync is ook niet beschikbaar voor IOS en via Onedrive kan ik de fotos ook niet benaderen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
Ik heb zelf een I-phone. Daarop staat Dropbox met (nu nog) Carousel. die kan automatisch je foto's van whatsapp in dropbox opslaan. Makkelijk zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Worden deze niet verwijderd als je ze niet opslaat?
Moet eerlijk bekennen deze feature nog nooit gebruikt te hebben.

Media worden niet bewaard op de WhatsApp servers, dus als ze ook niet op je telefoon bewaard worden heb je misschien kans dat ze helemaal niet meer terug te halen zijn?
Tenzij WhatsApp ze gewoon opslaat natuurlijk, enkel niet naar je Filmrol kopieert.
(Zoals gezegd... Nog nooit bekeken hoe deze optie werkt. :))

Anyway, mocht ie het wel opslaan... Heel misschien... *Heel* misschien... Dat iFunBox dan uitkomst voor je bied.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
Nee ze worden niet verwijderd. De foto's verschijnen niet in je Filmrol maar zijn alleen benaderbaar als je naar de conversatie in Whatsapp gaat en dan naar Contactinformatie --> Alle media.

Het is dan inderdaad mogelijk om de foto's alsnog op te slaan in mijn Filmrol (helaas ontbreekt dan de functie om alle foto's te selecteren dus dient dit handmatig te gebeuren... niet echt praktisch)

Kortom, de fotos moeten wel ergens "binnen" Whatsapp worden opgeslagen. De app is op dit moment ook 1.5 GB groot volgens Itunes, en zelf met een aantal vage apps die wat meer zichtbaar maken van de mappen structuur van de Iphone kan ik deze fotos dus niet benaderen via mijn pc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
Helaas krijg ik het ook niet voor elkaar met IfunBox.. maar met Jihosoft Mobile Recovery for iOS krijg ik wel de fotos te zien. Helaas kost dit programma 79€!! Er moet dus wel een manier zijn om de fotos te benaderen.

Ik ga nog verder door op zoektocht en mocht er iets uitkomen laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Egeau schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:20:
Het is dan inderdaad mogelijk om de foto's alsnog op te slaan in mijn Filmrol (helaas ontbreekt dan de functie om alle foto's te selecteren dus dient dit handmatig te gebeuren... niet echt praktisch)
Ja... Dan moet je flink op je scherm tikken ja.
Ik neem aan dat je bekend bent met het tikken op de naam van de contact, en dan te kiezen voor "Media, Links en Docs"? En dan "Selecteer", dan kan je alle afbeeldingen naar je fotoalbum exporteren. (Of tegenwoordig ook naar Google Drive en dergelijke.)

Alsnog per foto/video tikken, maar wat makkelijker dan terugscrollen.

[ Voor 5% gewijzigd door WhatsappHack op 01-03-2016 20:43 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Egeau
WhatsappHack schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 20:42:
[...]

Ja... Dan moet je flink op je scherm tikken ja.
Ik neem aan dat je bekend bent met het tikken op de naam van de contact, en dan te kiezen voor "Media, Links en Docs"? En dan "Selecteer", dan kan je alle afbeeldingen naar je fotoalbum exporteren. (Of tegenwoordig ook naar Google Drive en dergelijke.)

Alsnog per foto/video tikken, maar wat makkelijker dan terugscrollen.
Bedankt voor je antwoord maar dat is me reed bekend. Helaas kan je max 5 fotos per keer op deze manier opslaan.. iets wat dus alsnog te veel tijd kost.

Heb zojuist de oplossing gevonden. Dit programmaatje heeft me geholpen http://jiho.net/dl/FreeiTunesBackupExtractor.exe

maakt een extract van je back-up waardoor je de fotos kan benaderen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
wat je kan doen is watsapp web gebruiken en vandaaruit de fotos op je pc kopieren?
blijft wel een handmatig dingetje, maar gaat een stuk sneller dan alles in je fotorol opslaan en dan overzetten naar je computer
Pagina: 1