Ik ben op zoek naar 2,5 mm² (betaalbare) luidsprekerkabels

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[b]Ik ben op zoek naar kwalitatief goede (betaalbare) speakerkabels om mijn Amphion 520 sprakers en Amphion Impact 400 aan te sluiten op mn Denon AVR 2105 receiver/b]

Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Ik ben net bij Praalder in Den Haag geweest en daar hebben ze het over 199,- per meter maar dat vind ik wel heel duur

De vragen die ik heb zijn, welk merk(en) gewoon goed betaalbaar is zonder af te doen voor de kwaliteit en of deze in een winkel of online te koop zijn en of er specs zijn mbt de kabel waar ik op moet letten. Zilvere kabels lijken mij wat overbodig + buiten mn budget ;)

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:47

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 6

Doe je best! :+ Daar staat, in die 6 topics, vast wel wat over welke merken OK zijn enz. En ander lijkt het mij een prima plek om het daar te vragen :)

[ Voor 40% gewijzigd door Notna op 23-02-2016 13:37 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

100 meter voor 225 Euro; zoals de anderen ook postten, kabels hoeven niet van goud te zijn en een verhoging van je hypotheek te kosten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:55

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dan mag je die kabels van € 199 per meter ook links laten liggen. Volgens mij voldoet elke kabel van € 1, of € 2 of € 3 per meter ook voor al onze normale wensen. Dingen als volledig koper is goed, maar voor de rest wordt het al snel hocus pocus, zover ik heb begrepen.

[ Voor 10% gewijzigd door S1NN3D op 23-02-2016 14:21 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 20:39
Heb een tijd terug een rol van 50 meter gekocht. Volgens mij iets van 75-100 euro. Merkloos, 2,5mm.
Werkt prima. Dunner zou misschien ook nog gekund hebben (maar goed, nu alles vanaf 1 rol).
Kijk eens naar een willekeurige webshop met kabels. Genoeg keuze qua maten, van goedkoop tot minder goedkoop. Meesten horen geen verschil. Misschien als je echt een getraind oor hebt, met een hoogwaardige set, componenten, interlinks, akoestiek etc, dat het waard is om echt dure kabels te nemen.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

Moofnor

King of my castle

http://www.allekabels.nl/...l-pm.html?pad=1743/0/1275

Pak de OFC, kies je favoriete doorsnedeoppervlakte, kies voor een rol of een bepaald aantal meter, en klaar :)

Je kunt bijna 200 meter kopen voor de prijs/meter bij Praalder 8)7

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:53

Jag

VincentG schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 14:54:
Heb een tijd terug een rol van 50 meter gekocht. Volgens mij iets van 75-100 euro. Merkloos, 2,5mm.
Werkt prima. Dunner zou misschien ook nog gekund hebben (maar goed, nu alles vanaf 1 rol).
Kijk eens naar een willekeurige webshop met kabels. Genoeg keuze qua maten, van goedkoop tot minder goedkoop. Meesten horen geen verschil. Misschien als je echt een getraind oor hebt, met een hoogwaardige set, componenten, interlinks, akoestiek etc, dat het waard is om echt dure kabels te nemen.
Het gaat er niet eens om dat je een dure set nodig hebt of getrainde oren: dure speaker kabels zijn gewoon niet beter dan de goedkope varianten. Wel veel duurder :+. Mensen horen desondanks soms toch verschil, behalve als ze niet wete naar welke ze luisteren :p. Je moet erin geloven anders werkt het niet, uit die categorie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:12

DjVe

Hatsaflats!

Ik had op mijn vorige set speakers een set QED anniversary XT kabel. Kostte 10tje de meter (voor de bi-wire kabel). Niet dat het anders klonk dan de merkloze OFC kabel, maar zag er gewoon mooi uit. Paar mooie speakers verdienen naar mijn idee een paar mooie dropveters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
MAX3400 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:38:
100 meter voor 225 Euro; zoals de anderen ook postten, kabels hoeven niet van goud te zijn en een verhoging van je hypotheek te kosten.
Bij een hele rol krijg je 50 euro korting maar als je in de winkelwagen 100 meter doet is het nog steeds 225 euro |:(

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:00
Bij de hornbach op de electraäfdeling kun je soepel gevlochten dubbelsnoer per meter van de rol kopen in de meest voorkomende doorsnedeoppervlakten.
Een rol van 50 of 100 meter lijkt me overdreven voor de meeste mensen, of slijt dat spul en moet je het om de zoveel jaar vervangen?

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 20:39
Als je een surround set aansluit, kom je al snel bij flink wat meters. Fronts en centers hebben niet zo veel lengte nodig, maar je surrounds / rears kunnen wel de nodige meters hebben.
Beetje meten wat je qua afstanden nodig hebt en wat marge houden. Voor mij was een rol van 25 meter krap, waardoor ik voor 50 meter ben gegaan (toen nagenoeg even duur als 25 meter + 10 meter rollen). Nu heb ik zat over, mocht ik ooit nog eens meer speakers willen aansluiten, of een kabel vervangen, omdat die bij herinrichting misschien te kort zou zijn. Maar goed, hoeveel je nodig hebt is erg per opstelling / ruimte afhankelijk. Zullen er genoeg zijn die voldoende hebben aan een kleine rol, of het gewoon per meter kopen.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Pagina: 1