Skylake i7 1000 Euro

Pagina: 1
Acties:

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, Photoshop, Gameplay opnemen / renderen x264, etc

Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
R9 290 en Swiftech H240X2 (CPU koeling)l

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast moet een goede airflow hebben, zeer geschikt zijn voor waterkoeling en een groot raam hebben. Het moederbord moet goed geschikt zijn voor overclocken en het PCI slot moet de data door kunnen laten die de GPU kan brengen, ik lees weleens dat sommige sloten minder presteren. Daarnaast moet het moederbord zwart zijn (of wit, nog nooit gezien)

Ga je overklokken?
Ja, de CPU, GPU en geheugen.

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie goede kasten / moederborden weten die aansluiten op mijn wensen

Helemaal zeker is het niet, maar misschien verkoop ik m'n huidige systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 338,-€ 338,-
1MSI Z97S SLI Krait Edition€ 113,-€ 113,-
1NZXT H440 Wit€ 129,49€ 129,49
1NZXT Sleeved LED Kit, 1 Meter, Wit€ 11,85€ 11,85
1Phanteks PH-TC12DX White€ 56,95€ 56,95
2NZXT FN V2, 140mm€ 10,51€ 21,02
1Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/8€ 37,95€ 37,95
1Kingston HyperX Fury white HX318C10FWK2/8€ 38,19€ 38,19
1Cooler Master V Series V700€ 0,-€ 0,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 84,90€ 84,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 831,35

Als dit het gewenste bedrag opleverd kan ik voor niet heel veel meer geld een Skylake systeem samenstellen en ik heb dit samengesteld als suggestie. Hebben jullie misschien tips? Het is dus belangrijk dat de kast en moederbord dik in orde zijn voor overclocking. Ik heb nu een H440 kast, en die vind ik heel mooi, maar het raam is misschien net te klein, en de kast wordt warmer dan een ander gemiddelde kast.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 369,58€ 369,58
1MSI Z170A KRAIT GAMING€ 144,50€ 144,50
1Phanteks Enthoo Evolv ATX Wit€ 168,50€ 168,50
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 85,50€ 85,50
1Corsair RM650x€ 102,95€ 102,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 84,90€ 84,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 955,93

[ Voor 3% gewijzigd door Luxicon op 23-02-2016 12:53 ]

...

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:04
Wat denk je als voordeel te behalen door te upgraden naar skylake? Je huidige i7 is zo'n 5 a 10% trager. Of dat de moeite en investering waard is betwijfel ik.

• Luxicon
Ardjee schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:57:
Wat denk je als voordeel te behalen door te upgraden naar skylake? Je huidige i7 is zo'n 5 a 10% trager. Of dat de moeite en investering waard is betwijfel ik.
De reden is eigenlijk een combinatie en persoonlijk ben ik verder dik tevreden met de huidige prestaties. Dat is niet echt de reden dat ik denk aan een upgrade. Het is om het volgende:

- De voeding ratelt (de fan) en kan deze RMA doen. Daardoor is het systeem buiten gebruik en moet ik alles weer netjes aansluiten (hopelijk lukt dat btw). Eigenlijk is er dus niets aan de hand, maar een RM650x lijkt mij een betere voeding.

- De kast is mooi en zal ook mooi ogen met waterkoeling, maar het blijft een kast die niet supergoed koelt en een iets groter raam kan ik waarderen.

- De processor zal denk ik niet echt beter presteren, maar wel de nieuwste is en de waarde hoger zal zijn over een paar jaar (denk ik).

- Het geheugen gaat dan van DDR3 naar DDR4 en is sneller. Al denk ik niet dat dat echt te merken is.

In principe vind ik alle punten niet reden genoeg voor een upgrade, maar is het voor een kleine 100 a 150 euro toch aantrekkelijk. Zo zie ik het.

...

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-11 11:09
Ik denk dat je flink overschat wat je nog voor je 'oude' systeem terug gaat krijgen. Je zult er heel wat meer dan 150 euro bij moeten leggen.

Je kunt ook gewoon je voeding en je kast upgraden. Voor de prestaties is een upgrade vrij zinloos. In real life zul je geen prestatieverschil merken.

• Kain
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-11 22:16
Philpend schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:13:
Ik denk dat je flink overschat wat je nog voor je 'oude' systeem terug gaat krijgen. Je zult er heel wat meer dan 150 euro bij moeten leggen.

Je kunt ook gewoon je voeding en je kast upgraden. Voor de prestaties is een upgrade vrij zinloos. In real life zul je geen prestatieverschil merken.
Holy shit, inderdaad. 8)7

• Luxicon
Philpend schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:13:

Om die reden kijk ik inderdaad nog hoeveel iemand er voor over heeft, maar ik probeer er 850 euro voor te krijgen. Als mensen er 600 euro voorover hebben, dan ga ik de PC uiteraard niet verkopen De kast upgraden lijkt mij overigens interessant. Naast de voeding die RMA zal gaan, komt de waterkoeling eind deze week binnen, dat ook een reden is om over te stappen, omdat het vervangen van de koeler en de voeding best bewerkelijk is.

[ Voor 4% gewijzigd door Luxicon op 23-02-2016 13:19 ]

...

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-11 11:09
De nieuwprijs van de onderdelen uit je oude systeem is nog niet eens 850 euro ( ik kijk dan naar het lijstje dat je zelf hebt neergezet). Hoe denk je daar 850 euro voor te krijgen????

En een nieuw systeem in elkaar zetten is ook best bewerkelijk.......

• Luxicon
Philpend schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:24:
De nieuwprijs van de onderdelen uit je oude systeem is nog niet eens 850 euro ( ik kijk dan naar het lijstje dat je zelf hebt neergezet). Hoe denk je daar 850 euro voor te krijgen????

En een nieuw systeem in elkaar zetten is ook best bewerkelijk.......
Dan vergeet je de voeding, die je als meer dan 100 euro mag rekenen.
Dus over de prijs ben ik mij bewust en hoop op een gelukje tijdens de verkoop.

Het in elkaar zetten vind ik leuk, geen probleem, en daar leer ik van.

...

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:57
Luxicon schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 14:42:

Het in elkaar zetten vind ik leuk, geen probleem, en daar leer ik van.
Waarom dan niet gewoon een nieuwe voeding en kast?
Dat zijn je twee grootste pijnpuntjes, en daarbij kun je dus alles uit je kast halen en weer in elkaar zetten in je nieuwe kast.

En 850 euro voor je systeem minus de gpu en cpu cooler is dus echt te veel. Ik zou echt niet meer dan 600 verwachten. En dus gaat je dat voor die 150 euro niet lukken.

• Luxicon
Zeara schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 14:56:
[...]

Waarom dan niet gewoon een nieuwe voeding en kast?
Dat zijn je twee grootste pijnpuntjes, en daarbij kun je dus alles uit je kast halen en weer in elkaar zetten in je nieuwe kast.

En 850 euro voor je systeem minus de gpu en cpu cooler is dus echt te veel. Ik zou echt niet meer dan 600 verwachten. En dus gaat je dat voor die 150 euro niet lukken.
Dat is een optie die ik in overweging neem. Dus een andere kast aankopen, terwijl er een andere voeding binnenkomt. Als iemand een betere / andere suggestie heeft, dan ik hierboven aangeef, ben ik benieuwd. Die kast vind ik er prima uitzien, heeft veel ruimte en een groot raam. Wel vind ik het raam wat aan de donkere kant, maar misschien valt het mee.

PS. Er zit een Phanteks PH-TC12DX White koeler bij. Binnenkort krijg ik een H240X2 binnen als vervanging.

[ Voor 6% gewijzigd door Luxicon op 23-02-2016 15:00 ]

...

• Luxicon
Inmiddels lijkt het erop dat ik bovenstaande set voor € 800,- kan verkopen en met bijbetaling van € 180,- kan ik overstappen op bovenstaand voorgesteld systeem. Vandaar dat ik open sta voor suggesties. Ik weet bijvoorbeeld niet zeker of ik die kast / moederbord / geheugen wil. Er zijn wat dat betreft veel mogelijkheden. Het liefst heb ik (weer ) een zwart / wit combinatie.

...

• CMSTRR
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04-2024

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Luxicon, hier krijg je spijt van :). Je merkt geen verschil, latency ligt momenteel hoger met ddr4 dus is zinloos en die 5% winst van de 6700k ga je niet merken.

Inhoudelijk (vraag the_mask) is de voeding heel goed. Gewoon pech.

Het is jouw geld.. maar ik ben bang dat ik iets bekends zie in het verhaal. Alles went, gras is altijd groener aan de overkant en in de praktijk is iets persoonlijks niet vast te leggen op ee benchmark zoals gevoel (filosofisch gelul maar waar).

• Luxicon
CMSTRR schreef op maandag 29 februari 2016 @ 21:42:
Luxicon, hier krijg je spijt van :). Je merkt geen verschil, latency ligt momenteel hoger met ddr4 dus is zinloos en die 5% winst van de 6700k ga je niet merken.

Inhoudelijk (vraag the_mask) is de voeding heel goed. Gewoon pech.

Het is jouw geld.. maar ik ben bang dat ik iets bekends zie in het verhaal. Alles went, gras is altijd groener aan de overkant en in de praktijk is iets persoonlijks niet vast te leggen op ee benchmark zoals gevoel (filosofisch gelul maar waar).
Hm oke, ik kan het overwegen om niet te doen uiteraard. Het mij overigens niet zozeer om betere prestaties, want die zijn volgens mij gelijk. Het is meer een (omdat het kan voor vrij degelijke prijs) om een 'upgrade' naar het nieuwste. Plus dat ik dan een kast kan kiezen die zonder te modden goed koelt.

Volgens mij mocht je voorheen altijd flink extra betalen voor de nieuwe generatie (en die waren dan volgens mij daadwerkelijk beter), maar ik heb nog niet meegemaakt dat beide generaties zo weinig verschillen qua prijs. Het lijkt me in de toekomst ook makkelijker te verkopen. Verder heb ik begrepen dat Skylake een soort stroombesparende functies heeft? Niet dat ik daar zo op gericht ben, met mijn overclocken, maar goed.

Overigens krijg ik deze week een nieuwe / vervangende voeding binnen van Cooler Master. Nette service!

Trouwens: voor minder geld kan ik DDR3 kopen, en niet geheel verkeerd, want die HyperX is in DDR4 niet in het wit verkrijgbaar voor zover ik kon vinden. Deze is 1866Mhz.

[ Voor 5% gewijzigd door Luxicon op 29-02-2016 21:50 ]

...

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Luxicon schreef op maandag 29 februari 2016 @ 21:46:
[...]

Hm oke, ik kan het overwegen om niet te doen uiteraard. Het mij overigens niet zozeer om betere prestaties, want die zijn volgens mij gelijk. Het is meer een (omdat het kan voor vrij degelijke prijs) om een 'upgrade' naar het nieuwste. Plus dat ik dan een kast kan kiezen die zonder te modden goed koelt.

Volgens mij mocht je voorheen altijd flink extra betalen voor de nieuwe generatie (en die waren dan volgens mij daadwerkelijk beter), maar ik heb nog niet meegemaakt dat beide generaties zo weinig verschillen qua prijs. Het lijkt me in de toekomst ook makkelijker te verkopen. Verder heb ik begrepen dat Skylake een soort stroombesparende functies heeft? Niet dat ik daar zo op gericht ben, met mijn overclocken, maar goed.

Overigens krijg ik deze week een nieuwe / vervangende voeding binnen van Cooler Master. Nette service!

Trouwens: voor minder geld kan ik DDR3 kopen, en niet geheel verkeerd, want die HyperX is in DDR4 niet in het wit verkrijgbaar voor zover ik kon vinden. Deze is 1866Mhz.
Ja 1866 met CL10 latency. De 2133 ddr4 ligt op CL15. Die verliest.

Swiftech H240X2 zorgt sowieso dat er geen cpu hitte ronddwarrelt in de kast.
Ook met de huidige kast ga je het verschil merken.

De R9 2 serie is standaard wat warmer dus ook in de andere kast merk je dat. De H440 is behoorlijk geisoleerd dus kan ermee te maken hebben.. maar dat weerhoudt geluid.

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 03:33
Wat noem je goed koelt? of je cpu nou 60 graden haalt of 55 dat maakt geen zak uit. Zolang alles binnen de perken blijft.

• Luxicon
CMSTRR schreef op maandag 29 februari 2016 @ 21:55:
[...]

Ja 1866 met CL10 latency. De 2133 ddr4 ligt op CL15. Die verliest.

Swiftech H240X2 zorgt sowieso dat er geen cpu hitte ronddwarrelt in de kast.
Ook met de huidige kast ga je het verschil merken.

De R9 2 serie is standaard wat warmer dus ook in de andere kast merk je dat. De H440 is behoorlijk geisoleerd dus kan ermee te maken hebben.. maar dat weerhoudt geluid.
Hm, ja precies. Dat verschil met de waterkoeling is goed merkbaar. Althans, ik heb nog niet een warme radiator gehad en bovendien zit deze bovenin de kast, en niet middenin de kast, zoals met luchtkoeling. Daar ben ik sowieso heel blij mee. Plus dat het er erg leuk uitziet.

De R9 wordt nogal heet inderdaad. Maar als de kast in elkaar zit, kan er eigenlijk geen lucht in en uit, op de plaatsen waar het nogal verschil maakt. Dus aan de voorkant en bovenkant. Qua stilte is het in orde, zelfs met de kast helemaal open. De videokaart kan flink blazen, maar daar komt ook nog een waterblock op (maar wel met een andere videokaart).

Het 'enige' probleem is dat de voor- en bovenkant eigenlijk potdicht zitten. Althans, zo kijk ik er tegenaan en vind ik het raam eigenlijk net iets te klein. Ik dacht er bijvoorbeeld aan ook deze te modden. Al met al is het misschien makkelijker om gelijk een 'koele' kast te kopen.
legendareN schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:01:
Wat noem je goed koelt? of je cpu nou 60 graden haalt of 55 dat maakt geen zak uit. Zolang alles binnen de perken blijft.
De cpu wordt wel warmer, maar als je zou lezen over de H440 kast, kun je opmaken dat het niet een koelste kast is en ik clock de CPU / GPU / geheugen over. Als ik deze set toch hou, dan gaat de zaag erin haha. :P

...

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Duidelijk. Je kunt een fanprofile maken dan hoor je de kaart niet.

Succes verder met een keus maken :)

OT Morgen werk ik toevallig in Zwolle :P

[ Voor 17% gewijzigd door CMSTRR op 29-02-2016 22:19 ]

• Luxicon
CMSTRR schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:19:
Duidelijk. Je kunt een fanprofile maken dan hoor je de kaart niet.

Succes verder met een keus maken :)

OT Morgen werk ik toevallig in Zwolle :P
Grappig, haha. In de buurt! De kaart werkt hier met gamen altijd op 100%. Ik weet niet of dat normaal is, maar de games draaien prima. Daardoor gaat de kaart altijd (bijna) voluit blazen. De temperatuur is op de fabrikant z'n snelheid (is overclocked) dan 70C. Het is iets stiller dan de Sapphire kaarten meen ik, maar de 3 fans maken alsnog behoorlijk wat lawaai.

Bedankt! Ik laat het nog weten, misschien kan ik dan beter een nieuwe topic aanmaken, en niet beginnen over het verkopen of verkochte systeem. :)

...

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:07
Als je een grotere window wilt is de Corsair 760t wellicht de kast van je dromen.

• Luxicon
LostInNight schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:21:
Als je een grotere window wilt is de Corsair 760t wellicht de kast van je dromen.
Dankje! Die ziet er erg goed uit inderdaad. Ik ga er eens meer over zoeken. De volgende heb ik op het oog. Zoals onderstaand ziet m'n kast er nu uit en zo komt de nieuwe er (zoals het er nu uit ziet) ook uit te zien qua kleuren. Maar bij veel kasten zal het resevoir van de waterkoeling denk ik niet goed zichtbaar zijn, en ik vind het mooi als je het moederbord en dergelijke goed zien kan.

pricewatch: Phanteks Enthoo Evolv ATX Wit
pricewatch: Phanteks Enthoo Luxe Wit
pricewatch: Corsair Graphite 760T Arctic White

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IQU59kB.jpg

...

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10 17:25

SideShow

Administrator

Dit interesseert me en ik vraag me af waarom je een 4de generatie i7 wil en niet een 6de ?

• Luxicon
SideShow schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:33:
Dit interesseert me en ik vraag me af waarom je een 4de generatie i7 wil en niet een 6de ?
Wat bedoel je precies? De Skylake is de nieuwste generatie toch?

...

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10 17:25

SideShow

Administrator

Luxicon schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:40:
[...]

Wat bedoel je precies? De Skylake is de nieuwste generatie toch?
Je vernoemt in je lijst het volgende:

Intel Core i7-4790K Boxed € 338,- € 338,-

*edit: OK, niet goed gelezen dus

[ Voor 6% gewijzigd door SideShow op 01-03-2016 12:46 ]

• Luxicon
SideShow schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:42:
[...]

Je vernoemt in je lijst het volgende:

Intel Core i7-4790K Boxed € 338,- € 338,-
Precies, en daarboven staat dat dat m'n huidige systeem is, daaronder staat de suggestie voor het nieuwe systeem. Op de foto staat ook de huidige pc.

...

• LostInNight
Luxicon schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:27:
[...]

Dankje! Die ziet er erg goed uit inderdaad. Ik ga er eens meer over zoeken. De volgende heb ik op het oog. Zoals onderstaand ziet m'n kast er nu uit en zo komt de nieuwe er (zoals het er nu uit ziet) ook uit te zien qua kleuren. Maar bij veel kasten zal het resevoir van de waterkoeling denk ik niet goed zichtbaar zijn, en ik vind het mooi als je het moederbord en dergelijke goed zien kan.

pricewatch: Phanteks Enthoo Evolv ATX Wit
pricewatch: Phanteks Enthoo Luxe Wit
pricewatch: Corsair Graphite 760T Arctic White

[afbeelding]
De Corsair is een hele fijne en ruime kast! Ook van prima kwaliteit. Ben er erg blij mee en er zit een fancontroller op de voorkant. De window is uniek en ook ontzettend mooi. Ik had zelf ook die Phanteks kasten in mijn achterhoofd maar uiteindelijk werd het de Corsair, zonder spijt. Mocht je er iets over willen weten dan kan je mij altijd een berichtje sturen!

• Luxicon
LostInNight schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:52:
[...]

De Corsair is een hele fijne en ruime kast! Ook van prima kwaliteit. Ben er erg blij mee en er zit een fancontroller op de voorkant. De window is uniek en ook ontzettend mooi. Ik had zelf ook die Phanteks kasten in mijn achterhoofd maar uiteindelijk werd het de Corsair, zonder spijt. Mocht je er iets over willen weten dan kan je mij altijd een berichtje sturen!
Oke, top dankje. De kast is erg belangrijk, dusja. Dat Corsair kast lijkt mij aardig perfect, als je het belangrijk vind dat het raam groot is bijvoorbeeld. De Phantek Enthoo Evolv ATX vind ik ook mooi, want deze heeft ook een strak design en groot raam, en verder alles goed voorzien. Daar twijfel is erover of de randen bij de ramen niet te ver van de buitenzijden af bevinden, zodat het waterreservoir van de koeling niet of nauwelijks zichtbaar is. Voelt de Corsair stevig aan verder? In de review van hierboven lijkt het wiebelig, maar wordt aangegeven het verder niks uitmaakt. Deze kast vind ik wel de mooiste van de twee, al heb ik het gevoel dat de Phantek een beetje meer solide is.

[ Voor 4% gewijzigd door Luxicon op 01-03-2016 13:00 ]

...

• LostInNight
Luxicon schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:59:
[...]

Oke, top dankje. De kast is erg belangrijk, dusja. Dat Corsair kast lijkt mij aardig perfect, als je het belangrijk vind dat het raam groot is bijvoorbeeld. De Phantek Enthoo Evolv ATX vind ik ook mooi, want deze heeft ook een strak design en groot raam, en verder alles goed voorzien. Daar twijfel is erover of de randen bij de ramen niet te ver van de buitenzijden af bevinden, zodat het waterreservoir van de koeling niet of nauwelijks zichtbaar is. Voelt de Corsair stevig aan verder? In de review van hierboven lijkt het wiebelig, maar wordt aangegeven het verder niks uitmaakt. Deze kast vind ik wel de mooiste van de twee, al heb ik het gevoel dat de Phantek een beetje meer solide is.

[video]

[video]
In het filmpje zie je het ergste geval. Mijn kast staat nu naast me, en als ik hem zoals in het filmpje zou willen buigen moet ik aardig wat kracht gaan zetten. De kast is solide en in het filmpje lijkt het alsof de kast meer flex heeft dan ikzelf heb. Daarnaast, hoe vaak ga je je kast proberen te buigen oid? Hij staat stevig op de grond, glijd niet weg (in tegenstelling tot mijn vorige kast) en heeft een goede airflow. Er zijn ook genoeg waterkoelingsopties in deze kast. Nogmaals, wat er in dat filmpje gebeurt krijg ik niet voor elkaar, zelfs niet als ik de sidepanel eraf haal. Dit was ook een twijfelpunt van mij om de kast te halen, maar heb er geen spijt van. Daarnaast, heb je voor de optical drive een cover met een knopje, hierdoor zie je hem niet, mocht je er één nemen.

• Luxicon
LostInNight schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:32:
[...]

In het filmpje zie je het ergste geval. Mijn kast staat nu naast me, en als ik hem zoals in het filmpje zou willen buigen moet ik aardig wat kracht gaan zetten. De kast is solide en in het filmpje lijkt het alsof de kast meer flex heeft dan ikzelf heb. Daarnaast, hoe vaak ga je je kast proberen te buigen oid? Hij staat stevig op de grond, glijd niet weg (in tegenstelling tot mijn vorige kast) en heeft een goede airflow. Er zijn ook genoeg waterkoelingsopties in deze kast. Nogmaals, wat er in dat filmpje gebeurt krijg ik niet voor elkaar, zelfs niet als ik de sidepanel eraf haal. Dit was ook een twijfelpunt van mij om de kast te halen, maar heb er geen spijt van. Daarnaast, heb je voor de optical drive een cover met een knopje, hierdoor zie je hem niet, mocht je er één nemen.
Dankje en inderdaad, wie gaat de kast nou buigen. Het lijkt mij enkel iets om bij na te denken, als je de kasten optilt om te verplaatsen. Dat komt zelden voor, echt een momentopname. De kast ziet er verder helemaal mooi uit en ik vind het wel mooi dat er 5,25 bays inzitten. Qua design kan het mooi zijn als het er niet inzit, maar daar kan bijvoorbeeld een fancontroller in, en cardreader. Het enige dat de Corsair niet heeft tegenover andere moderne designkasten, is dat de voeding zichtbaar is. Dat niet erg is, maar dan zie je dus de kabels die eruit komen.

Wat ik verder begrepen heb, is dat de Evolv hetzelfde 'probleem' heeft als m'n huidige kast en dat de voorkant niet goed ruimte biedt om lucht in te laten.

...

• LostInNight
Luxicon schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:45:
[...]

Dankje en inderdaad, wie gaat de kast nou buigen. Het lijkt mij enkel iets om bij na te denken, als je de kasten optilt om te verplaatsen. Dat komt zelden voor, echt een momentopname. De kast ziet er verder helemaal mooi uit en ik vind het wel mooi dat er 5,25 bays inzitten. Qua design kan het mooi zijn als het er niet inzit, maar daar kan bijvoorbeeld een fancontroller in, en cardreader. Het enige dat de Corsair niet heeft tegenover andere moderne designkasten, is dat de voeding zichtbaar is. Dat niet erg is, maar dan zie je dus de kabels die eruit komen.

Wat ik verder begrepen heb, is dat de Evolv hetzelfde 'probleem' heeft als m'n huidige kast en dat de voorkant niet goed ruimte biedt om lucht in te laten.
Ik ben het eens met dat de voeding zichtbaar is, maar dit maakt het wel makkelijker om bij de voeding zelf te komen. En als je mooie kabels met een sleeve hebt, zie ik dit niet als een minpunt. Maar ik geef je gelijk, echter, tegen alles wat deze kast te bieden hebt, maakt het voor mij niet uit. Het optillen van de kast is trouwens ook geen probleem, het voelt solide aan en buigt niet. Dus daar hoef je niet bang voor te zijn!
Pagina: 1