Alles in 1 pakket weg, overstappen naar KPN Play

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 19:10
Ik wil mijn Alles in 1 pakket de deur uit doen omdat ik amper TV kijken en alleen mobiel bel. Mijn plan is om me te abonneren op KPN Play voor de TV zenders en een los internet pakket te pakken bij een nog te bepalen internetprovider.

Heeft iemand een soort van zelfde constructie en hoe is je ervaring hiermee. Of heeft er iemand een beter alternatief/idee?

Beste antwoord (via Poulske op 23-02-2016 15:37)

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 21:36
Binnenkort zal Play in HD zijn. HBO is een belangrijke toevoeging. Een losse abo kost al gauw 15 euro (bij kabelboer en co).

Kijk of op je adres glasvezel beschikbaar is. Anders ADSL of Kabel. Bij eerste is de grote vraag hoe snel internet is. En dat is niet onbelangrijk als je Play via wifi gaat kijken. Bij de tweede (Kabel) grote kans dat je Ziggo krijgt. Ziggo kan geen internetstroom van tv-stroom scheiden, dus krijg je tv 'gratis' bij. Ongecodeerde zenders in sd + npo zenders in hd. Internet is wel snel. Maar dan heb je zenders dubble: Play en Ziggo (behalve HBO dan).

Zodra Play in HD te bekijken is, heb je duidelijke meerwaarde.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 22:35
Hey dat is leuk.

Ik haak aan, zit er de laatste tijd over te denken om voor een internet only abbo te gaan, kijk echt nooit tv en vind 't zonde van m'n geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Het is een leuk idee, maar het is wel SD-kwaliteit voor 12 euro per jaar eerste jaar, daarna 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Ja ik zie nu dat het SD kwaliteit is, dat is wat minder. Eens kijken of er andere alternatieven zijn.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Olga2000
Binnenkort zal Play in HD zijn. HBO is een belangrijke toevoeging. Een losse abo kost al gauw 15 euro (bij kabelboer en co).

Kijk of op je adres glasvezel beschikbaar is. Anders ADSL of Kabel. Bij eerste is de grote vraag hoe snel internet is. En dat is niet onbelangrijk als je Play via wifi gaat kijken. Bij de tweede (Kabel) grote kans dat je Ziggo krijgt. Ziggo kan geen internetstroom van tv-stroom scheiden, dus krijg je tv 'gratis' bij. Ongecodeerde zenders in sd + npo zenders in hd. Internet is wel snel. Maar dan heb je zenders dubble: Play en Ziggo (behalve HBO dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Olga2000 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:37:

Heb je een bron van hoe je er bij komt dat Play in HD komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10 12:25

nexhil

BAM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poulske schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 14:10:
[...]

Heb je een bron van hoe je er bij komt dat Play in HD komt?
https://www.playvankpn.nl/nieuws.htm

crtl-f -> HD <enter>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 11:46
Wij hebben na onze verhuizing in mei ook geen tv abo meer, en alleen een 30/3 VDSL abo bij Telfort a 23 euro in de maand en een Netflix abonnement, daarnaast kijken we af en toe uitzending gemist. Tot nu toe bevalt dit prima, maar ik heb toevallig vorige week zitten kijken naar KPN play met name vanwege HBO. Helaas kan je het nu alleen kijken d.m.v. een android of iOS app, op dit moment zouden we dus alleen kunnen kijken via de Android tel van mijn vrouw. Aan de TV hangt een Win 10 PC en ik heb een WP 8.1 tel en eventueel een Win 8.1. tablet. Nu geven ze aan dat in 2016 ze kijken via de browser willen invoeren, als ze dat gaan doen voor GoT begint ga ik het misschien rond die tijd proberen. Het liefst zou ik echter een Win 10 App willen zien, maar als ik het forum zo doorlees zit dat er voorlopig niet aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Dank je wel. :)
Minneyar schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 14:18:
Wij hebben na onze verhuizing in mei ook geen tv abo meer, en alleen een 30/3 VDSL abo bij Telfort a 23 euro in de maand en een Netflix abonnement, daarnaast kijken we af en toe uitzending gemist. Tot nu toe bevalt dit prima, maar ik heb toevallig vorige week zitten kijken naar KPN play met name vanwege HBO. Helaas kan je het nu alleen kijken d.m.v. een android of iOS app, op dit moment zouden we dus alleen kunnen kijken via de Android tel van mijn vrouw. Aan de TV hangt een Win 10 PC en ik heb een WP 8.1 tel en eventueel een Win 8.1. tablet. Nu geven ze aan dat in 2016 ze kijken via de browser willen invoeren, als ze dat gaan doen voor GoT begint ga ik het misschien rond die tijd proberen. Het liefst zou ik echter een Win 10 App willen zien, maar als ik het forum zo doorlees zit dat er voorlopig niet aan te komen.
Als je een Chromecast hebt, kun je het vanaf je tablet/mobiel zo op je TV casten. Ik heb zelf een Smart TV met Android dus daar zit dat ingebouwd.

Edit: Ik lees nu pas dat je een Windows Mobile hebt. Is het dan niet handiger om ergens goedkoop een Android telefoon of tablet op de kop te tikken? Het is tenslotte alleen maar om te casten.

[ Voor 7% gewijzigd door Poulske op 23-02-2016 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 11:46
Poulske schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:15:
[...]

Dank je wel. :)

[...]

Als je een Chromecast hebt, kun je het vanaf je tablet/mobiel zo op je TV casten. Ik heb zelf een Smart TV met Android dus daar zit dat ingebouwd.

Edit: Ik lees nu pas dat je een Windows Mobile hebt. Is het dan niet handiger om ergens goedkoop een Android telefoon of tablet op de kop te tikken? Het is tenslotte alleen maar om te casten.
Dat zou kunnen, dan moet ik ook nog een Chromecast kopen (mijn TV is nog dom), en slingert er nog een apparaat rond. Dat vind ik het niet waard. Zoals ik al zei de combinatie Netflix en uitzending gemist is tot nu toe voldoende. Ik kijk wel verder als KPN play via de browser ook werkt, ze geven aan dat dit jaar in te voeren. Ondertussen hoop ik dat ze wakker worden en beseffen dat als ze willen concurreren met Netflix e.d., een Windows 10 app een plus is :P.

Kijk ik kan mij voorstellen dat het niet de moeite loont om een WP 8 app te bouwen, al blijven ze stug verwijzen naar V.S. marktcijfers, terwijl die in Europa hoger zijn 8)7. Maar windows 10 heeft toch een behoorlijk marktaandeel ondertussen en blijft groeien, op PC's/laptops dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Minneyar schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:30:
[...]

Dat zou kunnen, dan moet ik ook nog een Chromecast kopen (mijn TV is nog dom), en slingert er nog een apparaat rond. Dat vind ik het niet waard. Zoals ik al zei de combinatie Netflix en uitzending gemist is tot nu toe voldoende. Ik kijk wel verder als KPN play via de browser ook werkt, ze geven aan dat dit jaar in te voeren. Ondertussen hoop ik dat ze wakker worden en beseffen dat als ze willen concurreren met Netflix e.d., een Windows 10 app een plus is :P.

Kijk ik kan mij voorstellen dat het niet de moeite loont om een WP 8 app te bouwen, al blijven ze stug verwijzen naar V.S. marktcijfers, terwijl die in Europa hoger zijn 8)7. Maar windows 10 heeft toch een behoorlijk marktaandeel ondertussen en blijft groeien, op PC's/laptops dan.
Aah ja, ik snap je redenen. Apart ook dat Windows Mobile niet kan casten maar IOS wel. Maar als HD is doorgevoerd is Play perfect. Nu alleen nog even kijken naar een goeie internetverbinding.

Edit: Was even aan het kijken bij Fiber, en daar kost TV bij je internet 10 euro per maand meer. Dat is nog steeds 5 euro goedkoper als Play.

[ Voor 8% gewijzigd door Poulske op 23-02-2016 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
Poulske schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:37:
[...]

Aah ja, ik snap je redenen. Apart ook dat Windows Mobile niet kan casten maar IOS wel. Maar als HD is doorgevoerd is Play perfect. Nu alleen nog even kijken naar een goeie internetverbinding.

Edit: Was even aan het kijken bij Fiber, en daar kost TV bij je internet 10 euro per maand meer. Dat is nog steeds 5 euro goedkoper als Play.
Waarschijnlijk zonder HBO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Ja klopt, maar ik kijk amper naar HBO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:54
Sinds de HD update werkt het goed moet ik zeggen, inmiddels een aantal keren lang tv gekeken. Nu nog een webversie en het terug kijken van opnames in HD
Pagina: 1