Een iPad Pro om (o.a.) te leren tekenen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Hi,

Ik ben al een tijdje in de markt voor een nieuwe tablet. Nu heb ik mij een tijd lang voornamelijk gefocused op 9/10'' tablets in de vorm van een Samsung Galaxy Tab S2 & iPad Air 2, maar na verschillende tablets te hebben vastgehouden moet ik zeggen dat de iPad Pro mij ook wel erg aansprak.

Wat ik - hoofdzakelijk - doe met een tablet:
- Video's kijken (veel video's! YouTube, Netflix etc.)
- Muziek luisteren (Spotify)
- Kranten & ebooks lezen
- Reddit
- Games (Hearthstone vooral)

Wat ik nog niet doe maar wel heel graag wil doen: tekenen. Ik ben vrij vaardig met Photoshop en andere Adobe programma's, maar ik heb nooit de stap gewaagd om een tekentablet te kopen en echt werk te maken van mijn tekenskills (die momenteel nog vrij afwezig zijn ;) ). Ik dacht dus zelf om 2 vliegen in 1 klap te kunnen slaan door mijn tabletwens en tekenwens te combineren in de vorm van een iPad Pro. De vraag is: in hoeverre kun je jezelf leren tekenen op een iPad Pro?

Ik weet dat er veel teken & designapps zijn, en dat de Apple Pencil behoorlijk werkt als tekentool. Verder wil ik heel graag tekenen als nieuwe hobby starten, daar ik sinds kort ook veel vrije tijd heb. Zijn er hier iPad Pro users die hun licht kunnen laten schijnen over mijn vraag? Ik ben heel benieuwd of de iPad Pro een apparaat is wat geschikt is om te leren tekenen.

Dat de iPad voldoet aan de andere bovenstaande dingen die ik veel doe met een tablet, dat geloof ik verder wel. Uit reviews blijkt wel dat de Pro perfect is voor video's, en het lezen van kranten/tijdschriften/boeken.

Alvast dank voor een reactie!

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:52

talin

ES-MA

wellicht wat Youtube filmpjes bekijken?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:10
Als Pro bezitter kan ik vertellen dat ik niet kon tekenen en sinds ik een Pro heb nog steeds niet. Er zijn bij mijn weten geen "beginner-apps" om het tekenen onder de knie te krijgen; Als je dus nog nooit digitaal getekend hebt, op welke wijze dan ook, val je dus in het diepe (al zijn sommige apps natuurlijk minder uitgebreid als professionele apps voor OSX of Windows).

Ik heb echter bijna geen seconde spijt gehad van de aanschaf van de Pro, lezen van documenten (PDF), gebruik media (o.a. Netflix) is een verademing t.o.v. mijn vorige 10 inch tablet.

Is budget en grootte echter een issue, wacht ook eens op de Ipad Air 3, wellicht ook ondersteuning van de Apple Pen, dus compatibel met de tekenapps die nu speciaal massaal uitkomen (of worden aangepast) voor de Ipad Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Ik heb al wat filmpjes bekeken :)
Goosebirdy schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:37:
Als Pro bezitter kan ik vertellen dat ik niet kon tekenen en sinds ik een Pro heb nog steeds niet. Er zijn bij mijn weten geen "beginner-apps" om het tekenen onder de knie te krijgen; Als je dus nog nooit digitaal getekend hebt, op welke wijze dan ook, val je dus in het diepe (al zijn sommige apps natuurlijk minder uitgebreid als professionele apps voor OSX of Windows).

Ik heb echter bijna geen seconde spijt gehad van de aanschaf van de Pro, lezen van documenten (PDF), gebruik media (o.a. Netflix) is een verademing t.o.v. mijn vorige 10 inch tablet.

Is budget en grootte echter een issue, wacht ook eens op de Ipad Air 3, wellicht ook ondersteuning van de Apple Pen, dus compatibel met de tekenapps die nu speciaal massaal uitkomen (of worden aangepast) voor de Ipad Pro.
Dank voor je reactie! Ik weet dat de iPad Air 3 snel komt, maar ik vind de grootte van de Pro juist wel fijn. Het enige waar ik nog mee zit (ultieme firstworldproblem) is of het niet irritant is als je in bed iets wilt kijken. Misschien istie dan toch wat te groot.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cranebird
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-06 21:12
Ik ga vermoedelijk de iPad Pro aanschaffen ter ondersteuning van interface design. Maar ook gewoon tekenen wil ik weer oppikken. Op een iPad Air en een Jot Pro is dit in ieder geval niet lekker (genoeg), en ik ben zwaar onder de indruk van alle video's die rondzwerven over de Apple Pencil. En ook Procreate is een topper, trouwens.

Ik wacht echter wel even de iPad Air 3 af. Heel misschien heeft deze ook Pencil ondersteuning (doch mijn buikgevoel zegt van niet; dat ze dat echt een Pro feature houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
cranebird schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:36:
Ik ga vermoedelijk de iPad Pro aanschaffen ter ondersteuning van interface design. Maar ook gewoon tekenen wil ik weer oppikken. Op een iPad Air en een Jot Pro is dit in ieder geval niet lekker (genoeg), en ik ben zwaar onder de indruk van alle video's die rondzwerven over de Apple Pencil. En ook Procreate is een topper, trouwens.

Ik wacht echter wel even de iPad Air 3 af. Heel misschien heeft deze ook Pencil ondersteuning (doch mijn buikgevoel zegt van niet; dat ze dat echt een Pro feature houden).
Toch lijkt de iPad Air 3 mij te klein (er vanuit gaande dat die even groot wordt als de Air 2) voor tekenen. Dan is een Pro toch wel perfect qua vormfactor.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cranebird
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-06 21:12
Las Vegas schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 20:24:
[...]
Toch lijkt de iPad Air 3 mij te klein (er vanuit gaande dat die even groot wordt als de Air 2) voor tekenen. Dan is een Pro toch wel perfect qua vormfactor.
Mee eens, het zal de Pro wel worden. Maar ik wacht voor de zekerheid de 3 nog even af (ook om te kijken welke andere nieuwe functionaliteiten die gaat krijgen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:10
Las Vegas schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:27:
Het enige waar ik nog mee zit (ultieme firstworldproblem) is of het niet irritant is als je in bed iets wilt kijken. Misschien istie dan toch wat te groot.
Ik ben 1 dag ziek geweest, die dag heb ik wat gebruik gemaakt van de Ipad Pro in bed, zowel om mails te beantwoorden (direct op Ipad, zonder gebruik van extra keyboard) als om media te bekijken. Voor beiden vond ik wel een manier dat ik het niet te groot / zwaar vond. Ik was die dag wel alleen. Normaliter gaat er nooit een Ipad o.i.d. mee naar bed; dat vindt de vrouw des huizes niet zo fijn; zelfs met gedimd licht is het nog een behoorlijke lichtbron.
Dus gebruik in bed gaat prima als je er eenmaal aan gewend bent (te zwaar om recht boven je hoofd te houden, maar dat vond ik met Nexus 7 ook geen fijne houding).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Dankjulliewel, ik ga morgen een iPad Pro aanschaffen denk ik :)

Tesla M3LR '21

Pagina: 1