auto sub advies nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22
hey mensen ik heb wat auto sub advies nodig..

ik ben erg benieuwd naar wat jullie een goede 10 inch sub vinden voor een redlijke prijs... 300 piek max had ik in gedachten..

ik had zelf in gedachten rockford maar das net iets duurder en daar is niet iedereen enthousiast over.. weet er verder mischien iemand wat fatsoenlijke webwinkels of goede gewone winkels in de buurt van eindhoven.. snel en remco ken ik al. snel = te duur... remco heeft nooit geen kont op voorraad

ok thx :)

mollie

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
speakerland

Waarschijnlijk kan jehier wel een mooie woofer vinden!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 17:19

JT

VETAK y0

!JBL

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik zie geen enkel bezwaar in het merk, wat je in gedachten hebt. De budget serie van Rockford, in jouw gedachten rond de 350 pieken, is zeker niet slecht. Daarmee kan je in een 20-25 liter behuizing (of whatever je leverancier je verteld) een behoorlijk resultaat neerzetten.

Je budget is redelijk beperkt. Zet alsjeblieft je beweegredenen daarvoor neer, zodat een eventuele reactie richting budget beter onderbouwt kan worden...

• mollie
alvast bedankt voor de replys!

hmm waarom maar 300 piek. moeilijke vraag maar het komt ongeveer neer op .. het moet redelijk klinken maar het hoeft niet super te zijn(ik heb subs van 600 piek per stuk gehoord en dat vind ik het niet echt waard). verder denk ik als ik een dure sub koop dat mn versterker het niet trekt.ik heb nl nog 2*75 over om te bruggen,een nieuwe versterker zit er niet in want deze is pas een paar maanden oud.verder wil ik nog langer dat mn vriendin mee durft te rijden in de auto ;) ze vind het nu al niet echt ok en ik ben in de stad erg netje met mn geluid(al zeg ik het zelf ;) )
verder komt de vakantie er aan en ik ben bang dat dat ook weer aardig wat zal gaan kosten .. en als laatste ik ben nog maar een studentje en die willen alles hetliefste gratis ;) hehe

wat me bij rockford zo tegen staat is dat de amerikanen $69 voor de goedkoopste sub betalen terwijl ik daar 375 voor neer zou moeten tellen. het lijkt me dan logisch een europees merk te kopen zoals bijvoorbeeld magnat ..zelfde prijs = betere woofer lijkt me maar als dat niet zo is hoor ik het graag

een 10 inch jbl sub kost 300 maar mij werd verteld dat jbl subs goed zijn maar dat die meer op kwaliteit gericht zijn dan op hard spelen

ik hoop dat ik nog wat feedback krijg :)
alvast bedankt

mollie

• Raymond
een 10 inch jbl sub kost 300 maar mij werd verteld dat jbl subs goed zijn maar dat die meer op kwaliteit gericht zijn dan op hard spelen
hmm, iig eerlijk :)

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik kan je verzekeren, dat een Rockford uit de budget klasse je needs prima vervult. Met 2x75 brugbaar heb je echt wel plenty over voor een stevig stukje laag. Daar heb je geen 600 voor nodig of zo.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 17:19

JT

VETAK y0

Op vrijdag 22 juni 2001 10:45 schreef Lampje het volgende:

[..]

hmm, iig eerlijk :)
Um, die dingen hebben een gevoeligheid die begint bij de 90 Db en icm met die x75 gebrugd GAAT DAT HARD GENOEG !!!!!!

Dus ik zou dan voor kwaliteit kiezen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

Op vrijdag 22 juni 2001 01:08 schreef Lampje het volgende:
speakerland

Waarschijnlijk kan jehier wel een mooie woofer vinden!
Speakerland is uberhaupt voor iedereen een aanrader die iets met speakers bezig is.. echt aardige mensen goede, prijzen /hulp...

en neej ik heb geen aandelen.. gewoon tevreden klant :)

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

• mollie
speakerland ziet er ok uit maar ik heb liever een bekend merk speaker...

ik bump de post weer ff omhoog ;)

mollie

Verwijderd

Ik heb hier een Altec Lansing sub in een kistje, gekoppeld aan een Phoenix Gold versterker (4x75 watt i guess, 2 kanalen gebrugd), klinkt op zich erg lekker. Alleen jammer dat mij auto te veel meetrilt.

Heeft iemand hier ervaringen met het merk Altec? Ik heb m gekregen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik voorheen het merk niet kende, alleen van de compu-speakertjes.

Verwijderd

Hallo,

Pioneer Woofers zijn van erg goeie kwaliteit en leveren een prima sound!

De TS-W1200C (+-340) is net iets boven de prijsklasse die je zoekt helaas maar de TS-W303C(+-150) is ook echt geen slechte koop met zijn 160watt RMS en 500watt max!

Ook de Kenwood KFC-WS303 (+-230) is geen slechte woofer ziet er ook netjes uit maar als je het je kan veroorloven zou ik persoonlijk voor de pioneer W1200c gaan.

Heb alle zowel de duurdere Pioneer als de Kenwood in praktijk meegemaakt bij mijn vorige werkgever (carhifi zaak) en met een beetje versterker jaag je zo je vriendin uit je auto als je der zat bent >:)

Nog een niet onbelangrijke tip koop watvoor speaker je ook uitkiest en wel een rooster bij en monteer die voor je speaker anders wordt het geheid :'( als je keer boodschappen gaat doen.

Suc6 ermee

• Raymond
speakerland ziet er ok uit maar ik heb liever een bekend merk speaker...
ahum: Die vifa woofers ZIJN bekende woofers!!. Sterker nog: Sommige merken car audio verkopen juist die vifa woofers onder hun eigen merknaam voor het dubbele bedrag. En ze komen ermee weg, puur omdat een caraudio dude gewend is aan astronomische prijzen.

Als je contact opneemt met speakerland, kan Ruud je vast wel vertellen welke caraudio merken Vifa woofers onder hun eigen merknaam verkopen....

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 12:12

CORVETTE

---- American V8 ---

Ik heb een Infinity kappa sub in de auto liggen en het ding klinkt verdraait goed.

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

• Holyjoe
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:55
Op maandag 25 juni 2001 00:55 schreef CORVETTE het volgende:
Ik heb een Infinity kappa sub in de auto liggen en het ding klinkt verdraait goed.
Welke SUb heb jij van Infinity ???? En wat voor versterker heb je erop aangesloten ??? Ik ben zelf namelijk ook op zoek naar een Subje en ben over Infinity speakers wel heel goed te spreken (zelf een Kappa, 6x19" ovaal en een 2 weg compo Reference setje) ... dus ben benieuwd naar wat anderen met Infinity doen en wat hun ervaringen daarmee zijn ... :)

Alvast bedankt ...

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Tja, ik ben zelf best te spreken over Magnat, heb er zelf 2x Magnat XTC 1200's inliggen, en dat beukt best wel, terwijl ik nu nog niet eens op vol vermogen draai, en ze nog niet in de goede behuizing zitten.

Wil jij trouwens sub's met behuizing of bouw je die zelf?

als je de behuizing zelf bouwt, ga dan eens luisteren naar de Magnat's XTC 1000 (10")

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• mollie
behuizing bouwen we zelf :) dan past ie ook het beste in de kofferbak en houd ik maximaal ruimte over(kratje bier moet er toch nog wel in kunnen ;) )

Nou heb ik al een paar suggesties gehad... jbl ,speakerland , magnat , infinity, lantec maar waar kan ik het beste naar dit spul gaan kijken/luisteren?? ik woon in eindhoven en het lijkt erop dat alle leuke zaken(lees niet al te durr) niet echt in de buurt zitten ..

die magnat btw dat zijn dubber spoels subs of niet?? en wat heb je voor 1 zon 12 inch betaald??

ok alvast bedankt :)

mollie

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
http://www.magnat.nl/magnat/magnat-car/xtc.htm voor info over de xtc's

ik heb 299,-- p/s betaald. (voor de 12")

systeem

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Kep nog wel een Witec (bij Ron de Vries gehaald) 15" liggen. Voor FL 25,- is ie van jou...

• memphis
  • Laatst online: 00:36

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Caliber vind ik kwalitatief een goed merk maar als de kast niet juist is gaat ie kapot. De prijzen vallen ook mee, zie www.caliber.nl

Ik heb zelf na wat opblazingen Pyle woofers, zijn iets minder strak maar lijken het wel te overleven. En ze zijn nog goedkoop ook. Moet je eens een dagje gaan shoppen bij Correct in Rotterdam, dan kom je ze allemaal tegen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• CORVETTE
  • Laatst online: 01-07 12:12

CORVETTE

---- American V8 ---

Het is de volgende sub : http://www.infinitysystems.com/caraudio/product.asp?ProdId='KAPPA100%2E1SE'&Ser=KAP&Cat=SUB Deze hangt gecrossed aan een Alpine 2x180 watt versterker ( type weet ik niet precies; is ook al wat ouder ). Daarbij heb ik nog zo'n Alpine versterker met daaraan 2x alpine speakers. Alles aangestuurd d.m.v. een alpine radio + 6 cd wisselaar. En ik moet zeggen dat het wel oke klinkt allemaal. :)

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

• p@dd0
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-07 19:03

p@dd0

psychonaut

Omdat jouw versterker zo "licht" is zou ik gewoon een licht subje met een goede respons nemen.
Mtx heeft daarvoor de 4000 serie ontworpen.
Voor jouw geval zal dat de Mtx Thunder T4104 zijn, een 10" woofer van mtx.
Afbeeldingslocatie: http://www.mtxaudio.com/caraudio/images/sub4000.jpg
Specs zijn HIER te vinden.
Dan kan je gelijk wat gaan rekenen voor de kist.
Subje heb je al rond de 2 honderd piek.

Amantes amentes
--
Be inspired!

• mollie
nah ja licht... het is dus een magnat traxx 600 ... ik heb mensen er best ok dingen over horen zeggen maar met de kist die ik nu heb vind ik het allemaal een beetje tegenvallen... 2*75 is dus rms ..2*150 piek..

die mtx ziet er wel leuk uit :) maareh is die conus van papier want daar eb ik niet zon goede ervaringen mee :(

in ieder geval bedankt dat het topic zo lekker loopt :)

mollie

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Huh?

Magnat Traxx 600
.
frequency (hz.) 5 - 100.000 (-3db)
max. power (4 ohm) 4x150 / 2x400 w
distortion < 0.02%
channels 4/3/2

of ben ik nou gek?

systeem

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Papieren conussen zijn geen probleem, zolang ze maar goed bewerkt zijn.

• mollie
hey zion :) je bent niet gek maar die 4*150 is piek....(neem ik aan) daarvan heb ik al 2 kanalen in gebruik voor mn 9*6enen dus houd ik 2*150 over ... volgens mij was dat 2*75 rms... die 2*400 snap ik niet helemaal ... je kan met bruggen toch niet boven het vermogen van de kanalen afzonderlijk komen ???

ik ga em dus 3 kanaals draaien

mollie

• p@dd0

p@dd0

psychonaut

Op woensdag 27 juni 2001 00:38 schreef mollie het volgende:
hey zion :) je bent niet gek maar die 4*150 is piek....(neem ik aan) daarvan heb ik al 2 kanalen in gebruik voor mn 9*6enen dus houd ik 2*150 over ... volgens mij was dat 2*75 rms... die 2*400 snap ik niet helemaal ... je kan met bruggen toch niet boven het vermogen van de kanalen afzonderlijk komen ???

ik ga em dus 3 kanaals draaien

mollie
Ja en nee, ff heel simpel uit gelegd, door een versterker te bruggen "ziet" de versterker een andere impendantie dan in niet gebrugde toestand.
Hierdoor kan het gebrugde vermogen boven het dubbele niet gebrugde vermogen uit komen.

Amantes amentes
--
Be inspired!

• p@dd0

p@dd0

psychonaut

* p@dd0 heeft dus nu zijn eerste dubbel post |:(

Amantes amentes
--
Be inspired!

• reapher
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

Ik weet in ieder geval dat de wat duurder magnat subs extreem hard gaan, een tikkie harder dan de alphines, pioneers en kenwoods. Nu weet ik niet wat de goedkope doen? heb ik nog nooit gehoord.

rockford is ook zeer goed

Click hier niet

Pagina: 1