Dagelijks lang parkeren op terrein welkoop / karwei?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-09 14:30

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Topicstarter
Om benzinekosten te besparen wil ik mijn auto halverwege mijn woon-werk (stage) route parkeren om met de bus (studenten OV) verder te reizen.

Vanuit mijn dorp is er geen normale verbinding mogelijk met deze bus (1:20 reistijd op een afstand van 23km met 2 overstappen).

Het is makkelijk om met de auto de helft van de rit te doen en dan die te parkeren om het laatste stuk van ruim 10km met de bus te doen.

Nu is mijn vraag, mag je parkeren op het parkeerterrein van (in dit geval) de welkoop en karwei (Heerenveen). Het is er nooit vol en er staan geen verbods of gebods borden over parkeerduur of alleen parkeren winkel oid. voor zover ik weet en op streetview kan zien.

Voor de duidelijkheid streetview: https://www.google.nl/map...e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

Achter de lantaarnpaal links zit de bushalte. De andere halte is aan de overkant van de weg rechts direct na de zijweg van rechts. Het betreffende parkeerterrein is die direct links van de bushalte bij de Karwei. Dit is het terrein wat het verst bij de ingang weg zit en nooit vol is.

Zoals op de foto te zien staan er geen borden bij de ingang van het parkeerterrein met wat voor gebod of verbod dan ook.

Zouden ze er een probleem van maken als ik daar elke dag van 8 tot 5 sta? En hoe groot is de kans op een boete? Ik bedoel, dat zou meteen alle besparingen van benzine te niet doen dus..

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:34
Ik zie geen indicatie "Eigen terrein" of enige verwijzing naar betaald parkeren of een maximale duur ervan.
Als een collega sporadisch eens meerijdt naar een klant, maar niet uit de buurt komt, doen we dit ook wel eens en ontmoeten we op een centraal punt, in dit geval een crematorium.

Zet hem gewoon netjes neer en zolang de parkeerplaats niet overvol is (de ruimte lijkt wat beperkt) zou ik het gewoon doen. Mocht je wel echt de ruimte beperken dan zou ik het niet doen, niet alleen vanwege "moreel" maar ook omdat je niet weet wat voor bedrijfsleider erin zit ;)

[ Voor 19% gewijzigd door internetinfo op 23-02-2016 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Het lijkt mij gewoon openbare weg waar je mag parkeren. Leuk zal men het niet vinden maar waarschijnlijk kan men er erg weinig aan doen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:23
Ik parkeer daar vaak zelf ook als ik moet carpoolen met een collega uit Sneek.

Nooit iets over gehoord of van gemerkt.
Dus wie weet zie ik je daar binnenkort :)

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:47
Parkeren op prive terrein is in zo'n geval is nogal lomp. Wellicht dat het meevalt als je er niet op de echt drukke dagen (zaterdag?) staat.

Een boete zal je niet zomaar oplopen. Bij zo'n winkel los je dat ook gewoon heel anders op: men neme een vorkheftruck en zet een pallet met een paar ton meuk 2cm links ernaast, 2cm rechts ernaast en in het parkeervak er tegenover. Vervolgens zet je er een camera op om een bestuurder een uur lang cm voor cm uit te proberen te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Topicstarter
internetinfo schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:23:
Ik zie geen indicatie "Eigen terrein" of enige verwijzing naar betaald parkeren of een maximale duur ervan.
Als een collega sporadisch eens meerijdt naar een klant, maar niet uit de buurt komt, doen we dit ook wel eens en ontmoeten we op een centraal punt, in dit geval een crematorium.

Zet hem gewoon netjes neer en zolang de parkeerplaats niet overvol is (de ruimte lijkt wat beperkt) zou ik het gewoon doen. Mocht je wel echt de ruimte beperken dan zou ik het niet doen, niet alleen vanwege "moreel" maar ook omdat je niet weet wat voor bedrijfsleider erin zit ;)
Het lijkt beperkt ja maar om de hoek van de linker zijstraat zit de rest va het parkeerterrein wat nog 3x zo groot is als dit.

Crematorium, creatief :)
Razenko schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:25:
Ik parkeer daar vaak zelf ook als ik moet carpoolen met een collega uit Sneek.

Nooit iets over gehoord of van gemerkt.
Dus wie weet zie ik je daar binnenkort :)
Ha gezellig :D Ik stap om 8:54 in de bus dus.. Denk dat je dan al weg bent. Wij werken van 9 - 9:30 tot 17 - 17:30.

[ Voor 18% gewijzigd door Imprezzion op 23-02-2016 10:29 ]

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:12
Voor die laatste 10 km ga je nog overstappen van je eigen auto naar OV? Is dat de moeite nog wel waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Invisible_man schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:27:
Voor die laatste 10 km ga je nog overstappen van je eigen auto naar OV? Is dat de moeite nog wel waard?
(autotype onbekend), maar zeg dat het dagelijks iets minder dan twee liter brandstof scheelt, keer 20 dagen school, is toch zo'n 40 euro per maand. Voor een student kan ik me voorstellen dat dat de moeite is om dan het laatste stukje (wat ook nog sneller is waarschijnlijk) de bus te nemen.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Topicstarter
Invisible_man schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:27:
Of ik rij €110 per maand aan benzine (van 4 weken in een maand uit gegaan) of €70. Nou geef mij dan die €40 maar gewoon hoor. OV kaart heb ik niet voor niets alleen de verbinding vanuit Gorredijk naar Joure is met het OV zelf onmogelijk want geen bus uit Gorredijk sluit aan op die van Joure. Ik moet dus eerst naar Drachten en vanuit daar weer naar Heerenveen en dan naar Joure..

Krijg helaas geen vergoeding dus ja..

@ hierboven, klopt. Je berekening klopt aardig.

Ik rijd overigens een 100NX 1.6. Motor is niet bepaald standaard en de auto ook niet. Gemiddeld verbruik ligt op ~1:12 als ik rustig aan doe.

Het was ook niet mijn idee om op 23km een stage te krijgen maar had geen andere keus. Het was of dit of volgend jaar pas PvB doen. En dit bedrijf is verder geweldig.

[ Voor 22% gewijzigd door Imprezzion op 23-02-2016 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hou er wel rekening mee, in sommige steden, dat het aantal parkeerplekken per pand is vastgelegd in de wet. Je huurt x vierkante meter kantoor-oppervlak en krijgt hierbij y aantal parkeerplekken voor specifiek gebruik. Hierdoor staat het de "eigenaar" van het pand en dus de belendende parkeerplekken vrij om hier stappen tegen te ondernenem bij misbruik zoals particulier wegslepen.

Nou zal dit wel meevallen in een buitenplek zoals Heerenveen Industrie maar persoonlijk zou ik het niet heel netjes vinden als je weet wat sommige parkeerplekken kosten in de wat dichter bevolkte gebieden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:47
Waarom koop je geen brommer oid. Kosteneffectieve en praktische oplossing voor dit soort afstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:23
Als je op de parkeerplekken naast de welkoop je auto neer zet is er niks aan de hand. Normaal gesproken is het daar hartstikke rustig. Alleen op een zaterdag met een bepaalde actie wil het wel eens vol staan.

Tja, gorredijk en de bus, geen fijne combi. Vriendin gaat elke week die kant op vanuit oudeschoot, maar dat is ook een verbinding om te huilen.

(Gaat de bus trouwens niet langs de McDonald's? Je zou daar eventueel kunnen parkeren)

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Topicstarter
Rukapul schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:33:
Waarom koop je geen brommer oid. Kosteneffectieve en praktische oplossing voor dit soort afstanden.
Net verkocht half jaar geleden onder het mom van ''gebruik hem toch nooit meer'' 8)7 8)7

R.I.P. Speedfight 2 Iron X limited edition..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat klinkt een beetje als de situatie bij de IKEA in Haarlem waar ook veel mensen hun auto parkeren (gratis op IKEA-terrein) en vervolgens de trein nemen.

Enigszins lomp maar niet illegaal.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Imprezzion schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:34:
[...]

Net verkocht half jaar geleden onder het mom van ''gebruik hem toch nooit meer'' 8)7 8)7

R.I.P. Speedfight 2 Iron X limited edition..
[A] Peugeot SpeedFight 2 (2005) ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Topicstarter
Razenko schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:33:
Als je op de parkeerplekken naast de welkoop je auto neer zet is er niks aan de hand. Normaal gesproken is het daar hartstikke rustig. Alleen op een zaterdag met een bepaalde actie wil het wel eens vol staan.

Tja, gorredijk en de bus, geen fijne combi. Vriendin gaat elke week die kant op vanuit oudeschoot, maar dat is ook een verbinding om te huilen.

(Gaat de bus trouwens niet langs de McDonald's? Je zou daar eventueel kunnen parkeren)
Nee helaas niet :( Ik moet lijn 98 hebben en die rijd Heerenveen, Busstation, Heerenveen, Schans, Heerenveen, Motel, Heerenveen, Haskeruitgang, Heerenveen, Trekschuit, Nijehaske, Nijehaske en dan verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Yuri
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-09 18:29
Bij motel dat is in de buurt van Haje hotel daar kun je hem eventueel ook kwijt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:34:
Dat klinkt een beetje als de situatie bij de IKEA in Haarlem waar ook veel mensen hun auto parkeren (gratis op IKEA-terrein) en vervolgens de trein nemen.

Enigszins lomp maar niet illegaal.
Je auto kan worden weggesleept. Leesvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Je kan natuurlijk ook binnen stappen en het gewoon vragen. Vroeger was het bij de Ikea in Utrecht de gewoonste zaak van de wereld. Ik kan me niet voorstellen dat iemand er een probleem mee heeft als de parkeerplaats toch niet gebruikt wordt.

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:44

BLN

De reacties van "lomp" "niet echt netjes" en dergelijke vind ik nogal overtrokken. De locatie zoals aangewezen is voor zover bekend openbaar terrein. De TS betaald wegenbelasting. Daarme mag je overal in Nederland, zolang als dat door de wegbeheerder wordt toegestaan je auto neerzetten. Voor jouw deur als dat openbare parkeerplekken zijn, maar dus ook op een industrieterrein.

If it ain't broken, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 13:46

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

BLN schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 21:40:
De reacties van "lomp" "niet echt netjes" en dergelijke vind ik nogal overtrokken. De locatie zoals aangewezen is voor zover bekend openbaar terrein. De TS betaald wegenbelasting. Daarme mag je overal in Nederland, zolang als dat door de wegbeheerder wordt toegestaan je auto neerzetten. Voor jouw deur als dat openbare parkeerplekken zijn, maar dus ook op een industrieterrein.
Inderdaad. Op Streetview zijn er geen beperkingen te zien ("Eigen terrein", "Alleen voor bezoekers", etc), dus mag je er vanuit gaan dat het gewoon openbaar terrein is waar iedereen mag parkeren.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Deveon schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 18:05:
Je kan natuurlijk ook binnen stappen en het gewoon vragen. Vroeger was het bij de Ikea in Utrecht de gewoonste zaak van de wereld. Ik kan me niet voorstellen dat iemand er een probleem mee heeft als de parkeerplaats toch niet gebruikt wordt.
Ik wou net zeggen, vraag gewoon naar de filiaalmanager en leg je situatie uit.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

BLN schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 21:40:
Nou, ik vind het wel lomp en niet netjes als je regelmatig gebruik maakt van parkeerplekken die op privé grond staan en niet door gemeente of overheid is aangelegd.

Ja, het mag, zolang er geen verboden toegang of slagboom staat, maar het is natuurlijk niet waarvoor de eigenaar van die grond de parkeerplaats voor bedoeld heeft.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Je hebt daar 4 terreinen binnen loopafstand, die door de weeks zo goed als leeg zijn. Praxis, Welkoop, Karwij en de Gamma. Wissel het wat af zou ik zeggen.
Het is ook niet zo dat er andere openbare parkeerplaatsen zijn daar in de buurt. Er staan daar ook regelmatig auto's buiten winkeltijden.
En anders idd. even voorleggen bij de filiaal managers.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123RR
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-03-2024
TKroon schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:30:
[...]

Voor een student kan ik me voorstellen dat dat de moeite is om dan het laatste stukje (wat ook nog sneller is waarschijnlijk) de bus te nemen.
Rijden de bussen in Friesland harder dan in (de rest van) Nederland? >:)
Pagina: 1