Windows 10 - Map in root van C: "9495687342849" = 17 Gig ??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:15
Sinds een tijdje heb ik een eigenaardige map op mijn G staan: 9495687342849
Deze map telt 4 submappen met allevier een even eigenaardige 'cijfer'naam.

Gegevens:

SSD van 126 Gig op (windows-zelf = 42 Gig - schijfgebruik: 78 Gig)
- Submap 1867296850801 bevat mappen Microsoft en regid.1991-06.com.microsoft
- Submap 1871359643747 bevat mappen Apppatch, Boot, Branding, Cursors, Devicesflow, ... 41 mappen met ook een System en System32

Omdat ze nogal wat plaats innam wilde ik ze deleten, maar dit lukt niet.

Wat ik al probeerde:
- Verwijderen vanuit windows: u moet administratorrechten hebben - doorgaan? ja > niet gemachtigd, ik moet Trustedinstallers toelating hebben om wijzigingen aan te brengen.
- verwijderen met Knoppix-dvd: the operation was completed with errors - error removing file: operation not supported - dit wordt bij alle (?) bestanden herhaald
(Knoppix: op eek keer al haalde hij blijkbaar wel wat weg want bij het rebooten in Windows en het opstarten van Corel WP, coreldraw gaf hij fouten en moest ik het programma terug installeren.)

Vraag: is dit een normale situatie? Doe ik er wat aan (zo ja: wat?) - want voor de rest werkt mijn systeem zoals het hoort...

ps: Ik kan van alles proberen: 'k heb toch enkele klonen liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gokje; een oude upgrade-directory of de previous version van jouw upgrade-traject?

Heb je Windows 10 kaal geinstalleerd of heb je een upgrade gedaan vanaf Windows 7/8 ?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
Een jaar geleden van de 8 naar de 10 gegaan - 'k heb het idee dat die map er gekomen is nà de laatste (grote) update van de 10, nu een week of 3/4 geleden. (maar 'k kan er ook fout mee zijn)

Hoe krijg ik 'dat ding' weg ~ of is ze nog nodig?

[ Voor 22% gewijzigd door passer op 23-02-2016 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

passer schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:56:
Een jaar geleden van de 8 naar de 10 gegaan - 'k heb het idee dat die map er gekomen is nà de laatste (grote) update van de 10, nu een week of 3/4 geleden.
Dus? Even disk-cleanup draaien incl. verwijderen van previous versions etc. en dan ben je er waarschijnlijk wel vanaf ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
Toch nog een vraagje: als die map verwijderd is, dan moet ik idd mijn Corelapp terug gaan installeren? Want mijn oudste kloon zitten ook die 'nummermappen' ... ook al...

Toch maar geprobeerd, en bij disk cleanup ook Systeembestanden opschonen laten uitvoeren, maar dit brengt geen soelaas: de map blijft mooi staan.
Ook geprobeerd vanuit prompt (administrator) met dit commando: RD /S /Q %SystemDrive%\949568734284 en dan krijg ik bij (bijna?) alle bestanden die uitrollen: toegang geweigerd. Dus zal disk cleanup het ook wel niet doen

Wat ik eigenaardig vind is dat ook Knoppix het 'buiten Windows om' niet kan/wil doen... Je zou dus zeggen dat het niet Windows is dat de opruiming tegenhoudt... ?

[ Voor 61% gewijzigd door passer op 23-02-2016 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
Niemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:41

KrazyJay

Ik zou eens kijken naar de aanmaakdatum van die mappen, en daarna zien in jouw lijst met geïnstalleerde programma's om te zien of dat een .NET of bijvoorbeeld MSXML-installatie was, en die eens verwijderen. Die doen dat namelijk nog wel eens. Kijk ook eens of er nog updates klaar staan om te installeren, en voer die eens uit. En als dat alles niet lukt, is een Chkdsk en aansluitend een "sfc /scannow" nooit verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
Aanmaakdatum submappen: 10.07.2015 (moet zowat bij upgrade 8 > 10 gebeurd zijn ?)

Géén programmma's geinstalleerd tussen 02 en 27 juni 2015 (ook geen windows updates in in die periode)

Er staan geen updates klaar om te installeren, last checked vandaag 8.18 u

't zal dus een chkdsk worden en kijken wat het geeft.

(dank voor je reactie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:41

KrazyJay

Zijn er programma's geïnstalleerd geweest rond 10 juli 2015? Want in jouw reactie schrijf je tussen 02 en 27 juni, klopt dat wel? Ik weet niet of op 10 juli al Win10-installatiebestanden verspreid werden. Heb je toevallig rond die tijd taalpakketten geïnstalleerd?

By the way, ik heb wel iets gevonden: http://www.mmo-champion.c...-unused-files-and-folders. Ziet er zeer soortgelijk uit.

[ Voor 56% gewijzigd door KrazyJay op 26-02-2016 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
oeps, sorry: maandvermelding was fout is Geen programma's geïnstalleerd tussen 02/07/2015 en 27/07/2015
Afbeeldingslocatie: http://oi64.tinypic.com/eb3or7.jpg

In die link van je staat iets over rechten - en toen ik ging kijken dacht ik: 't zal hem daar wel zitten, want ik merkte:
Afbeeldingslocatie: http://oi68.tinypic.com/2hfrhaq.jpg

MAAR ... als ik vanuit Linux opstart (Knoppix) >>> dan kan Windows toch geen rechten stellen of ze beheren? waarom worden die mappen dan niet gewoon gewist? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
Ben ik het op het spoor ?

Ik dacht: even in het register gaan zoeken naar vermeldingen van die map en dadelijk viel me dit op:

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/zkit13.jpg

Daar klopt dus iets niet helemaal - en dit zou dus ook verklaren waarom in Linux de map 'kuren' vertoont bij het proberen ze te verwijderen.

Alleen: hoe kan ik dat in orde krijgen in het register?

ps: sfc scannow leverde geen fouten op.

[ Voor 5% gewijzigd door passer op 27-02-2016 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
Opgelost:

Ik heb het kunnen verwijderen met de ouwe, getrouwe Unlocker:

Unlocker opgestart, de cijfermap aangegeven en Unlocker vertelde al direct: er is geen blokkerend proces gevonden (hè??) maar Unlocker kan u toch helpen met dit proces.
Kies hieronder een actie uit: niets ondernemen/ verplaatsen / verwijderen / hernoemen.

Gekozen voor verwijderen en hij begon er aan ! Geen vervelende opmerkingen van systeembestanden, je hebt geen rechten,...
Alleen gaat het proces traag: het duurde 2,5 uur om 12 Gig te verwijderen (terwijl het op een SSD is, ik een Core I5 en 16 Gig intern geheugen heb. (en toen was ik het beu)

Tijdens het verwijderen werd 30/35% van mijn processor gebruikt, kon ik met andere apps (Wordperfect, Coreldraw, zelfs Outlook, ) bijna niet werken, ze waren niet vooruit te branden, en ik kon deze ook niet sluiten via Bestand > sluiten want de tabbladen openden niet, op het afsluitkruisje werd ook niet gereageerd. Alleen via de snelbalk onderaan op Afsluiten èn via taakbeheer konden ze wel afgesloten worden. Internet bleef ook gewoon werken.

2/3 is nu al verwijderd en ik heb ook al gereboot zonder problemen of foutmeldingen. (Dat Corel een week geleden niet goed werkte zal er dus niets mee te maken gehad hebben -blijkbaar samenloop van omstandigheden)

Unlocker had blijkbaar alles in de prullenbak gezet en die moest dan ook leeg, maar met ‘Prullenbak leegmaken’ lukte het - na aangeven dat "je het als administrator wil doen" en van die dingen vooraleer hij eraan wou beginnen.
En dus ben ik nu al 12 Gig kwijt - morgen de andere 5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Klinkt bijna als een corrupte SSD ofzo dat het zo lang duurt..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
Daar ben ik wel gerust in - SSDlife vertelt trouwens dat de status exellent is - 100% ,
maar ik denk dat ik de oorzaak begin te weten: nog restanten van een (slecht) verwijderde oude 8.1 van begin juli vorig jaar. ~ en dat zou dan ook weer veel van de 'verschijnselen' kunnen verklaren denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als er dergelijke rare dingen gebeuren, zou ik de data backuppen en windows er clean opzetten (en er daarbij goed opletten dat de hele ssd leeg is voor je eraan begint).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
Had ik overwogen, maar 'k zie tegen het terug installen van alle apps op en tegen het naar-mijn-hand-zetten ervan...
Maar dankzij het gelukken van Unlocker hoef ik er niet verder over na te denken. :)
Pagina: 1