Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gegevensfilter (500 artikelcodes filteren uit groot bestand)

Pagina: 1
Acties:

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:16

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Topicstarter
Hallo beste(n),

Voor een schoolopdracht heb ik jullie hulp nodig. _/-\o_ Ik heb twee enorme lijsten met dezelfde artikels (>10.000), maar met verschillende gegevens. Uit Lijst 1 heb ik een groep artikels met bepaalde criteria samengesteld en waarvan ik dus nu een sub-lijst heb (ongeveer 550). Deze 550 artikels hebben een artikelcode die óók in de Lijst 2 gehanteerd worden.

Nu zou ik graag deze 550 artikelen ook uit de Lijst 2 filteren met behulp van de artikelcodes uit de eerste lijst, zodat ik van deze 550 artikels ook een overzicht te zien krijg uit Lijst 2.

Ik heb al lopen spelen met filteren en geavanceerde filters, maar ik kom er niet uit. Ook de functie Vert.Zoeken en Horiz.Zoeken krijg ik niet werkend. Dan krijg ik N/B of #NAAM? uit de gegevens. 8)7 Kan iemand mij hier wellicht mee verder helpen?

Bij voorbaat dank.
Bram

[ Voor 4% gewijzigd door Family Guy op 23-02-2016 09:34 ]

Steam ID = Ackerfiets

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

School-opdrachten kan je over het algemeen perfect samen oplossen met mede-leerlingen of met de documentatie uit het leermateriaal? Verder mis ik een beetje "waar" die lijst is; ik neem aan Excel maar voor hetzelfde geld zit je op een opensource-achtige opleiding en heb je LibreOffice draaien?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Family Guy

Family Guy

Topicstarter
Op excel, sorry dat dit niet in de TS staat.

Probleem is dat we hier al een aantal dagen op zitten, maar er niet mee vooruit komen.

Op dit moment krijg ik een output met =VERT.ZOEKEN(A1;B1:I25156;9;0) alleen wordt er geen overeenkomst gevonden tussen Artikelnummer X (van de 550) en de totale lijst van Artikelnummers (25156 stuks om precies te zijn)...

Steam ID = Ackerfiets

• Family Guy

Family Guy

Topicstarter
Ik heb het al gevonden. Een aantal artikelnummers (waarschijnlijk afkomstig uit een SAP-systeem) werd door excel gezien als Tekst en niet als Getal, waardoor de Vert.Zoeken functie niet goed werkte.

Mag eventueel een slotje op!

Steam ID = Ackerfiets