Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:12
Ik heb een vreemd probleem bij mijn 6D gesignaleerd. Af en toe, zonder aanwijsbare reden loopt de camera vast. Reageert nergens meer op. Niet op de ontspanknop, ook niet op aan- en uit zetten. Het enige wat ik dan kan doen is de accu er uit halen en er opnieuw indoen. Dit gaat met een grip.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Er is niet veel bekend, op een forum kwam ik iemand tegen met een soortgelijk probleem, maar de enige reactie waren daar 'dat heb ik ook' of 'dat had ik ook maar kwam weer goed'

Wat dat betreft zijn de berichten niet heel alarmerend, maar het lijkt me ook niet helemaal gezond.

Herkent iemand dit fenomeen en wat zou er aan te doen zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:49

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ghengis schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:31:
Wat dat betreft zijn de berichten niet heel alarmerend, maar het lijkt me ook niet helemaal gezond.
Als je nog garantie hebt zou ik het apparaat gewoon opsturen. Voor zo'n duur apparaat mag verwacht worden dat het gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
rens-br schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:33:
[...]

Als je nog garantie hebt zou ik het apparaat gewoon opsturen. Voor zo'n duur apparaat mag verwacht worden dat het gewoon werkt.
Dat klopt, alleen heb ik geen garantie meer en wil ik eigenlijk mijn camera niet voor lange(re) tijd kwijt. Ik heb atm namelijk geen vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:43

Royz

Kleurenblind!!

Reageert hij helemaal niet meer, ook niet als je een tijdje wacht? Is de enige optie de batterij eruit en erin?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Firmware helemaal geüpdatet? SD-kaartje al geformatteerd/vervangen? Zit het probleem er ook als je de grip niet gebruikt? Gebruik je magic lantern?

Lijkt me namelijk goed om te weten of het in een SD-kaart, grip, accu of daadwerkelijk de body zit.

[ Voor 42% gewijzigd door tobiasvs op 23-02-2016 10:41 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-05 09:40
Moeilijk te zeggen wat het is. Ik zou de standaard dingen doen zoals kaartje formatteren / ander kaartje gebruiken, lenscontacten schoonmaken en indien je een 3rd party accu, alleen maar de originele gebruiken en de camera een tijdje zonder grip proberen. De camera geeft ook geen E code wanneer dit gebeurt?

[ Voor 20% gewijzigd door tommyz op 23-02-2016 11:10 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
tobiasvs schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:40:
Firmware helemaal geüpdatet? SD-kaartje al geformatteerd/vervangen? Zit het probleem er ook als je de grip niet gebruikt? Gebruik je magic lantern?

Lijkt me namelijk goed om te weten of het in een SD-kaart, grip, accu of daadwerkelijk de body zit.
Ik gebruik Magic Lantern niet, Firmware is geüpdate en het SD kaartje vervangen. Het zou m in de grip kunnen zitten, dat heb ik nog niet getest.

Ik krijg ook geen E Code. De camera doet helemaal niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01:14
is het een originele grip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

En ook niet geheel onbelangrijk: originele of third party accu's?

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:08
Wellicht handig om te weten op welk moment hij vast loopt? Of is het compleet random?

Ik zou idd bepaalde zaken gaan uitsluiten :)

Dus:

- Grip eraf
- Originele accu erin
Kijken of het probleem er dan nog is
- Zo ja, verschillende geheugen kaartjes proberen
- Vervolgens verschillende lenzen proberen

Dan heb je iig alle 'randapparatuur' uitgesloten :)

Succes d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1216520

Ook ik heb problemen dat mijn Canon EOS D6 mark II regelmatig vast loopt, precies zoals het eerste bericht.

Gebruik geen batterijgrip, euvel treed op bij verschillende lenzen van Tamron, orginele canon batterij, verschillende geheugenkaarten.

Naar CameraNu teruggebracht voor reparatie, echter met de simpele mededeling kan niets vinden, teruggekregen. Wel een foutcode naar een Canon lens waar niets mee aan de hand was.

Toestel gaf een foutmelding voor een batterij, bleek dat deze foutmelding ook gegeven werd bij meerder batterijen van dezelfde serie bij de winkel. Weer een vastgelopen camera met een goede batterij. Nu gaat de camera voor de tweede keer terug. Ben benieuwd. Overigens heb ik deze problemen niet met mijn Canon 5d mark II, terwijl ik daarmee dezelfde lenzen, batterijen enz gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:25

Grozno

acts without consequence!

Dit topic is te oud om nog weer uit de sloot te trekken. :)

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.