Sinds kort crasht windows, of weigert überhaupt om op te starten, als ik via mijn gtx680 werk. Ik heb geen idee wat ik nog moet doen om de kaart goed aan de praat te krijgen in windows. De kaart werkt prima onder Linux (met zowel Nvidia propietary drivers als X.org), benchmarks gedraaid en geen centje pijn. Windows draait prima op de igp, als ik die forceer in het BIOS en de kabel erop aansluit. Het helpt niet om de kabel op de igp aansluit als de pc vastloopt. Het is niet dat dan ineens het beeld via igp gaat; de pc loopt echt vast.
...
Windows 10
Intel core i7 3770k
Asus sabertooth z77
MSI GTX 680 Lightning
Samsung 830 256GB SSD
Corsair H100 cpu cooling
EVGA 750W 80+ gold psu
...
Ik heb al veel geprobeerd:
- Clean windows install --> probleem blijft bestaan
- Clean Windows install zonder internet toegang. Vervolgens de drivers handmatig geïnstalleerd en dat lijkt te werken. Zodra ik echter het internet weer aan zet loopt de pc binnen 5 minuten vast en start niet meer op. Hij draait dan tot win begint te laden.
- Verschillende versies drivers geprobeerd, maar er treedt geen verandering op. Nogmaals, de pc lijkt prima te werken op de drivers totdat ik internet aansluit
Al met al lijkt het erop alsof windows uit zichzelf iets gaat installeren als ik het internet aansluit, een of ander brakke driver oid. Heeft iemand enig idee hoe ik dit debacle kan oplossen?
...
...
Windows 10
Intel core i7 3770k
Asus sabertooth z77
MSI GTX 680 Lightning
Samsung 830 256GB SSD
Corsair H100 cpu cooling
EVGA 750W 80+ gold psu
...
Ik heb al veel geprobeerd:
- Clean windows install --> probleem blijft bestaan
- Clean Windows install zonder internet toegang. Vervolgens de drivers handmatig geïnstalleerd en dat lijkt te werken. Zodra ik echter het internet weer aan zet loopt de pc binnen 5 minuten vast en start niet meer op. Hij draait dan tot win begint te laden.
- Verschillende versies drivers geprobeerd, maar er treedt geen verandering op. Nogmaals, de pc lijkt prima te werken op de drivers totdat ik internet aansluit
Al met al lijkt het erop alsof windows uit zichzelf iets gaat installeren als ik het internet aansluit, een of ander brakke driver oid. Heeft iemand enig idee hoe ik dit debacle kan oplossen?
...