Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dropdown met navigatie in excel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-11 09:34

amaterasu

In memory of Cj

Topicstarter
Mijn vraag

Hoi Allemaal.
Ik ben nu enkele dagen aan het vechten met excel maar krijg het niet voor elkaar.
Ik heb een vrij lange lijst in excel.
Voorbeeld:

Merk 1
info Merk 1
info Merk 1
info Merk 1
info Merk 1
Merk 2
info etc..
etc,,

Nu wil ik graag bovenaan het excel document een drop-down menu met als functie dat als ik bijv "Merk46"kies deze ook direct navigeert/verspringt naar "Merk46"/Cell B170.
Ik krijg het maar niet voor elkaar. Drop-down menu zelf werkt probleemloos. Echter krijg ik het met geen mogelijkheid voor elkaar om deze te laten navigeren.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel 2013 zonder extra plugins (wegens bedrijf policy's niet mogelijk plugins te installeren).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Apart blad gemaakt met hierin alle merken welke een hyperlink hebben naar de juiste cel.
Wanneer ik een drop-down genereer van deze lijst dan negeert deze de hyperlinks.
Ik heb mijzelf helemaal suf gegoogled en krijg het niet gevonden. Wel lijkt er vraag naar te zijn maar zover ik vinden kan geen antwoord.

Heeft iemand een idee of het kan. En hoe het kan? Suggesties voor een soortgelijke manier van navigatie zijn welkom.
Excel sheet gaat uiteindelijk naar een stel leken op het gebied van Excel. GOTO functie door middel van F5 en dergelijke opties zijn helaas uitgesloten.

Alle reacties

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:58

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het laatste kan je ondervangen door de leken goed te instrueren. Ik kom uit het onderwijs en daar is vrijwel iedereen een leek op het gebied van Excel (en computers in het algemeen). Toch wordt er heel veel leerlingenadministratie gedaan in Excel. Als er een duidelijke en korte handleiding op het 1e werkblad van je Excelformulier staat, kan je ze natuurlijk wel een beetje in de goede richting krijgen. (En verder natuurlijk heel veel dingen vergrendelen.)

Your Friendly Neighborhood Moderator

• UniCache2
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11 11:38
Het is wat omslachtig maar kan wel. Zie allereerst bijvoorbeeld deze link:
http://www.howtoexcelatex...your-hyperlinks-in-excel/

Vervolgens maak je niet zoals beschreven een aparte cell waar de klikbare link in komt te staan, maar voeg je een button (met bijvoorbeeld de tekst 'go', naast de dropdown) in die bij een onclick gaat naar de geselecteerde entry.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Simpel, snel en standaardfunctionaliteit: zet een filter op de tabel. Dropdownmenu wordt automatisch gevuld en met een klik staat de juiste regel bovenaan en is de rest verborgen. :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Topicstarter
UniCache2 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:24:
Het is wat omslachtig maar kan wel. Zie allereerst bijvoorbeeld deze link:
http://www.howtoexcelatex...your-hyperlinks-in-excel/

Vervolgens maak je niet zoals beschreven een aparte cell waar de klikbare link in komt te staan, maar voeg je een button (met bijvoorbeeld de tekst 'go', naast de dropdown) in die bij een onclick gaat naar de geselecteerde entry.
Dit lijkt hij helaas niet te pikken. Werkt inderdaad voor een website hyperlink wel.
Echter wanneer ik in de dropdown kies voor "Merk3" dan pakt hij puur de tekst "Merk3" en ziet hij hier geen verwijzing naar een cell.

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-11 14:59

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Lustucru schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:09:
Simpel, snel en standaardfunctionaliteit: zet een filter op de tabel. Dropdownmenu wordt automatisch gevuld en met een klik staat de juiste regel bovenaan en is de rest verborgen. :)
Dit!

Of je moet met VBA aan de slag willen. Maar dat lijkt me overkill in deze situatie.

Coding in the cold; <brrrrr />

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Topicstarter
Helaas doet de filter functie niet wat ik zoek en ben ik nu inderdaad aan het kijken of dit met vba kan.. Zou denken dat een dergelijke functie makkelijker zou zijn
Pagina: 1