Upgrade naar windows 10 gelukt activatie mislukt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-09 15:10
Ik had nog een oude laptop liggen die ik had gekregen en weer wilde gebruikten. Hier stond win7 op maar deze liep niet soepel meer.
Deze wilde ik upgraden naar win10 zodat deze weer schoon en snel was.
Via windows zelf upgraden wilde niet lukken. Deze bleef hangen bij de update.
Dus via USB een nieuwe schone installatie van windows 10 gedaan.
Toen begonnen de problemen. Ik kreeg win10 geactiveerd na de installatie.

Gister contact opgenomen met MS. Deze geven aan dat de code van de sticker op de onderkant niet van Win7 was maar nog van Win Vista en een upgrade niet mogelijk is.

Met andere woorden...ik zit nu met een niet geactiveerde win10 pc en ik kan niet meer terug naar 7 of vista.

Is er nog een andere mogelijkheid om deze legaal geactiveerd te krijgen zonder veel kosten te maken van een licentie?

Beste antwoord (via Nixo op 23-02-2016 13:12)

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 10:15

E-Vix

Nu met sneeuw!

weebl schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 08:56:
Als het een legale Windows 7 licentie was, was je Windows 10 installatie gewoon geactiveerd...
Denk dat ie toch niet zo heel erg legaal was...
Nee aangezien hij een kale installatie vanaf een USB stick heeft uitgevoerd. Hij was alleen geactiveerd als hij een upgrade had uitgevoerd.

Je hebt neem ik aan geen backup gemaakt? Als je toevallig je profielmap opgeslagen hebt en je hebt het NTUSER.DAT bestand, dan zou je op een andere computer met regedit deze kunnen openen, en dan zijn er genoeg tutorials op het internet te vinden om je Windows key vervolgens uit te kunnen lezen.

Ik weet niet om wat voor merk / type laptop het gaat, maar je zou eventueel ook nog kunnen kijken of er een bios update voor beschikbaar is. Bij Dell bijvoorbeeld wil het nog wel eens voorkomen dat met een bios update ook de SLIC tabellen in het bios aangepast worden waardoor je opeens een nieuwere versie van Windows er op kan activeren.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Nixo schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 08:39:
Gister contact opgenomen met MS. Deze geven aan dat de code van de sticker op de onderkant niet van Win7 was maar nog van Win Vista en een upgrade niet mogelijk is.
Hoe ben je aan de Windows 7 versie gekomen? Heb je die destijds illegaal geïnstalleerd?
Is er nog een andere mogelijkheid om deze legaal geactiveerd te krijgen zonder veel kosten te maken van een licentie?
Als je de Windows 7 licentie niet meer kan vinden is een nieuwe licentie de enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wat staat er in je SLIC tabellen? Wellicht kun je Windows 7 herinstalleren, middels SLIC activeren en dan de upgrade doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
rens-br schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 08:49:
[...]
Hoe ben je aan de Windows 7 versie gekomen? Heb je die destijds illegaal geïnstalleerd?
[...]
Als je de Windows 7 licentie niet meer kan vinden is een nieuwe licentie de enige optie.
Ik heb de laptop een paar jaar geleden gekregen met een legale windows7 erop. Altijd normaal kunnen updaten. En wilde ook een upgrade doen maar die bleef hangen. Toen na het via USB installeren kwam ik er ook achter dat het geen win7 sticker op de onderkant was maar nog een van vista.... |:(

Maar het lijkt er dus op dat een nieuwe licentie de enige oplossing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:49

weebl

YARR!

Als het een legale Windows 7 licentie was, was je Windows 10 installatie gewoon geactiveerd...

Nieuwe licentie is de enige optie als je Windows 10 wil hebben ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Of terug naar de originele Vista van de fabrikant, zie sticker onderkant ;)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 10:15

E-Vix

Nu met sneeuw!

weebl schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 08:56:
Nee aangezien hij een kale installatie vanaf een USB stick heeft uitgevoerd. Hij was alleen geactiveerd als hij een upgrade had uitgevoerd.

Je hebt neem ik aan geen backup gemaakt? Als je toevallig je profielmap opgeslagen hebt en je hebt het NTUSER.DAT bestand, dan zou je op een andere computer met regedit deze kunnen openen, en dan zijn er genoeg tutorials op het internet te vinden om je Windows key vervolgens uit te kunnen lezen.

Ik weet niet om wat voor merk / type laptop het gaat, maar je zou eventueel ook nog kunnen kijken of er een bios update voor beschikbaar is. Bij Dell bijvoorbeeld wil het nog wel eens voorkomen dat met een bios update ook de SLIC tabellen in het bios aangepast worden waardoor je opeens een nieuwere versie van Windows er op kan activeren.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Trommelrem schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 08:51:
Wat staat er in je SLIC tabellen? Wellicht kun je Windows 7 herinstalleren, middels SLIC activeren en dan de upgrade doen.
Waar/hoe kan ik die uitlezen? Het is hoe windows de activatie in de BIOS opslaat. Ik heb alleen niet kunnen vinden hoe ik die uitlees. Staat daar de activatiecode?
keur0000 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:00:
Of terug naar de originele Vista van de fabrikant, zie sticker onderkant ;)
Tja zou nog kunnen.
E-Vix schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:00:
[...]

Nee volledig leeg geen backup gemaakt. Volgens mij was het een Lenovo ThinkPad. Ik zal vanavond thuis nog een bios update proberen.

Ik vrees dat ik het beste een oude licentie kan kopen. In ieder geval thnx voor alle feedback :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Nixo schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:06:
[...]

Waar/hoe kan ik die uitlezen? Het is hoe windows de activatie in de BIOS opslaat. Ik heb alleen niet kunnen vinden hoe ik die uitlees. Staat daar de activatiecode?
Nee, daar staan tabellen in. Middels een xrm-ms certificaat kun je dan je computer activeren. Deze kun je bij je fabrikant krijgen, maar ook gewoon downloaden. Het is volledig legaal om te gebruiken, alleen zijn de downloadsites niet altijd even legaal. De makkelijkste methode is om gewoon het Lenovo image te gebruiken, daar zitten de certificaten al in.

[ Voor 8% gewijzigd door Trommelrem op 23-02-2016 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:46

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Zijn deze legaal? En stel ik koop de win10. Dan is het voldoende om alleen de key in te voeren in de huidige installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Nixo schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:18:
[...]
Zijn deze legaal? En stel ik koop de win10. Dan is het voldoende om alleen de key in te voeren in de huidige installatie?
Het is een grijs gebied. Je hebt geen idee waar de keys vandaan komen. Deze kunnen gekocht zijn met gestolen creditcards of oude oems keys gekocht in bulk. Maar je krijgt er Windows wel mee geactiveerd.

Keus is aan jou om dit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
rens-br schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:22:
[...]

Het is een grijs gebied. Je hebt geen idee waar de keys vandaan komen. Deze kunnen gekocht zijn met gestolen creditcards of oude oems keys gekocht in bulk. Maar je krijgt er Windows wel mee geactiveerd.

Keus is aan jou om dit te doen.
Volgens mij is het gewoon legaal, mits je wel de OEM key koopt die bij je laptop hoort. Een Dell sleutel kun je prima activeren op een Lenovo, maar mag natuurlijk niet. Een Lenovo key op een Lenovo mag natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Trommelrem schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:25:
[...]
Volgens mij is het gewoon legaal, mits je wel de OEM key koopt die bij je laptop hoort. Een Dell sleutel kun je prima activeren op een Lenovo, maar mag natuurlijk niet. Een Lenovo key op een Lenovo mag natuurlijk wel.
Dat mag natuurlijk niet. Die Lenovo oem keys moeten geleverd worden bij een nieuwe Lenovo laptop / PC. Dat dit in de praktijk niet gebeurd is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:46
Nixo schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:18:
[...]

ja ze kunnen tijden de instal geactiveerd worden, en Koop het met kopersbescherming als dan blijkt dat ze met een gestolen ccard zijn gekocht krijg je je geld terug, ook als de activatie niet goed is krijg je het terug.

[ Voor 47% gewijzigd door Mel33 op 23-02-2016 09:34 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:27:
[...]

Dat mag natuurlijk niet. Die Lenovo oem keys moeten geleverd worden bij een nieuwe Lenovo laptop / PC. Dat dit in de praktijk niet gebeurd is een ander verhaal.
In Duitsland weet ik dat dit in ieder geval wel gedaan wordt en mag:

"Durch das Urteil des Bundesgerichtshofs wurde der Verkauf von OEM-Versionen und DSP-Versionen ohne zugehörige Hardware erlaubt. Daher dürfen Sie diese Lizenz auf jedem xbeliebigem Rechner einsetzen. Dies ist im Bundesgerichtshof Urteil vom 06.07.2000 - I ZR 244/97 auch eindeutig dokumentiert."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:44:
[...]

In Duitsland weet ik dat dit in ieder geval wel gedaan wordt en mag:

"Durch das Urteil des Bundesgerichtshofs wurde der Verkauf von OEM-Versionen und DSP-Versionen ohne zugehörige Hardware erlaubt. Daher dürfen Sie diese Lizenz auf jedem xbeliebigem Rechner einsetzen. Dies ist im Bundesgerichtshof Urteil vom 06.07.2000 - I ZR 244/97 auch eindeutig dokumentiert."
Voor de wat minder Duits bedeelde mensen onder ons.

Gaat deze uitspraak niet over OEM licenties die je los kan kopen in de winkel? De OEM licenties waar het hier over gaat zijn merk branded OEM licenties, deze worden (officieel) niet los verkocht door Dell, Lenovo, etc, omdat ze gekoppeld zijn aan hardware van de fabrikant.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 23-02-2016 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:50:
[...]

Voor de wat minder Duits bedeelde mensen onder ons.

Gaat deze uitspraak niet over OEM licenties die je los kan kopen in de winkel? De OEM licenties waar het hier over gaat zijn merk branded OEM licenties, deze worden (officieel) niet los verkocht door Dell, Lenovo, etc, omdat ze gekoppeld zijn aan hardware van de fabrikant.
Ik weet dat veel Duitse webshops dit als reden gebruiken om o.a. merk OEM licenties (met sticker) te verkopen. Of dat 100% in lijn ligt hiermee... dat durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Gelukkig zijn er betaalbare oplossingen om het weer snel werkend te krijgen.
Pagina: 1