Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Instabiel internet probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gramash
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-08 01:01
Goedendag allemaal.

Sinds wij een nieuw modem hebben gekregen van ziggo (Cisco EPC392) (in verband met wifi problemen met de oude ubee) heb ik een nieuw probleem: De Wifi werkt nu wel een stuk beter maar ik heb nu hele rare stabiliteit problemen. Op random intervallen is mijn internet opeens 5 tot 10 seconde weg en daarna weer terug.

Ik heb geen flauw idee waar en hoe ik moet zoeken aangezien mijn vader geen problemen ondervind op zijn PC. Mijn zusje en ik echter wel. Ik heb op de 3 apparaten ping testen gedaan en alleen mijn vader had geen package loss.

De PC van mijn vader: Bedraad, direct aan het modem ( speedtest: 120mbit)
Mijn eigen PC: bedraad, via een gigaswitch naar het modem ( speedtest op 70mbit, wat ook raar is, maar misschien geeft het een aanwijzing? )
De Laptop van mijn zusje: Wifi vanuit een losse router via de gigaswitch naar het modem.(speedtest idem op 70mbit)

Als ik zo deze resultaten bekijk lijkt het me de gigaswitch, maar ik heb geen idee of het een instelling is of dat ie overbelast word of iets dergelijks. Of is het toch een instelling of defect in het nieuwe modem aangezien het begon toen hij vervangen werd?

Alle tips over wat ik zou kunnen doen zijn welkom. Na 4 keer met ziggo aan de lijn heb ik door dat zij het helaas ook niet weten en als ik een monteur laat komen kost het een hoop geld als het probleem niet bij hun ligt.

Groetjes,

Gramash

Bijlage:
Ik had hier graag een screenshot geplaatst van de ping test, maar ik heb niet genoeg karma ik hoop het in tekst te kunnen omschrijven:

Voorbeeld 1
reply from 216.58.209.67: bytes32 time=28ms TTL=53
reply from 216.58.209.67: bytes32 time=29ms TTL=53
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.

Voorbeeld 2. ( deze was net even anders om een of andere reden en hier stopte ook teamspeak ermee)
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 192.................: destination host unreachable.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
...

Alle reacties

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Wat gebeurt er als je de laptop van je zusje direct aan de Cisco hangt? Hiermee kun je kijken of de switch een rol speelt. Probeer als de laptop van je zusje aan de Cisco hangt ook een andere ethernet kabel om te zien of die eventueel ook een rol speelt.

• Gramash
Klinkt als een goed idee, ga ik morgen meteen doen, bedankt!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die ICMP drops (gemiste "ping" requests) willen eigenlijk niet al te veel zeggen in dit geval. Je stuurt een "ping" naar een externe server welke niet op je eigen netwerk staat en dat soort verzoeken worden als éérste gedropped door.....

Wat wel "grappig" om te zien is, in die tweede reeks welke je post, de regel "reply from 192.............. Destination host unreachable" in 't tweede voorbeeld.

Je Gateway (de Cisco router?) kán een verzoek dus niet meer tijdig extern resolven. Beter ga je je probleem dus eerst zoeken in je router (óf sluit je de PC van je Pá ook gewoon aan op de switch zodat de router alleen nog maar hoeft te routeren.

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 23-02-2016 02:16 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gaat het hier om een EPC3925 of een EPC3928? En indien EPC3925 een oud-UPC of oud-Ziggo geval? (als in: wie was een jaar geleden je provider?)

Maakt wel uit voor interpreteren van wat we zien. En exact welk "192..."-adres gaat het hierboven om?

Oslik blyat! Oslik!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gramash schreef op maandag 22 februari 2016 @ 23:58:
Goedendag allemaal.

Sinds wij een nieuw modem hebben gekregen van ziggo
+
Na 4 keer met ziggo aan de lijn heb ik door dat zij het helaas ook niet weten en als ik een monteur laat komen kost het een hoop geld als het probleem niet bij hun ligt.
Vervelend maar als een ISP jouw nieuwe apparatuur stuurt en direct na vervangen van die apparatuur, werkt het netwerk slecht, dan lijkt me dat toch niet jouw probleem?

Neem aan dat de Cisco volledige up-to-date is (firmware, dat kan Ziggo zien/doen) en dat er geen rare guest-networks ofzo zijn ingesteld?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Gramash
Goede morgen heren, bedankt voor alle reply's!

@wimmel_1 -> De ping requests zijn mijn enige houvast aan het probleem. Ik heb gemerkt dat mijn games disconnecten en mijn webpagina's niet meer laden op het moment dat er Request time out wordt gegeven. Als ik uiteindelijk toch een Ziggo-monteur laat komen, kan ik met de screenshots aantonen, dat er daadwerkelijk een probleem is ( soms gaat het een uur goed, en zul je net zien....)

@dion_b -> Het gaat om een EPC3925, de 5 was weggevallen bij het kopiëren. Wij hebben deze 'nieuw' gekregen afgelopen week, maar het is blijkbaar niet een nieuw model?
Verder is het 192.... adres mijn eigen ip en aangezien ik nogal een leek ben, heb ik het voor de veiligheid niet op het openbare internet gezet ( aan jouw reactie te zien, niet echt nodig? Een pc in elkaar zetten en tweaken vind ik leuk, maar ben geen netwerk expert ;))

@MAX3400 -> Ik heb helaas geen bewijs dat het aan de ziggo apparatuur ligt. Ik weet niet 100% zeker dat het nieuwe modem en de stabiliteit problemen een causaal verband zijn. Als het toch de Giga-switch is, zit ik met een hoop kosten.
verder is de firmware buildtime Oct 23 17:37:43 2015

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-11 15:40
Je kunt je eigen (lokale 192.x.x.x) IPadres hier gewoon neerzetten met dat adres kan niemand iets, alleen de mensen binnen je eigen netwerk. Als je echt paranoia bent, vermeld je niet je externe adres (van Ziggo).

Je zou toch eens moeten proberen dingen uit te sluiten (begin eens een test waarbij die switch niet is aangesloten, zoals EricJH ook al aangaf.

• Gramash
Heren een nieuwe update:

Ik heb de kabel van mijn vader in de Gigaswitch gedaan en ben toen van 70mbit naar 120 gegaan op de speedtest. Ik zag ook het lampje van oranje naar groen veranderen en neem aan dat dit dus van een 100mbit verbinding naar een 1000mbit verbinding is gegaan.

Klopt het dat ik nu kan concluderen dat er een defecte kabel is, of kan het nog steeds een modem probleem zijn ( misschien een bepaalde poort prioriteit? )

De ping test loopt vooralsnog zonder problemen, maar dit heeft natuurlijk een tijd nodig om het echt te checken.

Laten we hopen dat het alleen de kabel is :)
Ik zal later een update posten over de ping test

• Lourini
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-11 16:34
Is die kabel niet toevallig 100mbit ipv 1000mbit?

i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gramash schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:13:

[...]

@dion_b -> Het gaat om een EPC3925, de 5 was weggevallen bij het kopiëren. Wij hebben deze 'nieuw' gekregen afgelopen week, maar het is blijkbaar niet een nieuw model?
Dat sowieso niet. Maar je beantwoordt de vraag nog niet: was je een jaar geleden Ziggo klant of UPC klant? Beide hebben zo'n EPC3925, maar de firmware erop gedraagt zich nogal verschillend. Ook als je anno 2016 zo'n ding 'nieuw' krijgt wordt gedrag bepaald door of je in oud-UPC of oud-Ziggo gebied zit.
Verder is het 192.... adres mijn eigen ip en aangezien ik nogal een leek ben, heb ik het voor de veiligheid niet op het openbare internet gezet ( aan jouw reactie te zien, niet echt nodig? Een pc in elkaar zetten en tweaken vind ik leuk, maar ben geen netwerk expert ;))
Er kunnen redenen zijn om geen publiek IP-adres te delen met de rest van de wereld, maar private IP-adressen zijn exact dat: privaat. Die worden niet gerouteerd en je bent er niet op bereikbaar van buitenaf.

Zie het als een huis: je publieke adres is het huisadres van je voordeur. Kan zijn dat je dat adres niet overal wilt laten slingeren. De private adressen zijn welk deur binnenhuis een kamer heeft. Daar kan niemand wat mee (zonder eerst via je voordeur binnengekomen zijn) en kun je gewoon delen. Te meer omdat wij aan de hand van de nummering van die kamers een en ander kunnen roepen over degene die het huis bouwde.
@MAX3400 -> Ik heb helaas geen bewijs dat het aan de ziggo apparatuur ligt. Ik weet niet 100% zeker dat het nieuwe modem en de stabiliteit problemen een causaal verband zijn. Als het toch de Giga-switch is, zit ik met een hoop kosten.
verder is de firmware buildtime Oct 23 17:37:43 2015
Het kan liggen aan de modem, maar sluit eerst maar eens die switch uit. Het is wel heel opvallend dat het apparaat wat niet via switch aangesloten is een stabiele verbinding heeft en de andere twee niet...

Oslik blyat! Oslik!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:10
Gramash schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:22:
Ik zag ook het lampje van oranje naar groen veranderen en neem aan dat dit dus van een 100mbit verbinding naar een 1000mbit verbinding is gegaan.
Yes.
Klopt het dat ik nu kan concluderen dat er een defecte kabel is, of kan het nog steeds een modem probleem zijn ( misschien een bepaalde poort prioriteit? )
Hoe kom je aan de kabel? Prefab? Zelfgeknepen? Ander kabeltje proberen?

Heb je van je PC naar de switch wel een link speed van 1000 Mb/s?
Laten we hopen dat het alleen de kabel is :)
Ik zal later een update posten over de ping test
Dat lijkt me gezien je TS helaas niet logisch. Als die 'reply from 192...' van je router afkomstig is dan ligt het zeker niet aan de kabel. Wel een probleem dat je ook wilt oplossen.

• Gramash
Bedankt voor het meedenken heren!!!
@dion_b -> Wij hebben altijd al ziggo gehad + bedankt voor je uitleg over het IP adres.

Hier de volgende update:
Sinds het switchen van de kabel heb ik maar 1 Request timed out gehad. Een gigantische verbetering ten opzichte van eerst. Ik hoop het hiermee opgelost te hebben.

De kabels zijn vorig jaar allemaal zelf geknepen(cat5e), maar ik vermoed dat bij het switchen van het modem vorige week er misschien iets is misgegaan bij 1 kabel.(dat zou in ieder geval verklaren waarom het probleem zich bij het nieuwe modem pas voordeed) Een vriend van mijn vader heeft een kabel tester waarmee we het binnenkort gaan testen.

voor nu is de oplossing: Kabel van mijn vader in de gigaswitch + extra kabeltje naar zijn PC.

Nogmaals bedankt voor alle reply's, jullie zijn echt super snel :)

Groetjes,

Gramash
Pagina: 1