Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Zojuist een tijdje bezig geweest met het overzetten van mijn reservekopie (op mijn Mac) van mijn iPhone 5S naar mijn nieuwe iPhone 6S. Zoals gewoonlijk geen enkel probleem, mijn nieuwe telefoon bevat alles wat de oude had.

Nu is er nog één probleem ontstaan. Bij het terugzetten van de WhatsApp-reservekopie (iCloud), die ik minuten ervoor gesynchroniseerd heb vanaf mijn oude, loopt WhatsApp op de nieuwe telefoon (iPhone 6S dus) vast. Niet vanwege een netwerk probleem, zoals de WhatsApp site suggereert: hij springt al een keer of 10 terug van de 99% (741MB van de 741,2MB) naar de 636MB (85%). Opnieuw opstarten, nieuwe backup maken, WhatsApp op 6S verwijderen, alle drie tegelijk, helpen niet. Zelfs een hard reset van de nieuwe 6S (dus alles vers, reservekopie vanaf Mac terug, WhatsApp restoren) geeft hetzelfde probleem.
Google kan me niet helpen (kans dat dit uiteraard aan mijzelf ligt).
Nieuwe 6S heeft nog 58GB vrij, een ander netwerk (mijn 2.4 ipv de 5 ghz) helpt ook niet.

Is dit een bekend probleem? Wat te proberen om het op te lossen?

Het zou super zijn als iemand me hier kan helpen!

Groeten en bij voorbaat dank,

Joris

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2016 22:37 . Reden: aanvullende info ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:06
Maar als je via je (i)Mac (?) een volledige backup van je 5S hebt gedraaid en die terugzet naar je 6S, dan hoort alles in die backup te zitten, incl. je geschiedenis van What'sApp. Dus waarom zou je die terug willen zetten via iCloud?

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, de back-up zit er niet in. Tenminste: ik moet het toestel verifiëren en daarna wordt er gevraagd of ik de gegevens wil terugzetten, waarna hij begint aan een download van 700+ mb.

UPDATE: het lijkt nu gelukt, toch via een reservekopie van de hele telefoon, stap van het reservekopie terugzetten op WhatsApp overgeslagen, alle chats aanwezig. Snap het nog steeds niet maar alles lijkt dus overgezet.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2016 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
For future reference: dit probleem moet op te lossen zijn door voor WhatsApp iCloud Drive uit te schakelen. (Dus niet in z'n geheel, maar enkel voor WhatsApp. Dat is dus iets anders dan wat de WhatsApp FAQ stelt :P)
Vervolgens naar Instellingen -> Algemeen -> Opslag & Icloud -> "Beheer opslag van iCloud" te gaan, en daar de "documenten en gegevens" van WhatsApp te verwijderen uit je iCloud.

Vervolgens naar reservekopie scherm in WhatsApp gaan, die zal gaan mekkeren dat Drive niet beschikbaar is; en instructies geven hoe je het inschakelt.
Nu weer inschakelen, en een nieuwe reservekopie maken vanuit WhatsApp.

Hij zou nu meteen moeten voltooien; al zal de upload significant langer duren dan je normaliter gewend bent omdat het niet incremental kan.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)