Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 13:56
Symptonen
  • Een van mijn nieuwe rendersystemen weigert soms op te starten, ik heb 2 andere identieke systemen die dit probleem niet hebben.
  • Deze functioneert normaal wanneer het wel kan starten.
  • Het groene lampje op het moederbord licht niet op wanneer het systeem niet kan starten. Niets draait wanneer het systeem weigert op te starten. Het toont dan geen teken van leven.
  • Nadat ik het systeem meer dan 5 minuten compleet van de spanning haal en vervolgens weer aansluit, kan het systeem soms wel opstarten, soms weer niet en heel soms springt het groene lampje aan na 10seconden-10minuten en kan ik het systeem opstarten.
Mijn systeem
  • Intel i7 5820K
  • Moederbord Intel MSI X99A SLI PLUS
  • Corsair PSU CS Modular CS450M
  • Crucial DDR4 Ballistix Sport LT 4x8GB
  • Samsung SSD 850 EVO 120GB
Wat ik al geprobeerd heb
  1. CPU & Cooler opnieuw monteren
  2. Systeem getest met alleen cruciale componenten(zonder SSD/Front IO/1 Geheugen module)
  3. Moederbord losgeschroefd van kast
  4. Ander netsnoer
Ik wil het systeem nog testen met een andere voeding, maar ik heb momenteel geen tijd om het met een voeding uit een ander systeem te testen. Ik denk zelf dat er kortsluiting plaatsvindt in de voeding, maar ik weet het niet zeker.
Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Nee geen kortsluiting, lijkt op een defecte voeding.

Vind het overigens vreemd dat je een rendersysteem uitrust met een budgetvoeding, daar zou ik eerder een high-end exemplaar inzetten. Is daar een reden voor? Of dacht je juist dat het een high-end voeding zou zijn? :p

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
-The_Mask- schreef op maandag 22 februari 2016 @ 22:14:
Nee geen kortsluiting, lijkt op een defecte voeding.

Vind het overigens vreemd dat je een rendersysteem uitrust met een budgetvoeding, daar zou ik eerder een high-end exemplaar inzetten. Is daar een reden voor? Of dacht je juist dat het een high-end voeding zou zijn? :p
Het is een 80 Plus Gold voeding. 450 Watt is meer dan genoeg voor een rendersysteem zonder 3D kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
-The_Mask- schreef op maandag 22 februari 2016 @ 22:35:
Dat klopt allemaal, maar wat wil je daar mee zeggen?
Dat de voeding voldoet aan de eisen van het systeem. Hiervoor heb je geen platinum/titanium voeding nodig. Het rendersysteem gebruik ik overigens niet als werkstation, maar als renderslave.

Toen het systeem een keer normaal starte heeft het 2 dagen op 100% load staan renderen zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dat wordt ook nergens ontkent, ontkracht of in twijfel getrokken. De Corsair CSM serie is alleen een budget serie van Corsair, het 80PLUS certificaat of welk ander 80PLUS certificaat verteld je niks over de voeding. Het is alleen een certificaat wat iets vertelt over het rendement van een voeding, maar een 80PLUS Bronze voeding kan prima gemiddeld efficiënter zijn als een 80PLUS Gold voeding. Bijvoorbeeld doordat een willekeurige 80PLUS Bronze voeding tot 90% belasting veel efficiënter is als de 80PLUS Gold voeding met uitzondering van 100% belasting waarbij die bijvoorbeeld maar een rendement heeft van 84%. Zo'n voeding krijgt dan een 80PLUS Bronze certificaat, maar is bijna altijd efficienter als die andere willekeurige 80PLUS Gold voeding.

Maar wat bij voedingen dus veel belangrijker is dan het rendement en een nietszeggend 80PLUS certificaatje is de kwaliteit en de prestaties van een voeding en dat is waar de Corsair CSM serie tegenvalt en wat het een budget serie maakt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1