160 in 1 spellen CD-rom, wie kent deze?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaldos
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21-05 00:55
Beste mensen,

Vaak denk ik terug aan de jaren 90 waarin er een CD-rom, genaamd 160 in 1, vol stond met demos van spellen die ik toch eens graag weer zou willen uitproberen (nostalgische gevoelens <3 ). Deze CD-rom had als onderkant een rode kleur. Mijn vraag is hierbij of iemand dit herkent, òf dat er eventueel een lijst met spellen hiervan ergens te vinden is óf dat ik de inhoud misschien ergens kan downloaden.

Alvast bedankt voor jullie reacties! :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Och gut, er waren vroeger echt ladingen van die Demo/Shareware compilatie CD's en diskettes.
Dat wordt serieus een naald in een hooiberg om exact dat schijfje te vinden wat je bedoeld.
Aan de andere kant, een grote distributeur was vroegah Linsoft. Misschien dat je daar een lijst van terug kan vinden?

Owjah, Archive.org heeft ook een lijst van shareware/demo schijfjes. Misschien dattie daar bij staat?
https://archive.org/details/cdbbsarchive
Edit: Ik merk net dat je de ISO's gewoon kan downloaden daar. Retehandig :)

Als je wat titels e.d. weet, kan je die titels vaak wel weer vinden op zogeheten 'abandonware' websites. Gezien die ook gesommeerd worden om niet de full versions te distribueren, staan daar tegenwoordig vaak de shareware/demo varianten op.

[ Voor 45% gewijzigd door McKaamos op 22-02-2016 21:16 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
oh daar kom je nu pas mee, helaas heb ik die niet meer. Denk dat je meer succes hebt bij een kringloop winkel.

• Kaaldos
dankjulliewel voor de eerste reacties! Leuk om te zien dat deze schijfjes daar worden opgeslagen, zeker icm met het artikel wat ik laatst las over data die waarschijnlijk in het niets zal verdwijnen en gebackupped moet worden.

Helaas weet ik niet meer de precieze namen van games, waar ik enkel nog een herinnering van heb zonder naam. Ook heb ik niet de desbetreffende cd gevonden dus ik hoop dat iemand deze nog heeft! Daarnaast ga ik zeker kijken of er nog wat leuks en nostalgisch tussen zit!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb ergens in een doos vol stof nog van zulke schijfjes liggen, megagame (later dacht ik gigabytes?) heeft lange tijd zo'n serie uitgebracht, dacht elk kwartaal 100-120 op een schijfje. Gros was wel compleet bagger, maar het was ook vaak een uitdaging met 'slechts' 4MB geheugen aantal van die games te kunnen laten draaien (en daar ging je weer vol aan de slag met je config.sys en autoexec.bat).

Maarja, toen kwam CrazyBytes, was hele shareware/demo opeens niet meer interessant :P

Jammer dat ik mijn mod-cd niet meer kan vinden (voor trackers).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:09

marapuru

db.

Ik ken die schijf zeker! Dat ding is helemaal grijs gedraaid (van rood naar grijs) op onze oude gezinscomputer. Laatste had ik het zelfs nog met mijn zussen over die exacte cd. Geinig!

Bij ons werd er ook gewoon gesproken over de 160in1. Of dat iemand ging 160in1-en.

Helaas ben ik bang dat ie bij ons ook verdwenen is. Er zijn ladingen cd-roms rechtstreeks de kliko in gegaan... Maar ik zal nog even voor je zoeken.

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:54
Twilight 😁

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Foei!

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat was geen shareware, hè ;)
McKaamos schreef op maandag 22 februari 2016 @ 21:11:
Owjah, Archive.org heeft ook een lijst van shareware/demo schijfjes. Misschien dattie daar bij staat?
https://archive.org/details/cdbbsarchive
Edit: Ik merk net dat je de ISO's gewoon kan downloaden daar. Retehandig :)
Awesome! _o_

[ Voor 50% gewijzigd door anandus op 25-02-2016 19:15 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:54
O ik dacht dat het shareware was omdat het gedeeld werd O-). Shareware = delen :+

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-06 07:19
de oude tijden heerlijk!!

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaldos
Nou hoop ik maar of Marupuru iets kan vinden... Ik kijk er zo naar uit! Hopelijk zijn er nog andere mensen die wellicht deze topic nog niet hebben gezien maar deze CD-rom nog wel hebben. O-)

In ieder geval goed en leuk te zien dat er meerderen zijn met een leuke herinnering aan deze CD-rom!
Pagina: 1