"My Documents" op de server

Pagina: 1
Acties:

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 09:32
Is het mogelijk dat de map "My Documents" vanaf de server gelezen worrdt ?
Dus dat die bestanden zich niet op mijn PC bevinden.
Dat zou namelijk een hoop ruimte schelen en ook wat handiger zijn ivm roaming profiles.
Ik heb het wel zo ver dat er standaard een netwerkschijf aangemaakt wordt die naar een home-directory op de server wijst.
Maar die wil ik nu dus eigenlijk als 'My Documents' hebben.

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Je kunt ff zoeken in Regedit...

misschien is X-setup wat voor je :

http://www.xteq.com

Daarmee kun je dit vast wel wijzigen. Je moet waarschijnlijk 1 key wijzigen in de registry.

• basjuh
  • Laatst online: 07:23
In de map EXTRA -> OPTIES -> en dan tabblad BESTANDSLOKATIES. Issuh zimpel ;)

Weet t soms wel beter

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 00:01 schreef basjuh het volgende:
In de map EXTRA -> OPTIES -> en dan tabblad BESTANDSLOKATIES. Issuh zimpel ;)
idd, die optie kon nergens makkelijker te vinden zijn denk ik...

• GdeKeijzer
  • Laatst online: 12-06 10:50

GdeKeijzer

Asjemenou?

rechermuisknop op map 'Mijn Documenten' -> Eigenschappen

VOILA !

Suc6

Niet omdat het moet, maar omdat het kan....

• maikel
Hmm, dit was wel erg simpel ja. |:(
Maar is dit op een of andere manier ook dmv Policy's mogelijk ?
Zodat het voor alle users hetzelfde is ??

• GdeKeijzer
  • Laatst online: 12-06 10:50

GdeKeijzer

Asjemenou?

Volgens mij kun je in een login-script wel iets mee laten sturen van een .reg-filetje die de plaats van het bestand aanwijst.

Zoek anders in je registry naar de huidige plek van 'Mijn Documenten', dan weet je welke key het is. (verschilt met NT en 9X)

Suc6

Niet omdat het moet, maar omdat het kan....

• maikel
Geen andere opties dan met een login-script ??

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kijk eens naar het hoofdstukje 'Folder Redirection' (alleen in Windows 2000 en XP). Dat doet precies wat jij wilt.

Virussen? Scan ze hier!

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 11:54

[Jules]

Confusion in confusion

Met de Group Policy snap-in kun je voor je hele domein het een en ander configureren, waaronder ook de locatie van de My documents folder... probeer maar es.

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

Verwijderd

je kan natuurlijk ook een homedir voor iedere user op je fileserver maken, is dat niet net zo handig of handiger ??

zo gaat dat tegenwoordig toch wel vaak :)

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 12:55 schreef [Jules] het volgende:
Met de Group Policy snap-in kun je voor je hele domein het een en ander configureren, waaronder ook de locatie van de My documents folder... probeer maar es.
Weet niet of dit dom is maar: Ik doe wat de help van Windows XP zegt over folder redirection en nu staat alleen de map "Folder Redirection" niet op de plaats die aan aangeeft. Hij is er niet. Nou heb ik gekeken of alles van de snap-in aan staat gevinkt, dat is dus zo. Dus waar is hij gebleven? Ben ik iets crusiaals vergeten? (kan die alleen in een domein en niet in een werkgroep, of is dat hetzelfde, of is deze opmerking nog dommer... ach...)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:46

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Op donderdag 31 januari 2002 20:00 schreef Comic het volgende:

[..]

Weet niet of dit dom is maar: Ik doe wat de help van Windows XP zegt over folder redirection en nu staat alleen de map "Folder Redirection" niet op de plaats die aan aangeeft. Hij is er niet. Nou heb ik gekeken of alles van de snap-in aan staat gevinkt, dat is dus zo. Dus waar is hij gebleven? Ben ik iets crusiaals vergeten? (kan die alleen in een domein en niet in een werkgroep, of is dat hetzelfde, of is deze opmerking nog dommer... ach...)
Je moet een group policy maken, en dan bij folder redirection kijken. Daar staat o.a. my documents. Dit kan je dan laten verwijzen naar bijv. \\server\%username$\my documents ofzo. Deze dirctory moet wel aanwezig zijn. Voor zover ik weet kan dit inderdaad alleen in een Domein, want je praat hier tenslotten over een GPO die voor het domein geldt. Ik heb het hier zelf draaien op een domein en het werkt inderdaad perfect.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Ik ga me hier niet op mijn gemak voelen als ik me nu ga afvragen wat nou eigenlijk bedoeld wordt met een domein.

Daarnaast: Een group policy maken? Wat houdt dat nou weer in? Ik heb gebruik gemaakt van de bestaande gebruikers groepen die bestaan in windows XP. Alleen Users en Admin's. (klein netwerk voor het leren van deze stuff)

De Computers staan in een netwerk in de zelfde werkgroep. Is dit het zelde als een Domein, is het iets soortgelijks. Of heel wat anders?

Comic

...a lot to learn, hope you don't mind...

Verwijderd

;( Echt niemand die weet waarom hij weg zou blijven??? ;(

Verwijderd

als je een gpo aanmaakt heb je een optie redirect directory, hier kan je de meeste dirs redirecten, scheelt heel veel inlog tijd omdat deze dirs niet eerst naar een locale schijf gekopieerd worden zoals normaal.
Pagina: 1