Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

'Bepaalde vorm', typische zinsconstructie

Pagina: 1
Acties:

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:54
In nieuws: Enermax brengt X't II-voeding uit komt de zinsnede voor
De 139mm-ventilator heeft een bepaalde vorm, waardoor het geheel stiller moet zijn.
Op een of andere manier komt dat wel heel erg generiek over. Natuurlijk heeft elke fan een bepaalde vorm. Maar wát voor vorm is het nou ? En waarom is dat stiller ?

En als dat niet direct bekend is, is het dan niet fraaier om te zeggen:
De 139mm-ventilator is zodanig gevormd dat deze minder geluid produceert dan traditionele ventilators.
?

Het is misschien een beetje spijkers op laag water maar ik kreeg hier toch ff jeuk aan mń taalgevoel van :+

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 22:43

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Het was een beetje om marketing-termen te omzeilen, maar je hebt gelijk! Ik pas het spoedig aan.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Kan je niet beter 'is zo(danig) ontworpen' zeggen?

De vorm is uiteindelijk het resultaat van het ontwerp :). En 'gevormd' blijft nog altijd een heel generieke term :+

[ Voor 20% gewijzigd door Borromini op 22-02-2016 20:51 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Carpento
Geheel in traditie met dit topic is dat ook spijkers op laag water :P Maar ik zou zeggen dat het windgeruis uiteindelijk door de vorm veroorzaakt wordt, en niet door datgene wat de ontwerper op zijn scherm heeft staan :+

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 22:43

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Hmmm nou ja. Zeg, het is aangepast. Tot op zekere hoogte met een telefoon. Dat werkt niet ideaal ;-)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

• Carpento
Oh yeah, mijn eerste zinnetje in een redactioneel artikel :+
Pagina: 1